تابناک / امام جمعه شهرستان لاهیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان این که زیرساخت های استان گیلان غیر از گاز فلج است گفت: استاندار و ستاد بحران استان باید پاسخگو ی مردم باشند و برای آن چاره اندیشی کنند .
کد خبر: ۸۲۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ 14 February 2020
 
امام جمعه لاهیجان: ستاد بحران گیلان در قبال مدیریت ضعیف حادثه برف پاسخگو باشند

 

تابناک / امام جمعه شهرستان لاهیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان این که زیرساخت های استان گیلان غیر از گاز فلج است گفت: استاندار و ستاد بحران استان باید پاسخگو ی مردم باشند و برای آن چاره اندیشی کنند .

حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه لاهیجان  ضمن قدرشناسی از تلاش های مسئولان استان در حادثه برف اخیر افزود: وقتی زیرساخت ها آماده نیست و مشکل دارند و ماشین آلات فرسوده است، استاندار و ستاد بحران گیلان باید به مردم گزارش دهند .

وی اظهار داشت: بخش زیادی از دکل های برق فشار قوی شهرستان لاهیجان از مناطق کوهستانی عبور می کنند و باید تدبیری شود که اگر برف سنگینی آمد این دکل ها دچار مشکل نشوند و  آنچه بعد از حادثه برف اخیر در شهرستان لاهیجان مطلوب بود همه دستگاه ها با تمام تجهیزات به میدان و پای کار آمدند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از وقوع حادثه هشدارهایی که باید به مردم داده می شود داده نشد و بسیاری از منازل دارای سامانه گرمایی پکیچ بودند و با رفتن برق ، مردم آب گرم و گرما  نداشتند و گرمایش منازلشان تامین نشده بود و  نعمت بزرگ یک متر برف  به دلیل خرابی زیرساخت ها، تبدیل به مشکل شد.

وی تصریح کرد: وقتی رییس جمهور دستور می دهند چند وزیر وارد استان شوند و از نزدیک اوضاع را بررسی کنند که امری کم سابقه است و نشان می دهد که اوضاع زیرساختی گیلان خوب نیست.

 امام جمعه لاهیجان گفت:بارش برف  استان گیلان را دچار بحران  و مسئولان و مدیران را غافلگیر کرد و مردم را به زحمت انداخت و دچار خسارت کرد درحالی که می شد  با مدیریت قبل از حادثه از شدت مشکلات در هنگام وقوع حادثه کاست. 

حجت الاسلام سلیمانی یادآورشد:در شهرستان لاهیجان مدیران تلاش شبانه روزی کردند و در زمینه بازگشایی راه های اصلی و فرعی مسئولان راهداری ، سپاه، بسیج ،شوراهای روستاها و دهیاری ها و کلیه نیروها با مدیریت فرماندار لاهیجان و بخشدار رودبنه با مشقت فراوان اقدام کردند و توانستند خرابی ها را درست کنند و برق را  وصل کنند که  باید از آنها  تشکر شود.

وی اظهارداشت: با همه این زحمات ولی باز هم مردم گله دارند، چرا قبل از حادثه در جاده ها شن ریزی و نمک پاشی صورت نگرفته و در روز حادثه بسیاری از اتحادیه ها می توانستند میدان بیایند و نیامدند ،جا داشت فروشگاه های بزرگ زنجیره ای باز باشند ولی حتی یک موتور برق نداشتند.

خطیب جمعه لاهیجان یادآورشد: بارش برف سنگین برخلاف زلزله چون قابل پیش بینی است و هواشناسی مدتی قبل آن را پیش بینی کرده بود ، می شد با تدبیر این بحران را به گونه ای مدیریت کرد که از تبدیل شدن آن به فاجعه جلوگیری شود اما مدیران کشور ما مردان بعد از حادثه هستند و قبل از حادثه برای حوادث برنامه ریزی دقیقی ندارند و بعد وقوع حادثه به میدان می آیند و غافلگیر می شوند .

امام جمعه لاهیجان با اشاره به  انتخابات پیش روی مجلس گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد مرحله حساسی شده است و این هفته هفته تبلیغات نامزدها و هواداران آنهاست و با  همه مشکلات  باید تلاش کرد تا مردم پای صندوق انتخابات بیایند و آنچه مهم است برگزاری انتخابات خوب و انتخاب خوب و شرکت فعال است که مردم باید  ابتدا معیارها را رصد کنند تا افراد اصلح  به مجلس فرستاده شوند.

وی به کاندیداها توصیه کرد  از تخریب هم پرهیز کنند، دنبال تبیین باشید نه تخریب و هرکس راه خودشان را برای مردم بیان کند ، نامزدها خود را ناجی مردم ندانند و اوضاع را تیره و تار نخوانند.

سلیمانی تاکید کرد:از شعارهای غیر قابل قبول و از وعده های عمل نشدنی دوری کنند زیرا مردم گوششان از این شعارها و وعده ها پر است .

وی افزود: ناظران و مجریان انتخابات باید مراقب دهیارها و اعضای شوراها باشند تا جناحی عمل نکنند و فرصت های عادلانه را برای گفت و گو نامزدها فراهم نمایند و جلوی فعالیت های مخرب را بگیرید.

وی متذکر شد:مجریان و ناظران انتخابات و همه مردم و مسئولان باید همه قوت و همت خود را بکار بگیرند تا انتخاباتی خوب و در تراز نظام جمهوری اسلامی برگزارشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار