۴ پروژه کشاورزی در حوزه لایروبی آبندان ها، کارگاه فرآوری فندوق، آبیاری تحت فشار و تکمیل کانال انتقال آب در سیاهکل با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۲۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 08 February 2020
 
بهره برداری از پروژه های کشاوزی شهرستان سیاهکل با حضور استاندار گیلان

۴ پروژه کشاورزی در حوزه لایروبی آبندان ها، کارگاه فرآوری فندوق، آبیاری تحت فشار و تکمیل کانال انتقال آب در سیاهکل با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

تابناک / مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیاهکل در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : برای حل مشکلات کشاورزان در حوزه آبیاری مزارع طرح لایروبی آب بندانها به طول ۱۶ پهنه به مساحت ۵۰ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان امروز راه اندازی شد.

بهزاد کوهستانی افزود : پروژه تامین و انتقال آب و اجرای سامانه های نوین آبیاری در سطح ۱۶۲ هکتار در روستای یرشلمان دیلمان با  اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان نیز امروز بهره برداری شد.

وی مهمترین پروژه افتتاحی امروز شهرستان سیاهکل در حوزه کشاورزی را کارگاه فراوری فندوق با ظرفیت تولید ۴۰۰ تن فندوق در سال در روستای پیرکوه دانست و افزود: برای راه اندازی این پروژه  سه میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان اعتبار به انجام رسیده که حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن به صورت تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار هکتار باغ فندوق در شهرستان سیاهکل وجود دارد، گفت:تمامی باغات فندوق در بخش دیلمان و پیرکوه واقع شده و با اجرای این طرح ظرفیت خوبی برای فرآوری این محصول به وجود می آید.

وی در پایان به طرح تکمیل کانال آب موشا به چوشل به طول ۴۰۰ متر و با اعتبار ۱۹۰ میلیون تومان هم اشاره کرد که امروز راه اندازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار