نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ نوزدهم برای حفظ موقعیت در جدول و افزایش فاصله با رقبای پایین جدول امروزباید سایپا را با شکست بدرقه کند تا در عین حال فاصله‌اش با همسایگان بالای جدول را با توجه به دیدارهای سختی که دارند کاهش دهد.
کد خبر: ۸۱۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 31 January 2020

تیم فوتبال نساجی امروز و در نخستین روز هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور باید در استادیوم شهید وطنی قائمشهر به مصاف نارنجی‌پوشان لیگ برتر که با لباس خاکستری به میدان می‌آیند برود تا از جایگاه دهمی خود در جدول دفاع کند.

شاگردان رضا مهاجری که دیدار هفته گذشته مقابل پیکان را با پیروزی یک بر صفر خارج از خانه پشت سر گذاشتند، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز باید در زمین خانگی از دیگر خودروساز لیگ برتر میزبانی کنند. دیداری که برای نساجی می‌تواند حاشیه امن بیشتری در پله دهم ایجاد کند و از سوی دیگر امیدواری برای رسیدن به رتبه نهم جدول در هفته‌های آتی و جبران فاصله ۴ امتیازی با ماشین‌سازی تبریز که یک پله بالاتر از نماینده مازندران قرار دارد را افزایش دهد.

مهاجری که از نساجی تیمی تهاجمی و منسجم در دفاع ساخته، در نیم‌فصل دوم با جذب چند بازیکن جدید تلاش کرده نقاط ضعف تیم را بپوشاند و بر توان تهاجمی تیم بیفزاید. تیم مهاجری تأکید زیادی بر پاس‌های پرتعداد دارد و آمارها نیز نشان می‌دهد که به طور میانگین بیش از ۴۵۰ پاس در هر بازی با دقت پاس ۷۸ درصد توسط بازیکنان نساجی ثبت شده که آمار قابل قبول و متفاوتی نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتری است.

سرخپوشان قائمشهر با این تاکتیک در نیم‌فصل نخست بازی‌های خوبی ارائه کردند، اما نتوانستند به نتیجه مطلوب برسند. اما نیم‌فصل دوم را با ۲ پیروزی تا کنون پیش آمده‌اند و قصد دارند تا در بازی سوم برای نخستین بار طی فصل قبل و فصل جاری به سومین پیروزی پیاپی برسند.

۳ امتیاز استراتژیک

اهمیت ۳ امتیاز دیدار امروز برای نساجی از این لحاظ است که ذوب‌آهن با یک امتیاز کمتر، یعنی ۱۸ امتیاز، یک پله پایین‌تر از نساجی ایستاده و در صورت نتیجه نگرفتن نساجی و پیروزی ذوب‌آهن در دیدار فردا مقابل تراکتورسازی در تبریز، نساجی باید جایگاه خود را به این تیم اصفهانی بدهد. اما همین موضوع می‌تواند نقطه امنی برای نساجی نیز ایجاد کند. ذوب‌آهن فردا در تبریز و مقابل ده‌ها هزار هوادار تبریزی باید مقابل تیم سوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد که هم سخت گل می‌خورد و هم خوب گل می‌زند. بنابراین شکست احتمالی ذوب‌آهن می‌تواند فرصتی برای فاصله گرفتن نساجی از این همسایه در جدول باشد.

نساجی در صورتی که بتواند سایپا را شکست دهد ۲۲ امتیازی می‌شود و به یک امتیازی ماشین‌سازی تبریز می‌رسد. تیمی که اکنون با ۲۳ امتیاز در رتبه نهم جدول قرار دارد و شنبه هفته آینده باید در مشهد مقابل شهر خودرو بازی کند. تیمی که روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و توانسته از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا نیز صعود کند.

ماشین‌سازی هفته گذشته در تبریز مقابل سپاهان مدعی و تیم دوم جدول رده‌بندی یک تساوی بدون گل کسب کرد تا نساجی با پیروزی‌اش مقابل پیکان به این تیم نزدیک‌تر شود. بهترین نتیجه ممکن برای نساجی در دیدار روز شنبه شهر خودرو – ماشین‌سازی، پیروزی مشهدی‌ها و باقی ماندن ماشین‌سازی در امتیاز ۲۳ است. به ویژه‌ این که نساجی باید در نظر داشته باشد در صورت پیروزی در هفته‌های هجدهم، نوزدهم و بیستم که با حریفان پایین جدول رقابت دارد، هفته بیست‌ویکم را باید همین ماشین‌سازی تبریز بازی کند و اگر حداکثر امتیازات را به دست بیاورد، می‌تواند به ایتسادن در رتبه‌ هفتم تا سه هفته آینده نیز امیدوار باشد.

اما همه این معادلات و احتمال‌ها فقط زمانی به کار نساجی می‌آید که بتواند دیدار امروز را در قائمشهر با پیروزی پشت سر بگذارد و پس از آن هم دیدارهای ۶ امتیازی بعدی امتیازی از دست ندهد.

نساجی‌چی‌ها دیدار نیم‌فصل نخست مقابل سایپا را در دیداری نزدیک و پرهیجان و پرگل با نتیجه ۴ بر ۳ واگذار کردند و چیزی هم نمانده بود که گل تساوی را وارد دروازه حریف کنند. با این حساب می‌توان گفت که شاگردان راه رسیدن به دروازه سایپا را بلد هستند. از طرفی خط دفاع سایپا عملکرد چندان مناسبی در ۱۷ بازی اخیرش نداشت. سایپایی‌ها در این دیدارها ۲۲ گل دریافت کردند. یعنی به همان اندازه که نساجی از حریفان خود گل دریافت کرد و این یعنی دو تیم از نظر دفاعی شرایط تقریبا یکسانی داشتند. با این حال نباید فراموش کرد که شرایط هر دو تیم نسبت به نیم‌فصل نخست تغییراتی کرده است.

خاطر آسوده مهاجری

مهاجری در نشست خبری عصر دیروز اعلام کرد که امروزتیمش را مانند بازی‌های گذشته تهاجمی به زمین می‌فرستد و با برنامه‌ریزی برای مدیریت بازی در زمین سایپا، امیدوار به کسب ۳ امتیاز این دیدار است. البته او فردا «علی شجاعی» که در این فصل ۳ گل برای نساجی به ثمر رساند را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. اما به نظر می‌رسد که با توجه به بازیکنانی که جذب کرده به ترکیب مناسبی رسیده و خلاء حضور شجاعی را در دیدار امروز می‌تواند پر کند. سرمربی نساجی مهاجری با توجه به خریدهایی که انجام داد شرایط بهتری نسبت به نیم‌فصل نخست در چینش مهره‌ها دارد.

این نکته را نیز باید به امتیازات و برگ برنده‌ای مهاجری افزود که با اضافه شدن «حسین ماهینی» با تجربه به این تیم، خیالش تا حد زیادی از خط دفاع راحت شده است.

او ماهینی را که تجربه حضور در مرکز خط دفاعی را در پرسپولیس دارد در قلب دفاع و کنار «مجتبی بیژن» قرار می‌دهد. «حامد شیری» هم که در بازی قبلی نساجی مقابل پیکان به واسطه حضور ماهینی در خط دفاع، پس از مدت‌ها به پست اصلی خود یعنی هافبک دفاعی برگشت.

با این تغییر و جابه‌جایی دست مهاجری برای استفاده از «میلاد سرلک» در مرکز زمین و استفاده از «حامد شیری» و «محمدعرفان معصومی» و «محمد میری» به منظور تقویت تیم در مرکز زمین بازتر شده و می‌تواند بنا بر سیستم و ترکیب تیم‌های مختلف نفرات دلخواه را به بازی بگیرد.

مهاجری در خط حمله هم «روح‌الله باقری» فرصت‌طلب و گلزن را دارد که می‌تواند خطری جدی برای دروازه سایپا باشد.

دیدار امروز را «پیام حیدری» سوت می‌زند و «فرزاد بهرامی» و «علیرضا مرادی» کمک‌های او هستند.

نساجی با کسب ۱۹ امتیاز از ۱۷ بازی در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار