تابناک / مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از برطرف شدن مشکل ارتباطی و اختلالات در شبکه دیتا و همراه اول استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 22 January 2020
 
اختلال موقت ارتباطات در گیلان برطرف شد

 

تابناک / مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از برطرف شدن مشکل ارتباطی و اختلالات در شبکه دیتا و همراه اول استان خبر داد.

 فرزاد توکلی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دو مشکل ارتباطی در حوزه دیتا را امروز در استان شاهد بودیم، اظهار کرد:  از ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه تا ۱۱ و پنج دقیقه امروز اختلالاتی در شبکه دیتای استان بدلیل مشکلات فنی در یکی از تجهیزات مراکز سوییچ مخابرات  ایجاد شد.

 وی تصریح کرد: به غیر از شهرستان فومن که مشکلات ارتباطی آن تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه طول کشید ؛   اشکالات در مابقی شهرستان ها در همان ساعت ۱۱و پنج دقیقه برطرف شد.

وی  اظهار کرد: البته  ممکن است که مشترکان با کندی شبکه مواجه شده و کمتر  مشکل قطعی  را  در شبکه احساس کرده باشند.

توکلی اضافه کرد: علاوه بر این؛ مشکل اصلی دیگری که  برای ارتباطات   شهروندان ایجاد شد موضوع قطعی شبکه همراه اول استان بود که از ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه تا ۱۱ و ۱۵ دقیقه طول کشید .

وی تصریح کرد: بخشی از شبکه تلفن اپراتور دوم( ایرانسل) نیز در شرق گیلان بدلیل اینکه  این قسمت  از انتقال  ارتباط ایرانسل  از شبکه مخابرات تامین شده است، نیز تحت تاثیر قرار  گرفته و طی این مدت ارتباط این اپراتور در شرق استان نیز قطع شده بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان این که  وقوع اشکالات فنی در سیستم ها در برخی مواقع اجتناب  ناپذیر است؛ تاکید کرد: اما انتظار داریم که زمان بازیابی و بازگشت به روال عادی ارتباطات در کمترین زمان ممکن انجام شود.

 علیرضا پارسایی مدیرشرکت مخابرات منطقه گیلان نیز با بیان این که  اختلال بدلیل مشکل فنی در استان بود، به  این  میزان توضیحات تلفنی به خبرنگار ایرنا بسنده کرد.

براساس آخرین آمار ؛ گیلان دارای  دو میلیون و ۶۷ هزار و ۳۶۱  مشترک همراه اول،  یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۴۸۷ مشترک ایرانسل  و ضریب نفوذ تلفن همراه کل در گیلان ۱۵۱ و ۷۱ صدم درصد است همچنین گیلان رتبه چهارم در ضریب نفوذ تلفن همراه  را  براساس آمار ابتدای سال ۹۸ دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار