مصطفی آزادبخت گفت: بودجه شهر در اختیار فرمانداری و ادارات کل است و مجموعه استانداری برای تجهیز خودش یک بودجه محدود دارد.
کد خبر: ۸۱۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 26 January 2020
معاون سیاسی استاندار همدان در پی درخواست مسوولان مرکز جامعه‌القرآن واحد خردسالان برای حل مشکل مکان این مرکز گفت: بودجه‌ای در اختیار استانداری نیست، حتی هزار تومان.
برای حل این مشکل سراغ فرماندار بروید، ما هم پیگیری می‌کنیم.

به گزارش فارس، چندی پیش خبری مبنی بر مشکلات موجود جامعه القران‌الکریم واحد خردسالان همدان در خبرگزاری فارس منتشر شد، البته این پیگیری‌ها به استانداری و برنامه دیدار استاندار با اصحاب فرهنگ و هنر هم رسید و نماینده موسسات قرآنی مشکلات حوزه قرآن را در جلسه مطرح کردند، در همان جلسه استاندار عنوان کرد: قول می‌دهم به جمع موسسات حوزه قرآنی برویم و صحبت‌های آن‌ها را بشنویم.

امروز یک‌شنبه استاندار به وعده خود عمل کرد و معاون سیاسی‌اش به همراه مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری در این مرکز و شعبه مطهر حاضر شدند و از نزدیک روند برنامه، فعالیت‌های مربیان و قرآن‌آموزان و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار طاهره روشنیان مدیر مرکز جامعه‌القرآن به مهم‌ترین مشکل مرکز که آن هم نبود مکان مناسب برای قرآن‌آموزان است پرداخت و گفت: این مشکلات از زمان شروع به کار مرکز وجود داشته و متأسفانه تا به امروز با وجود وعده‌های مختلف مدیران و مسؤولان هیچ اتفاقی رخ نداده است.

وی افزود: در این مرکز افراد نخبه قرآنی و درسی بسیاری داریم که دارای رتبه‌های برتر کشوری هستند و این افتخارآفرینان برای همدان نیاز به حمایت دارند. 

در ادامه نماینده مادران جامعه‌القرآن گفت: از آنجا که آقای استاندار دید بازی نسبت به فعالیت‌های قرآنی دارند حضور معاون و مدیرکل امور اجتماعی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این حضور به همین دیدار ختم نشود و مشکلات این مرکز که سال‌ها گریبانگیر آن هستند برطرف شود.

الهام شهابی اضافه کرد: با احتساب مادران و پدران این قرآن‌آموزان، بالای ۵ هزار نفر با مشکلات این موسسه درگیرند، از طرف دیگر با شهریه محدود کلاس‌ها نمی‌توان مشکلات بزرگ و کلی این مرکز را برطرف کرد.

وی خطاب به معاون سیاسی استاندار گفت: بنده به نمایندگی از این خانواده‌ها از شما به عنوان نماینده استاندار درخواست کمک دارم که ان‌شا‌ءالله با تدبیر و مساعدت شما مشکل مکان این مرکز رفع شده و همه ما سهم کوچکی در این کار خیر داشته باشیم.

در ادامه این دیدار، معاون سیاسی استاندار همدان با تشکر از زحمات مربیان و معلمان این مرکز اظهار کرد: به گفته یک عالم دینی راه بهشت و جهنم ما در همین دنیا مشخص می‌شود و افرادی که در این مرکز کار می‌کنند راه بهشت را از همین جا انتخاب کرده‌اند.

آزادبخت با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب مردمی است افزود: جوشش انقلاب اسلامی از دل همین جلسات قرآن بود و ما هم به این راه اعتقاد داریم.

وی گفت: اینکه بودجه‌ای برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شود باعث افتخار ما است، ولی باید از راه درست این کار انجام شود.

معاون سیاسی ـ. امنیتی استاندار همدان ادامه داد: باید واقع‌بینانه به موضوع نگاه کرد و وضع موجود را در نظر گرفت، بودجه‌ای در اختیار استانداری نیست، حتی هزار تومان بودجه نداریم.

وی گفت: بودجه شهر در اختیار فرمانداری و ادارات کل است و مجموعه استانداری برای تجهیز خودش یک بودجه محدود دارد.

آزادبخت با بیان اینکه استانداری حاکمیتی و ستادی است، افزود: برای حل این مشکل باید سراغ فرمانداری رفت که من نیز خود پیگیر موضوع خواهم شد.

مدیر مرکز جامعه‌القرآن به اختصاص مکان‌های بلااستفاده برخی ادارات اشاره کرد و خواست این مکان‌ها موقتا در اختیار این مرکز قرار گیرد که آزادبخت در پاسخ به درخواست گفت: صادقانه بگویم که گرفتن مکانی از ادارات کار سختی است و روند و نامه‌نگاری بسیار طولانی دارد، شاید در آخر هم به نتیجه مطلوب نرسیم، اما تخصیص بودجه و گرفتن آن کار راحت‌تری است و زودتر به نتیجه می‌رسد.

همچنین در این جلسه مدیرکل اجتماعی استاندار همدان با تشکر از خدمات و زحمات مربیان قرآنی اظهار کرد: امروز بنده افتخار کردم در شهری زندگی می‌کنم که چنین مادران پرتلاش و جدی دارد و فرزندان خود را برای یادگیری قرآن همراهی می‌کنند.

شما مدارس مورد نظر را معرفی کنید ما رایزنی می‌کنیم

مهرداد نادری‌فر افزود: دو راه حل برای حل مشکل مکان این مرکز پیشنهاد می‌کنم، اول استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه‌های شهر که دارای امکانات مناسب هستند و دوم استفاده از مدارسی است که یک شیفت آن خالی است.

 روشنیان خطاب به نادری‌فر گفت: حضور در مساجد با توجه به برخی محدودیت‌ها برای بانوان امکان‌پذیر نیست، البته هیأت امنای خیلی از مساجد نیز برای برگزاری کلاس‌ها موافقت نمی‌کنند و مدارس هم در این اطراف مرکز دوشیفته هستند.

مدیر دفتر امور اجتماعی استانداری افزود: زود قضاوت نکنیم شما مدارس مورد نظر را معرفی کنید تا بنده هم رایزنی لازم را انجام دهم و پیگیر موضوع باشم.

وی گفت: معتقدم بهترین محل برای شما همین مدارس است، چون کلاس به تعداد کافی وجود دارد و سیستم گرمایشی و سرمایشی آن‌ها هم مناسب است.

در پایان قرار شد علاوه بر پیگیری مشکلات این مرکز جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی در استانداری گذاشته شود.

در این دیدار معاون سیاسی استانداری هدایایی به رسم یادبود به قرآن‌آموزان حاضر در مرکز اهدا کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار