کد خبر: ۸۱۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 22 January 2020

جلسه بررسی موانع و ارائه راهکارها بمنظور آغاز عملیات اجرایی طرح ممیزی املاک و مستغلات شهر لنگرود با حضور شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر ، کارشناسان مربوطه و نیروهای اجرایی پروژه در سالن اجتماعات شهرداری لنگرود برگزارشد.

آغاز بزرگترین پروسه شناسایی و ثبت املاک و مستغلات شهر / طرح ممیزی املاک لنگرود بعد از 15سال اجرایی میشود

در ابتدای این جلسه مهندس سید مهدی رجایی "شهردار لنگرود" این طرح را برای شهرداری ها بسیار بااهمیت دانست و اظهار داشت : طرح ممیزی املاک جزو امور اساسی و زیر بنایی در مدیریت شهری است که میبایستی هر چند سال یک بار به مرحله اجرا درآید ، اما متأسفانه به دلیل تخصصی بودن کار و حجم وسیع ، اجرای این طرح در شهر لنگرود 15 سال پیش شروع شد و ناتمام باقی مانده و به اتمام نرسید.

شهردار لنگرود ابراز امیدواری کرد ؛ خوشبختانه با همدلی ، همراهی و تعامل خوب اعضای محترم شورای اسلامی شهر و به دلیل اهمیت این مسئله توانستیم پس از گذشت قریب به دو سال و نیم از تصدی اینجانب در مدیریت شهری ، این طرح را به ثمر رسانده و به مرحله اجرا برسانیم.

وی خاطر نشان کرد : همانگونه که توسعه شهری ، حمل ونقل ، فضای سبز ، مدیریت پسماندها و... دارای اهمیت است ، طرح ممیزی املاک نیز در خور توجه است ، چرا که با اجرای این طرح ، علاوه بر جمع آوری اطلاعات شهری ، نیازها و کمبودهای فضای شهری جهت برنامه ریزی مدون کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ، تعریف و طبقه بندی می شود.

رجایی با بیان اینکه مدیریت شهری برای برنامه ریزی و تصمیم گیری در حوزه مسائل شهری نیازمند اطلاعات دقیق و به روز از وضعیت شهر است افزود : با توجه به اطلاعات سالیانه بدست آمده از ممیزی املاک می توان با لحاظ پنانسیل موجود ، برنامه ریزی های لازم جهت توسعه شهر و تبدیل توان بالقوه موجود به بالفعل را انجام داد.

شهردار لنگرود بیان داشت : ثبت و نگهداری املاک ، معابر و مشاغل در سیستم ، آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمام املاک ، معابر ومشاغل درسطح شهر ، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبه عوارض نوسازی و عوارض کسب وپیشه و ایجاد بستر مناسب درتسریع و آسان سازی امور شهرداری از جمله فواید اجرایی طرح ممیزی املاک می باشد.

وی بابیان اینکه اکثر شهروندان از ممیزی املاک و مستغلات اطلاعات کافی ندارند ، افزود : باید به شهروندان اطلاعات لازم داده شده و کاملا توجیه شوند و بالیقین پس از آن همکاری لازم را در خصوص جمع آوری اطلاعات با متصدیان امور پروژه معمول خواهند داشت.

شهردار لنگرود درادامه به دست اندرکاران اجرای این پروژه توصیه کرد تا در زمان جمع آوری اطلاعات ، صبر و شکیبایی بالایی داشته باشند و با شهروندان فهیم لنگرودی ، برخوردی در حد و سطح شان ایشان داشته باشند.

غلامرضا منصفی "رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود" نیز اجرای طرح ممیزی املاک و مستغلات شهر لنگرود را از آرزوهای دیرینه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی دانست که در راستای نشانه گذاری برنامه‌های آتی مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار