استاندار گیلان بخواند؛
تابناک / در بارش برف اخیر در شهرستان لاهیجان اما آنچه که بیش از همه نمایان شد، عدم رضایت مردم و ارسال صدها پیام انتقادی از عملکرد مدیریت بحران بود.
کد خبر: ۸۲۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 14 February 2020

تابناک / در بارش برف اخیر در شهرستان لاهیجان اما آنچه که بیش از همه نمایان شد، عدم رضایت مردم و ارسال صدها پیام انتقادی از عملکرد مدیریت بحران بود.

 

برف لاهیجان 2 1 500x400 - عدم رضایت مردم از مدیریت بحران در لاهیجان / وقتی بحران مدیریت بیداد می‌کند

بامردم نوشت: بارش برف به‌عنوان یک پدیده طبیعی در کنار سایر پدیده‌های کوچک و بزرگ که ما بعضاً با آنها کنار آمده‌ایم نه تنها مشکل‌آفرین نیست، بلکه به همراه خودش زیبایی‌ها و نعمات فراوانی دارد.

بارش برف یکی از پدیده‌های زیبای الهی است که موجب شادی مردم خصوصاً کشاورزان می‌شود، اما رفته‌رفته که ارتفاع برف بیشتر می‌شود و افزایش حجم پیدا می‌کند، شادی جای خود را به دلهره و نگرانی می‌دهد؛ خطر شکسته شدن سقف، مسدود شدن معابر و جاده‌ها، قطعی آب و برق و گاز و… بخشی از این نگرانی‌ها است.

در بارش برف اخیر در شهرستان لاهیجان اما آنچه که بیش از همه نمایان شد، عدم رضایت مردم و ارسال صدها پیام انتقادی از عملکرد مدیریت بحران بود.

انتقادی که با توجه به پیش‌بینی دقیق هواشناسی و اعلام آمادگی کامل از سوی مسئولین به نظر می‌رسد به‌حق نیز بوده است، از دیر باز شدن معابر اصلی و فرعی گرفته تا قطعی آنتن موبایل و برق و آب و درنتیجه ازکارافتادن سیستم گرمایشی باعث شد آماده‌باش مسئولین احساس نشود و شرایط به گونه‌ای شد که گویی همه مسئولین دچار بحرانی غافلگیرکننده شده‌اند!

2020 02 12 23 27 14 600x289 - عدم رضایت مردم از مدیریت بحران در لاهیجان / وقتی بحران مدیریت بیداد می‌کند

فرماندار لاهیجان پیش از بارش برف در جلسه‌ای که سایت فرمانداری از آن تحت عنوان “جلسه بحران شهرستان” نام برده شد نه مدیریت بحران، عنوان کرد که «با تمامی امکانات به استقبال برف شادی می‌رویم» همچنین شهردار لاهیجان نیز طی مصاحبه‌ای گفته بود که «با آماده‌باش شهرداری لاهیجان، شهروندان نگران بارش برف نباشند» اما عملاً مشاهده شد که پس از بارش برف شدید، مردم از بحران مدیریت موجود بیشتر از خود بحران ناراحت و نگران شدند…

2020 02 12 23 27 43 414x400 - عدم رضایت مردم از مدیریت بحران در لاهیجان / وقتی بحران مدیریت بیداد می‌کند
برگزاری جلسات پی‌درپی مدیریت بحران و انتشار چندین خبر و تصویر از آن، انتشار اخبار و تصاویر پیاپی بازدیدها و حضورهای میدانی و … درحالی‌که مردم عملاً تأثیر آن‌ها را به‌درستی لمس و مشاهده نمی‌کردند موجی از نا رضایتی‌ها و انتقادات را در فضای مجازی و حقیقی به وجود آورد که حتی به تجمعات و مراجعات مردم به ادارات و ارگان‌های مرتبط نیز ختم شد.

در همین رابطه یکی از کاربران «با مردم» در یک پیام انتقادی نوشت:

دم مسئولین گرم که شرایط زندگی در قرون‌وسطی رو با یه بارش برف ساده برامون شبیه‌سازی کردن!

فکر کن نه برق، نه آب (در منازل طبقاتی) نه سیستم گرمایشی و نه ارتباطات درست حسابی (آنتن دهی افتضاح و قطعی برق و تمام شدن شارژ گوشی‌ها) حتی جاده‌ها هم بستست…

هیچ امکاناتی موجود نیست! بارش برف بیش از ۲۴ ساعته قطع‌شده و هوا آفتابیه نمی دونم چرا مشکلاتو برطرف نمی کنن و منتظر چی هستند! حداقل سعی کنید تو روشنایی روز برق رو وصل کنید بیشتر مشکلات به خاطر قطعیه برقه…

در همین زمان بود که اطلاعیه شهرداری لاهیجان پیرامون برگزاری جشنواره ساخت آدم‌برفی در عصر چهارشنبه (امروز) منتشر شد و موجی دیگر از انتقادات را در بر داشت.

یکی از کاربران «با مردم» در این خصوص برایمان نوشت:

این برف‌بازی و ساخت آدم‌برفی و دلخوشی ها فقط واسه داخل شهری‌هاست؟
مسیرهای روستاهای لاهیجان هنوز باز نشده
برق روستاها هنوز قطعه
اونوقت به فکر ساخت آدم برفی هستیم

پس از ساعاتی اما روابط عمومی شهرداری لاهیجان با صدور اطلاعیه‌ای خبر از عدم برگزاری این جشنواره در چهارشنبه خبر داد و عنوان کرد: به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند با توجه به ادامه کار ستاد عملیات زمستانی شهرداری برای پاک‌سازی و بازگشایی نقاط مختلف شهر، جشنواره ساخت آدم‌برفی امروز برگزار نخواهد شد.

برف لاهیجان 1 1 600x277 - عدم رضایت مردم از مدیریت بحران در لاهیجان / وقتی بحران مدیریت بیداد می‌کند

پایگاه خبری «با مردم» منکر زحمات و تلاش‌های مسئولین عزیز و دست‌اندرکاران نیست و دست کارگران و زحمت کشان به‌خصوص نیروهای مردمی و سپاه و بسیج و نیروهای خدوم خدماتی شهرداری و راهداری… را که شبانه‌روزی و بدون استراحت در حال رفع مشکلات و خدمت‌رسانی هستند را می‌بوسد؛ بالاخره این ساعات سختی‌ها نیز می‌گذرد و خوشی‌ها به یادگار می‌ماند اما کاش به گونه‌ای اقدام شود که مردم شاهد مدیریت بحران باشند نه …

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار