رئیس هیات وزنه برداری استان گیلان؛
تابناک / رئیس هیات وزنه برداری استان گیلان عملکرد شهرداری رشت در میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر را ضعیف خواند.
کد خبر: ۸۲۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 08 February 2020
 
انتقاد رییس هیات وزنه برداری از عملکرد شهرداری رشت در مسابقات  بین المللی جام فجر

 

تابناک / رئیس هیات وزنه برداری استان گیلان عملکرد شهرداری رشت در میزبانی مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر را ضعیف خواند.

 

اصغر ابراهیمی اظهار داشت: در برگزاری چنین مسابقاتی به طور حتم باید ارگانها و نهادی های مختلفی با هم همکاری داشته تا این مسابقات به نحو شایسته ای انجام شود.

وی افزود: مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو که یکی از رقابت های گزینشی المپیک ۲۰۲۰ بود را می توان مهمترین مسابقه برگزار شده امسال در ایران دانست و رقابت های بسیار مهمی بود که شاید تا سالها چنین رقابت مهمی در رشت برگزار نشود.

وی ادامه داد: البته یکی از دستگاه های مهمی که باید درگیر اینگونه رقابت ها باشد شهرداری ها هستند چون پای میزبانی یک شهر در میان است که به طور مثال در مسابقات المپیک نیز، مشعل بازی ها به صورت نمادین به شهرداری محل برگزاری مسابقات داده می شود و حتی از کلید شهر نیز رونمایی می شود.

وی بیان کرد: اما متاسفانه در مسابقات مهم وزنه برداری جام فجر در رشت، حضور و فعالیت شهرداری بسیار کمرنگ بود و با توجه به اینکه یکسری برنامه برای شهرداری تعریف شده بود که شاید به دلیل بی تجربگی ، وظیفه شهرداری را معین و تعریف کرده بودیم اما باز شهرداری وظایف تعریف شده خود را نیز به درستی انجام نداد.

رئیس هیات وزنه برداری گیلان اضافه کرد: یکی از مهمترین کارهای شهرداری مربوط به تبلیغات این رقابت های مهم در سطح شهر بود که متاسفانه این تبلیغات نیز بسیار کمرنگ بود و مسئولان شهرداری فقط به نصب چند بنر بسنده کردند.

وی اظهار کرد: البته قرار بود حداقل پنج دستگاه اتوبوس شرکت واحد با تبلیغات این مسابقات در سطح شهر تردد کنند و همچنین قرار شد که چند دستگاه اتوبوس نیز برای جابجایی وزنه برداران در اختیار هیات قرار گیرد که متاسفانه این کارها انجام نشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این در حالی است که به دلیل تبلیغات کمرنگ در سطح شهر، اکثر مردم از برگزاری این رقابت ها اطلاعی نداشته و هنگام پخش مسابقات اکثر آنان از برگزاری این رقابت های مهم در رشت باخبر شدند که نمونه بارز آن تعداد  کم تماشاگران در روز افتتاحیه و استقبال بسیار خوب مردم در روزهای دوم و پایانی بود چون پس از پخش مراسم افتتاحیه، اکثر مردم از برگزاری این رقابت ها مطلع شدند و برای تماشای مسابقات وزنه برداری به سالن آمده بودند.

وی افزود: همچنین انتظار داشتیم به دلیل ورود وزنه برداران کشورهای خارجی و همچنین مسئولان جهانی فدراسیون وزنه برداری، محل برگزاری مسابقات و همچنین خیابان های منتهی به محل اسکان آنان توسط شهرداری گل کاری و رنگ آمیزی شود که این امر نیز انجام نشد و فقط یکی از ستون های مجموعه ورزشی شهدای رشت رنگ آمیزی شد.

وی گفت: به هرحال انتظار ما از مسئولان شهرداری رشت در برپایی و میزبانی این مسابقات مهم بسیار بشتر بود و امیدواریم که در رقابت های مهم دیگر شهرداری بیش از پیش برای  میزبانی مطلوب ورود کرده تا مسئولان ورزشی بتوانند با خیالی آسوده تر میزبانی رقابت های مهم را قبول کنند.

رئیس هیات وزنه برداری گیلان بیان کرد: البته تعدادی از ادارات و نهادها برای میزبانی این مسابقات سنگ تمام گذاشتند که به طور مثال می توان به مدیرکل ارتباطات استان گیلان اشاره کرد که مسیر گلسار تا مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای رشت را فیبر نوری کشیدند.

ابراهیمی اضافه کرد: همچنین دکتر علی افتخاری مشاور عالی کمیته ملی المپیک ، استانداری گیلان و اداره ورزش و جوانان استان گیلان برای در اختیار گرفتن میزبانی این مسابقات و هچمین برگزاری آن زحمات زیادی کشیدند که این عملکرد آنان جای تقدیر و تشکر دارد.        

پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو ، گزینشی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن ، از روز ۱۳ بهمن ماه با حضور ۳۴ وزنه بردار از ایران و ۱۳ کشور خارجی به مدت سه روز در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار