چرا که در نهایت تصمیم بزرگان اصولگرا یا همان شورای هماهنگی نیروهای انقلاب کنار زدن هشت نفر از آنان واجماع بر سر دو کاندیدای دارای اقبال بالا منجر خواهد شد ،آیا در حالیکه هر کدام از ده کاندید اصولگرا با تکیه بر داشته های خود ،صندلی سبز بهارستان را برای خود دست یافتنی تلقی می کنند امکان عمل به تعهد ومشور اصولگرایی به همین راحتی امکانپذیر خواهد بود یا خیر ؟!
کد خبر: ۸۱۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 20 January 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::با اعلام اولیه لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان ،انتخابات در استان ایلام فاز جدیدی را تجربه می کند ،با وجود رد صلاحیت نامزدهای منتسب به جریان اصلاحات در استان و تایید نماینده فعلی عضو فراکسیون امید بعنوان تنها نامزد اصلاح طلب،حضور اصلاح طلبان بعنوان موتور محرک انتخابات وعینیت بخشی به معنای واقعی رقابت انتخابات ،با اما واگرهای روبرو شده است.

در عین حال چشم امید بسیاری از نامزدهای رد صلاحیت شده واحراز نشده همچنان  به نتیجه بررسی شکایت ها از سوی شورای نگهبان در بهمن ماه معطوف شده وبه طور قطع نمی توان نمای نهایی از آرایش نامزدهای دو جریان فکری در انتخابات پیش رو را ترسیم کرد.اما تا اینجای کار اصولگرایان با ده کاندیدای مطرح ،پر قدرت در میدان حضور خود را به نمایش گذاشته اند.

اخیرا نیز با برگزاری جلسات هماهنگی از سوی هسته مرکزی هماهنگ کننده این جریان در استان ،اولین جلسه رسمی بمنظور تنظیم وامضای مرامنامه از سوی کاندیداهای همفکر تشکیل وطبق پیش بینی ها به احتمال زیاد تعداد 10 نفر از نامزدهای تایید شده مبادرت به امضای این مرامنامه خواهند کرد.

آنگونه که مشخص است ،هدف هسته مرکزی هماهنگ کننده نیروهای انقلاب در استان از امضای مرامنامه یا منشور اصولگرایی ،وادار نمودن نامزدها به تبعیت از خواسته های این شورا و جلوگیری از تشتت و تک روی نامزدها و عدم خروج از چارچوب های تعریف شده عنوان شده است ،اما با وجود اعلام آمادگی 10نامزد اصولگرا برای امضای منشور ،باید منتظر ماند ودید که آیا امضاء کنندگان با وجود شرایط پیش رو و وضعیت حاکم بر شزایط سیاسی در نهایت بر عهد وامضای خود باقی خواهند ماند یا از همین ابتدا با پشت نمودن به امضاء راه خود را از تصمیم جمع جدا خواهند کرد؟!

چرا که در نهایت تصمیم بزرگان اصولگرا یا همان شورای هماهنگی نیروهای انقلاب کنار زدن هشت نفر از آنان واجماع بر سر دو کاندیدای دارای اقبال بالا منجر خواهد شد ،آیا در حالیکه هر کدام از ده کاندید اصولگرا با تکیه بر داشته های خود ،صندلی سبز بهارستان را برای خود دست یافتنی تلقی می کنند امکان عمل به تعهد ومشور اصولگرایی به همین راحتی امکانپذیر خواهد بود یا خیر ؟!

با وجود اینکه اشخاصی همچون علی اکبر بسطامی ،حجت اله شیرزادی ،مهرداد عظیمی و محمدتقی قاسمی با اتکا به آراء قومی جدا از حمایت های حزبی ،از هم اکنون پبروزی در مرحله اول انتخابات را برای خود مسجل می دانند ،چگونه می توانند به تصمیم شورای اصولگرایان برای کناره گیری به نفع دو فرد احتمالی دیگر تمکین کنند ؟!این در حالیست برخی از این کاندیداها از همکنون خود را راهیافته به مجلس قلمداد کرده ،غنیمت به دست نیاورده ،تقسیم غنائم این رقابت را دنبال می کنند!

ضمن اینکه این روزها زمزمه تایید وبازگشت سارا فلاحی با داشتن  توامان چندین گزاره تاثیر گذار در نتیجه انتخابات به گوش می رسد ،بدون شک ورود ایشان به گردونه انتخابات معادلات اصولگرایان را پیچیده تر  وتاحدود زیادی طرح ها را برای اجماع سخت تر خواهد کرد .

حتی با  ملحوظ دانستن شرایط فوق ،بدلیل افتراق و تشتت موجود در اردوگاه اصلاح طلبان وهمچنین بدنبال شوک ناشی از رد صلاحبت گسترده کاندیداهای آنان ،سکوت مرگباری بر این اردوگاه حاکم شده واز آن بجز یاس ،سرخوردگی و سردرگمی ،صدایی مبنی بر وحدت دوباره بر سر تنها کاندیدای تایید صلاحیت شده آنان به گوش نمی رسد . و ازاین رهیافت به جز واگذاری میدان به رقیب و قبول نمودن شکست قبل از آغاز مسابقه بزرگ ،معنا ومفهوم دیگری نمی توان از آن مستنبط بود ،سوای اینکه برخی از مدعیان اصلاح طلبی استان تغییر رنگ داده ودر پشت سر کاندیداهای مطرح اصولگرایان به خط شده اند !

با این حال وبا قبول پیروزی حتمی اصولگرایان در انتخابات پیش رو وبا ترسیم وضعیت پسا انتخابات، شرایط  ناخوشایندی را برای مدیران منتسب به جریان اصلاح طلب استان متصوریم. با توجه به ماهیت دولت روحانی واینکه تعدادی از وزرای دولت دارای سبقه اصولگرایی بوده و تاکنون با وجود رویکرد رییس دولت و  مجلس عمدتا اصلاح طلب دهم ،سعی بر آن داشته اند تا  تعلقات سیاسی خود را پوشیده نگه دارند ،به طور قطع با آغاز به کار مجلس اصولگرای یازدهم وضعیت به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

به نظر می رسد با شکل گیری مجلس اصولگرای یازدهم ،برخی از وزرای دولت پرده ها را کنار زده واز چهره واقعی سیاسی خود رونمایی کرده ودر ابتدای شکل گیری مجلس برای بقا بر مسند قدرت و دور ماندن از تیررس نمایندگان تشنه انتقام از دولت و همچنین بمنظور اثبات همراهی خود با این مجلس ،به تغییر گسترده مدیران استانی روی خواهند آورد.چرا که تمامی نشانه ها از فرآیند تغییرات مدیران، حاکی از آن است که تغییر مدیران استانی سریعتر وقبل از مدیران کلان اتفاق خواهد افتاد .

هرچند تعدادی از مدیران مدعی اصلاح طلبی استان از همین راه با دریافت سیگنال های اعلان خطر ،راه را از تفکر سیاسی عاریتی و مصلحتی جدا کرده و با اعلام حمایت از برخی کاندیداهای اصولگرا با شانس بالای ورود به مجلس ،محکم نمودن پایه های صندلی مدیریتی را دنبال می کنند . البته باید منتظر ماند ودید در ادامه راه اصلاح طلبان استان برای جلوگیری از مرگ زودرس سیاسی وخداحافظی رودهنگام از قدرت صرفنظر نمودن از منیت ها ،کنار زدن غبار کدورت ها و رسیدن به اجماع برای حضور در این رویارویی بسیار نفس گیر برخورد دار هستند یاخیر ؟!آیا ورق برخواهد گشت یا چرخش قدرت بر همین مدار ترسیم شده خواهد بود ؟! همه چیز به اصلاح طلبان بستگی دارد....

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
نگران نباش جناب اسدی همین الان هم بیشتر مدیران کل استان اصولگرا هستند
حسن
|
-
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
نه آقای علی، الان بیشتر مدیران حزب باد، نان به نرخ روز و دورو هستند!!! نتیجه اش این همه اختلاص در کشور است.
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
متاسفانه شورای نگهبان کاندیداهای خوب مردمی را رد میکنه و ماحصلش هم چند نفر بی ربط تائید میشن که مردم باید مثل هر دوره از واژه بد و بدتر بدو انتخاب کنیم میشه .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار