رضا اردکانیان برقی کردن موتورسیکلت‌ها در کلان‌شهر‌ها را از طرح‌های نو برای کاهش مقدار آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: قرار است وزارت نیرو زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های لازم برای ارائه برق موردنیاز به موتورسیکلت‌سواران را فراهم کند.
کد خبر: ۸۱۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 22 January 2020
موتورسیکلت‌ها برقی می‌شوند؛ این خبری بود که وزیر نیرو در همدان آن را اعلام کرد و قول مساعد داد که این وعده تا پایان سال در کلان شهر‌ها به ویژه تهران محقق شود.

به گزارش تسنیم، اردکانیان در حاشیه افتتاح بیش از ۴ هزار طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسیدگی جدی به وضعیت آلاینده‌ها در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم.

وی برقی کردن موتورسیکلت‌ها در کلان‌شهر‌ها را از طرح‌های نو برای کاهش مقدار آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: قرار است وزارت نیرو زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های لازم برای ارائه برق موردنیاز به موتورسیکلت‌سواران را فراهم کند.

اردکانیان بیان کرد: بر اساس گزارش‌های بانک جهانی، مقدار آلایندگی موتورسیکلت‌ها نزدیک به ۱۸ برابر خودروهاست و اجرای این طرح توجیه اقتصادی زیادی دارد.

وزیر نیرو از تلاش برای عملیاتی کردن این طرح تا پایان سال خبر داد و افزود: تعداد زیادی از کارکنان این وزارتخانه برای انجام وظایف اداری از موتورسیکلت استفاده می‌کنند.

خسارت آلودگی هوا در تهران ۲.۶ میلیارد دلار/ چرا تخصیص اعتبار برای "حمل و نقل عمومی" در اولویت مجلس نیست؟

اردکانیان اعلام کرد: در حوزه رونق تولید هم امسال باید زیرساخت‌های مناسب‌تری را به‌ویژه در بخش انرژی فراهم کرد؛ از این‌رو نزدیک به ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید شامل خطوط انتقال، شبکه توزیع و پست‌های برق وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی در مورد وضعیت بارش‌ها هم گفت: از ابتدای پاییز تاکنون بارش‌های خوبی در کشور انجام شده و میانگین بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ تا ۵ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم، سیزدهمین هفته از پویش # هر هفته_الف_ب_ایران، امروز با حضور وزیر نیرو در همدان برگزار و ۴ هزار و ۲۹۷ طرح توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور به‌طور ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار