مهرداد حمزه با ابراز گلایمندی از نبود خانه مطبوعات در شهرستان‌ها از سوی نماینده‌ای از هیات رئیسه شورای روابط عمومی استان گفت: با توجه به اساسنامه خانه مطبوعات، برای راه‌اندازی این مراکز در شهرستان‌ها حداقل باید ۲۰ خبرنگار در هر شهرستان فعال باشد در غیر این صورت امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۸۱۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ 18 January 2020
مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان از آمادگی این مجموعه به منظور برگزاری کلاس برای مسوولان روابط عمومی‌های استان خبر داد.

به گزارش فارس، حمزه در شورای هماهنگی روابط عمومی استان همدان با قدردانی از مدیر روابط عمومی استانداری و هیات رئیسه شورای روابط عمومی‌های استان به خاطر تعامل با رسانه‌ها اظهار کرد: دغدغه‌ای که در جلسه قبل هم مطرح کردم این است که ارتباط چندانی با نیمی از جمعیت حاضر در این جلسه به عنوان مسوول روابط عمومی نداریم.

وی با بیان اینکه این مسئله شاید دوطرفه باشد و هر دو طرف مقصر باشیم گفت: البته معتقدم موضوع بیشتر به حوزه روابط عمومی‌ها برمی‌گردد که برخی از دستگاه‌ها اساسا اعتقادی به رسانه ندارند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به اینکه باید در دستگاه‌های پرمخاطب تعامل با رسانه‌ها شکل گیرد اضافه کرد: در ارتباط با ارزیابی روابط عمومی‌ها اگر امکان داشت ما نیز به عنوان خانه مطبوعات در قالب یکی از پارامتر‌ها نظر دهیم.

وی از آمادگی خانه مطبوعات در برگزاری کلاس‌هایی برای روابط عمومی‌های استان در قالب سواد رسانه‌ای خبر داد و افزود: در ۶ ماهه اخیر برای شرکت آب و فاضلاب و اداره کل منابع طبیعی استان این دوره‌ها را برگزار کرده‌ایم و آمادگی داریم برای سایر مسوولان روابط عمومی‌ها و کارشناسان آن‌ها هم برگزار کنیم.

حمزه با ابراز گلایمندی از نبود خانه مطبوعات در شهرستان‌ها از سوی نماینده‌ای از هیات رئیسه شورای روابط عمومی استان گفت: با توجه به اساسنامه خانه مطبوعات، برای راه‌اندازی این مراکز در شهرستان‌ها حداقل باید ۲۰ خبرنگار در هر شهرستان فعال باشد در غیر این صورت امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: تنها در شهرستان نهاوند و ملایر شاهد تعداد بالای خبرنگاران هستیم و در سایر شهرستان‌ها آمار کم است بنابراین از لحاظ قانونی راه‌اندازی خانه مطبوعات در تمام شهرستان‌ها امکان‌پذیر نیست، اما در حال حاضر این خبرنگاران جزو خانه مطبوعات استان هستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به اینکه هرگاه مسوولان روابط عمومی‌با ما تماس گرفته‌اند لیست رسانه‌ها را در اختیار آن‌ها گذاشته‌ایم افزود: البته این لیست هم هر از چندگاهی تغییر می‌کند و افراد جدیدی در عرصه رسانه وارد و یا خارج می‌شوند.

حق اشتراک رسانه‌ها از سوی ادارات تا پایان سال پرداخت شود

وی با بیان اینکه از قانون آگهی‌های «م. الف» ابلاغ شده، اما همچنان روابط عمومی‌ها اجرایی نمی‌کنند که امیدوارم کسی این قانون را دور نزند گفت: طبق توافقی که با اداره ارشاد داشتیم قرار شده دستگاهی اگر این قانون را اجرا نکند به دیوان محاسبات عدالت اداری معرفی شود.

حمزه پرداخت حق اشتراک رسانه‌ها از سوی ادارات تا پایان سال خواستار شد و افزود: مطالبات رسانه‌ها نیز پرداخت شود، چون بسیاری از رسانه‌ها با وضعیت اقتصادی سختی مواجه هستند.

وی با تاکید به اینکه اگر روابط عمومی‌ها ارتباط خود را با رسانه‌ها بیشتر کنند رسانه‌ها می‌توانند بسیار کمک حال روابط عمومی‌ها باشند گفت: خوشبختانه تعاملی که بین اصحاب رسانه، روابط عمومی و هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها و خانه مطبوعات شکل گرفته در هیچ استانی وجود ندارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در دعوت از رسانه‌ها در مراسم‌های مختلف حتما دعوتنامه را به دفاتر فکس کنند و به فضای مجازی بسنده نکنند افزود: روابط عمومی‌ها در برگزاری تور‌های رسانه‌ای، رسانه‌ها را گلچین نکنند و همه آن‌ها را در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: امروز لیست رسانه‌ها را در اختیار روابط عموم قرار می‌دهیم و متقابلا می‌طلبد لیستی از روابط عمومی‌ها هم در اختیار ما قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار