تابناک / سرپرست اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای خلخال از بازگشایی و برف‌روبی راه‌های ارتباطی مسدود شده از برف روستایی این شهرستان خلخال داد.
کد خبر: ۸۱۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 25 January 2020
 
راه‌های روستایی برفی خلخال بازگشایی شد

 

تابناک / سرپرست اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای خلخال از بازگشایی و برف‌روبی راه‌های ارتباطی مسدود شده از برف روستایی این شهرستان خلخال داد.

معروف خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش ۱۲ گروه راهداری و بکارگیری ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری در ۲ روز گذشته راه بیشتر روستاهای مسدود شده از برف این شهرستان بازگشایی و تردد خودروها از سرگرفته شد.

او با بیان اینکه راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی مسدود شده از برف پنج روستای باقیمانده در ۲ بخش مرکزی و شاهرود تلاش می‌کنند ، گفت: حجم سنگین برف که ارتفاع آن در برخی از راه‌های روستایی به بیش از یک متر نیز می‌رسد، همراه با ادامه کولاک برف در راه‌های کوهستانی روستایی بازگشایی راه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به ادامه بارش برف همراه با کولاک و یخ بندان سطح جاده در جاده خلخال - اسالم اظهارداشت: به علت شدت برودت هوا و وزش باد سرد در ارتفاعات نمک‌پاشی سطح جاده برای مقابله با یخ‌بندان کافی نیست.

وی استفاده از زنجیرچرخ برای عبور از گردنه سخت و صعب‌العبور الماس در جاده خلخال - اسالم را ضروری دانست و گفت: در ۲ روز گذشته سرنشینان بیش از ۴۰۰ خودروی گرفتار شده در میان برف و کولاک این جاده با تلاش راهداران از برف رها و به مقصد خود هدایت شدند.

بارش برف همچنین موجب تعطیلی مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی مدارس مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش خلخال ،شاهرود و خورش‌رستم در روز شنبه شد.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از تداوم بارش برف و برودت هوا خبر داد و افزود: بیش از ۲۵ سانتیمتر برف در این شهر باریده است.

فرامرز فرض‌الله‌پور گفت: دمای هوای صبح امروز خلخال به ۷ درجه زیرصفر رسید که در مقایسه با دمای هوای پیش از ظهر روز گذشته ۳ درجه کاهش یافته است.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار