تابناک / معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: شیر عرضه شده واحدهای تولیدی استان فاقد هرگونه آلودگیست؛ و هیچ مورد نگران کننده ای در کارخانه های لبنی گیلان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۱۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 26 January 2020

تابناک / معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: شیر عرضه شده واحدهای تولیدی استان فاقد هرگونه آلودگیست؛ و هیچ مورد نگران کننده ای در کارخانه های لبنی گیلان وجود ندارد.

 

آرش فرزام صفت غروب شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در رشت با تاکید بر سالم و بهداشتی بودن فرآورده های لبنی شرکت های تولیدی استان افزود: هر شیری که وارد کارخانه و از آن به صورت شیر پاستوریزه و یا فرآورده های آن خارج می شود مورد آزمایش و نظارت قرار می گیرد .

وی تصریح کرد: اگر مشکلی در محصول تولیدی وجود داشته باشد ، اجازه عرضه نمی دهیم ؛ ضمن آنکه در صورت توزیع در بازار بلافاصله با نظارت هایی که انجام می شود ، برخوردهای لازم با متخلفان صورت می گیرد.

وی با گلایه از سخنان یک کارشناس در صدا و سیما که منجر به کاهش مصرف در لبنیات کشور شد ، گفت: نتیجه آن ایجاد قارچ گونه واحدهای صنفی لبنیات به صورت سنتی است که مشخص نیست محصولات آن در چه شرایطی تهیه و نگهداری می شوند و تعطیلی واحدهاییست که این محصولات را به صورت بهداشتی و نظارت تولید می کنند؛ علاوه بر آنکه تعطیلی هر واحد تولیدی بیکاری بسیاری از افراد را بدنبال دارد.

مردم گیلان شایسته استفاده از بهترین محصولات هستند

فرزام صفت در ادامه با تاکید بر ضرورت پیگیری برای حمل گندم مرغوب به استان گفت: مردم گیلان شایسته مصرف بهترین محصولات هستند و نباید گندم نامرغوب استان های دیگر در این استان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: گیلانی ها زمان ارسال محصولی همچون مرغ ، بهترین محصولات شان را ارسال می کنند و انتظار می رود تا گندم مرغوب به استان ارسال شود و شرکت بازرگانی دولتی موظف است این موضوع را پیگیری کند.

آرامش نسبی بازار حفظ شود

فرزام صفت با بیان اینکه برای بسیاری از اقلام تعادل قیمت وجود دارد، گفت: قیمت تعدادی از اقلام در حال حاضر کاهش یافته و بین ۱۵ تا ۲۰ قلم کالا نیز افزایش قیمت داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در بین اقلامی که نرخشان افزایش یافته آنچه بیشتر اهمیت دارد کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به ویژه طبقه متوسط و قشر ضعیف جامعه است.

وی با بیان اینکه در تولید محصولات مشکلی نداریم ، خاطر نشان کرد: وقتی عرضه بیشتر می شود نظارت بر قیمت ها آسان تر است ؛ از این رو ، نظارت با جدیت بر بازار به ویژه با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: نگاه بخشی در نظارت ها نداشته باشیم و باید فرمانداری ها و دستگاه های مرتبط دیگر برای نظارت بهتر به سازمان صنعت، معدن و تجارت کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار