تابناک / نماینده مردم گیلان در شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به انتخابات غیر قانونی، مصوبه هیأت رئیسه جدید شورای عالی استان‌ها قابلیت اجرایی ندارد.
کد خبر: ۸۲۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 08 February 2020
تابناک / نماینده مردم گیلان در شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به انتخابات غیر قانونی، مصوبه هیأت رئیسه جدید شورای عالی استان‌ها قابلیت اجرایی ندارد.

 

مصوبه هیأت رئیسه جدید شورای عالی استان‌ها قابلیت اجرایی ندارد

فرهاد نیک‌نهاد نماینده مردم گیلان در شورای عالی استان‌ها درباره انتخابات هیأت رئیسه سال سوم شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: اشکالاتی در نحوه برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها که دو ماه گذشته برگزار شده بود، وجود داشت که از سوی وزارت کشور هم به این موضوع اشاره کردند.

وی بیان داشت:‌ متأسفانه نادیده گرفتن نامه وزارت کشور مبنی بر به تعویق انداختن برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها و همین طور نبود نماینده استان خوزستان در برگزاری این انتخابات از مواردی است که انتخابات هیأت رئیسه را لغو و باید مجدداً انتخابات دیگری برگزار شود.

نماینده مردم گیلان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: البته در روز انتخابات نیز یکی از نمایندگان شورای عالی استان‌ها که سلب عضویت شده بود در جلسه رأی‌گیری حضور داشت و رأی داده بود و این هم یکی دیگر از تخلفات محرزی است که مطرح شده است.

نیک‌نهاد بیان داشت: در حال حاضر وزارت کشور انتخابات شورای عالی استان‌ها را لغو کرده و مصوبه شورای عالی قابلیت اجرایی ندارد و پرونده هم در هیأت مرکزی رفع اختلافات وجود دارد.

وی بیان داشت: ما خواستار تعیین تکلیف نهایی انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها هستیم و با توجه به اینکه این انتخابات قانونی نبوده است آن را مشمول مرور زمان نکنند و سریعاً تکلیف انتخابات جدید را روشن کنند.

نماینده مردم گیلان در شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: مسؤول برگزاری انتخابات، وزارت کشور است و این وزارتخانه نیز نظر خود را اعلام کرده است. ما نمی‌دانیم که چرا هیأت رئیسه درخواست وزارت کشور را اجرایی نمی‌کند و این در شأن جایگاه شورای عالی استان‌ها و همین طور نمایندگان نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار