تابناک / مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام اینکه صبح فردا شنبه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور از جمله تهران را شاهد خواهیم بود، گفت: همچنین صبح یکشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.
کد خبر: ۸۲۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 14 February 2020

تابناک / مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام اینکه صبح فردا شنبه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور از جمله تهران را شاهد خواهیم بود، گفت: همچنین صبح یکشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.


صادق ضیائیان با اشاره به آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها اظهار کرد: امروز، جمعه ۲۵ بهمن ماه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات این استان‌ها کولاک برف و در استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، بارش برف و باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در برخی نقاط شمال غرب بارش پراکنده برف و وزش باد رخ داده و به تدریج از بعدازظهر بارش در شمال غرب قطع می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا قبل از ظهر شنبه، ۲۶ بهمن ماه نیز در برخی نقاط گلستان،‌ خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده رخ داده و به تدریج این سامانه از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: امروز در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، قزوین،‌ البرز،‌ تهران، سمنان، همدان، مرکزی،‌ قم، اصفهان، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی وزش باد شدید و در روز شنبه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین ضمن اعلام اینکه صبح شنبه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور از جمله تهران را شاهد خواهیم بود، گفت: همچنین صبح یکشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: دریای خزر نیز امروز مواج است. از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و در مناطق شمال غرب، برخی نقاط غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی،‌ سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه بارش در مناطق فوق تشدید شده و علاوه بر این مناطق در برخی نقاط جنوب غرب، ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی در روز سه شنبه نیز بارش پراکنده در شمال غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق خواهیم داشت و سپس این سامانه از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی دمای تهران در روز جاری بین صفر تا ۱۳ درجه سانتیگراد، فردا شنبه بین ۲ تا ۱۰ درجه سانتیگراد، یکشنبه بین ۶ تا ۱۳ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه هفته پیش رو بین ۵ تا ۱۱ درجه سانتیگراد متغیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار