معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری گفت: تا فردا کل ۵۵۸ راه روستایی درگیر برف و مسدود شده بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۸۲۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ 14 February 2020

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری گفت: تا فردا کل ۵۵۸ راه روستایی درگیر برف و مسدود شده بازگشایی می‌شود.

رضا اکبری معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در استان گیلان ۲۹۰۰ روستا وجود دارد ، گفت:طی روزهای گذشته حدود ۵۵۸ روستا بر اثر بارش شدید برف و کولاک مسدود شده بود.

او گفت: تا شب گذشته با همکاری تمامی نیرو‌های راهداری، حدود ۳۰۰ روستا بازگشایی شدند و تا فردا به صورت کامل مسیر‌های مسدود شده در روستا‌ها باز می‌شود.

اکبری اظهار کرد: تا پایان امشب با همکاری نیرو‌های راهداری این آمار به ۵۰۰ روستا می‌رسد و حدود ۵۰ روستا باقی می‌ماند که سعی خواهیم کرد این تعداد را هم تا فردا باز کنیم.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری بیان کرد: طبق جلساتی که در ستاد مدیریت بحران استان گیلان برگزار کردیم قرار شد بازگشایی راه های تعدادی از روستاها که دارای قطعی برق و آب هستند در اولویت باشد که راه ۲۵ روستا باز شده و کمتر از ۱۰ روستا باقی مانده که تا پایان امروز یا فردا این روستاها هم بازگشایی می‌شود.

اکبری یاد آور شد: متاسفانه به دلیل بارش سنگین برف و کولاک بسیاری از شبکه‌های آب و برق و گاز روستا‌ها دچار مشکل شده است.

او با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدیدی در راه است ، افزود: با وجود این سامانه بارشی هیچ یک از مسیر‌های اصلی و فرعی در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، مازندران و کردستان بسته و یا مسدود نیست و مشکل جدی در این مسیر‌ها وجود ندارد.

معاون فرعی و راه‌های روستایی سازمان راهداری بیان کرد: سامانه بارشی جدید هیچ مشکلی در این بخش‌ها ایجاد نمی‌کند و شدت بارش در این سامانه کمتر از سامانه قبلی بوده است.

او یاد آور شد: در سامانه بارشی که چند روز بیش وارد کشور شده بود شدت بارش بر روی استان گیلان بوده و چنین مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد.

اکبری ادامه داد: به دلیل تعطیلاتی که در این هفته وجود داشت، حجم انبوهی از خودرو‌ها وارد این استان شد و ترافیک‌ شدید در ورودی شهر رشت باعث پس زدن به آزاد راه شد، از سوی دیگر بارش شدید برف باعث شد که این مشکل در این محدوده ایجاد شود.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری بیان کرد: تعداد ماشین آلات درگیر برای برف روبی در کل کشور حدود ۵ هزار و۵۰۰ خودرو است که هم اکنون در ۲۰ تا ۲۱ روستای استان‌ها حضور دارند و حدود ۳۵۰ ماشین آلات در استان گیلان مشغول هستند.

اکبری توضیح داد: هیچ مشکلی از لحاظ کمبود نیرو و یا ماشین آلات در این روستاها وجود ندارد و از استان‌های معین هم حدود ۴۰ ماشین آلات برای تسریع در کار اعزام شده است.

معاون راه‌های فرعی و روستایی افرود: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آمادگی کامل برای سامانه بارشی جدید را دارد و در روز‌های گذشته به هیچ عنوان غافلگیر نشده و ترافیک‌ ناشی از تعطیلات باعث مسدود شدن راه‌ها شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار