پیامدهای شکست شوی آمریکایی قانون مداری؛
در پی رای جانبدارانه سنای آمریکا در مخالفت با احضار شهود به جلسه استیضاح رئیس جمهور این کشور، هشتگ «محاکمه استیضاح نمایشی» در توئیتر ترند شد.
کد خبر: ۸۱۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 01 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: پس از آنکه سناتور‌های جمهوری خواه به احضار شهود به دادگاه استیضاح رئیس جمهور آمریکا نه گفتند، «محاکمه استیضاح نمایشی» در این کشور در میان ده ترند نخست توئیتر قرار گرفت.

این هشتگ با بیش از ۲۱۳ هزار توئیت در دوساعت، ترند پنجم توئیتر در آمریکا شد. تعداد زیادی از کاربران با انتشار این هشتگ، ضمن هجمه علیه سناتور‌های جمهوری خواه، از روند غیرعادلانه استیضاح دونالد ترامپ انتقاد کردند.

گفتنی است سناتور‌های آمریکایی با طرح دموکرات‌ها برای احضار شاهدان جدید در راستای رسیدگی به فرآیند استیضاح دونالد ترامپ مخالفت کردند.

بر این اساس، سناتور‌های دموکرات با ارائه یک طرح خواستار احضار شاهدان طراز اولی همچون جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ برای شهادت درباره رسوایی اوکراین گیت شدند. با این حال، این طرح آرای کافی سناتور‌های آمریکایی را کسب نکرد.

در رای گیری امروز مجلس سنا، ۴۹ سناتور با این طرح موافقت و ۵۱ سناتور با آن مخالفت کردند. به این ترتیب با رد شدن این طرح، هیچ شاهدی برای شهادت درباره پرونده استیضاح ترامپ در مجلس سنا حاضر نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار