تابناک / شهردار لنگرود در جلسه شورای شهر لایحه بودجه ۶۴ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹ شهرداری لنگرود را به شورای شهر تقدیم کرد.
کد خبر: ۸۲۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 09 February 2020

 تابناک / شهردار لنگرود در جلسه شورای شهر لایحه بودجه ۶۴ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹ شهرداری لنگرود را به شورای شهر تقدیم کرد.

 

لایحه بودجه ۶۴ میلیارد تومانی شهرداری لنگرود به شورا تقدیم شد/مطالبات و عیدی کارکنان شرکتی شهرداری پرداخت شد

رئیس شورای شهر لنگرود در جلسه این شورا با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: اعضای شورای شهر و شهردار همواره در برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پیشگام هستند و تنوع این برنامه‌ها در دوره اخیر برای شهروندان مشهود است.

وی با بیان اینکه بیشتر مناطق شهری در سال جاری آسفالت شد، گفت: چند منطقه بزرگ دیگر نیز در لنگرود باقی‌مانده که برنامه آسفالت آن مناطق نیز در لیست اقدامات شهرداری و شورا قرار دارد.

 

غلامرضا منصفی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد رشد و پیشرفت خوبی در پروژه‌های شهرداری هستیم، تصریح کرد: علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مالی شاهد رشد و پیشرفت مناسبی در کارهای عمرانی هستیم که حاصل تعامل خوب شهردار با اعضای شورای شهر و مدیریت شهردار است.

رئیس شورای شهر لنگرود با اشاره به فرسودگی برخی از تابلوهای معابر شهری افزود: برخی از تابلوهای کوچه‌ها و خیابان‌ها فرسوده شده و از شهردار درخواست می‌شود تا در بودجه سال آینده مبلغی را برای ترمیم تابلوها در نظر بگیرد.

لایحه بودجه ۶۴ میلیارد تومانی شهرداری لنگرود در سال ۹۹

شهردار لنگرود نیز با بیان اینکه در آغاز کار خود در شهرداری بودجه را با ۳۳ میلیارد تومان تحویل گرفتم، اظهار کرد: در آن زمان میزان بدهی شهرداری ۳۳ میلیارد بود و حدود ۲۷ میلیارد تومان نیز بدهی ثبت‌نشده داشت.

سید مهدی رجایی با بیان اینکه در زمان آغاز کار برای مدیریت بدهی‌ها و درآمدها برنامه‌ریزی مناسبی انجام شد تا در اجرای کارها و پرداخت حقوق پرسنل مشکلی نداشته باشیم، گفت: بعد از دو سال تلاش در شهرداری، بودجه به دو برابر افزایش یافت و در سال ۹۹ بودجه برنامه‌ریزی‌شده از درآمدهای جاری ۶۴ میلیارد تومان به شورا اعلام و لایحه آن جهت بررسی و تصویب تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری به صورت کامل محقق شد، افزود: در این مدت سعی کردیم کارهای عمرانی و خدماتی مناسبی را در حد توان و اعتبارات موجود برای شهروندان لنگرود انجام دهیم.

شهردار لنگرود با اشاره به دریافت اعتبار از منابع ملی بیان کرد: در سال جاری حدود ۲۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی دریافت شد که برای آسفالت، کارخانه کمپوست، لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی و دیواره سازی رودخانه هزینه شد که این مبلغ جدای بودجه در نظر گرفته‌شده شهرداری بود.

رجایی با اشاره به پرداخت مستمر حقوق کارکنان گفت: مطالبات کارکنان شرکتی شهرداری تاکنون و عیدی آنان نیز پرداخت‌شده تا کمکی برای کارکنان و خرید مایحتاج خانواده‌های پرسنل در نزدیک نوروز ۹۹ باشد.

وی با بیان اینکه برای اینکه شهری زیبا داشته باشیم بایستی نخست زیرساخت‌ها آماده می‌شد که در دو سال گذشته تا حد امکان این کارها انجام شد، تصریح کرد: روشنایی باغ ملی تا پایان سال جاری تکمیل‌شده و تغییراتی در میدان مرکزی شهر برنامه‌ریزی‌شده که آن نیز تا پایان سال اجرایی می‌شود.

شهردار لنگرود با بیان اینکه کارخانه کمپوست ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در فاز نخست دارد، افزود: تجهیزات این کارخانه نیز طی روزهای گذشته به محل کارخانه در آبمان لنگه اطاقور ارسال شد که با نصب تجهیزات کارخانه شاهد استارت آن تا قبل از نوروز ۹۹ خواهیم بود.

رجایی با بیان اینکه تنها مشکل موجود، برای برق کارخانه است که در حال حل این مورد هستیم، گفت: برای فاز دوم این کارخانه نیز مشکلی برای اعتبارات نخواهیم داشت و اعتبارات آن ملی است که در حین انجام فاز دوم اعتبارات نیز تخصیص خواهد گرفت.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای پارک فجر بیان کرد: یکسان‌سازی استخر پارک فجر انجام شد و فراخوان عمومی مناقصه طرح مطالعاتی جهت اجرای عملیات بازسازی پارک فجر به‌زودی انجام می‌شود.

شهردار لنگرود با بیان اینکه در شهر لنگرود با کمبود زمین برای ساخت‌وساز مواجهیم که این در شهرهای دیگر وجود ندارد، تصریح کرد: برای حل این مشکل دو طرح پیشنهادی افزایش محدوده شهری و ارتفاع سازی ساختمان توسط مشاور تدوین‌شده که در هفت خیابان می‌توان به مجوز بنای هفت‌تا ۱۰ واحدی  داد که در حال پیگیری قانونی و طی سلسله مراحل آن جهت انجام این کار هستیم.

رجایی با بیان اینکه در سال جاری بخش اعظمی از شهر لنگرود آسفالت شد و این نهضت ادامه دارد، گفت: پیاده‌روسازی و فضاسازی در میدان طبیعت در برنامه سال آینده است تا مسیر سمت پارک فجر نیز برای پیاده‌روی شهروندان و فضایی مناسب برای سرگرمی ایجاد شود.

تاکید بر ساماندهی دست فروشان

عضو شورای شهر لنگرود نیز با بیان اینکه وضعیت ایستگاه‌های شهری وضعیت مناسبی ندارند، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز شاهد ورود مسافران در شهر خواهیم بود که باید برای رفع مشکل ترافیک برنامه‌های مدون شده، اجرایی شود.

بهمن کامکار با بیان اینکه باید برای دست‌فروشان برنامه‌ریزی خوب انجام داد و ساماندهی شوند، گفت: هرروز در حال ازدیاد دست‌فروشان در پیاده‌روهای شهری هستیم که برای شهروندان نیز به‌عنوان معضلی تبدیل‌شده و باید برای آن‌ها نیز ساماندهی مناسبی صورت گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار