معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به حساسیت جغرافیایی و مشکلات امنیتی استان همسایه در کشور عراق تاکید کرد: علیرغم آسیب های جنگ، زلزله و سیل کرمانشاه بخوبی توانسته از امنیت استراتژیک کشور حفاظت کند.
کد خبر: ۸۱۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 21 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ محمد ابراهیم الهی تبار در قرارگاه مبارزه با سرقت ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اظهار داشت: با اشرافیت که وجود داشته و جدیت اعضای شورای تامین استان، در اغتشاشات سال ۹۶ و آبان ماه آشوبگران نتوانستند به مراکز حساس استان حمله و صدمه ای وارد کنند که این بیانگر اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ریشه آسیب های اجتماعی و برخی جرائم در استان را اقتصادی نمی بیند تصریح کرد: تا رفتارها و نگاهها تغیر پیدا نکند اتفاقی نخواهد افتاد و نیاز است که همه افراد جامعه برای اصلاح آسیب ها احساس مسئولیت کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در کاهش جرائم نیاز به همراهی و هم افزایی دستگاهها وجود دارد افزود: وظیفه ناجا تامین امنیت عمومی و تقویت احساس امنیت در جامعه است اما شهروندان نیز باید در این جهت مراقبت داشته باشند.

الهی تبار با ارائه آماری از میزان سرقت ها در استان تشریح کرد: سال ۹۶ میانگین کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ،یک هزار و ۴۰ فقره سرقت بوده و در استان ۶۸۰ مورد سرقت رخ داده است. در سال ۹۷ نیز این رقم در کشور به هزار و ۳۰۰ مورد و در کرمانشاه به هزار و ۱۰۰ مورد رسیده است که نشان می‌دهد میزان وقوع سرقت در استان کمتر از میانگین کشوری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه لازم است جرات و جسارت ارتکاب جرم از مجرمین گرفته شود تصریح کرد:می طلبد که اماکن دولتی تمهیدات بیشتری برای پیشگیری از سرقت اعمال کنند.

الهی تبار با بیان اینکه نباید شهرداری اجازه ساخت مجتمع های بدون پارکینگ را بدهد افزود: حفاظت بانکها از اماکن خود قابل قبول نیست و باید تجهیز شوند همچنین دانشگاه علوم پزشکی نیز نسبت به تجهیز ورودی بیمارستان ها به دوربین اقدام کند.

وی سپس با قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی استان در تامین امنیت عمومی اظهار داشت:تلاش های شبانه روزی پلیس اجازه بسیاری از فعالیت های مجرمانه را گرفته است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار