حجت‌الاسلام والمسلمین جلال مرادی درباره رد صلاحیت برخی از نمایندگان فعلی نیز اظهار کرد: نماینده فعلی که در گذشته تأیید صلاحیت شده در حال حاضر شرایط تأیید صلاحیت را نداشته چرا که وضعیت فعلی این نماینده مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۱۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ 18 January 2020
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: ۱۲۸ نفر از کاندیدا‌های رد صلاحیت شده استان همدان اعتراض خود را به دفتر نمایندگی شورای نگهبان در استان اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند رسیدگی به اعتراضات در استان انجام می‌شود، اظهار کرد: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان به نوعی واسطه بوده و اعتراضات کاندیدا‌ها را به تهران منتقل می‌کند، اما برخی فکر می‌کنند اعتراضات در استان رسیدگی می‌شود به همین علت تعدادی از کاندیدا‌ها به طور مستقیم به تهران رفته و اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۱ بهمن فرصت رسیدگی به اعتراضات افراد رد صلاحیت شده است، تصریح کرد: تا زمانی که شورای نگهبان نتیجه تأیید صلاحیت‌ها را اعلام نکند هر گونه اعلام تأیید صلاحیت درست نیست و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که صلاحیت او تأیید شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: تا ۲۲ بهمن نتیجه نهایی تأیید صلاحیت‌ها اعلام می‌شود و طبق ماده ۵۶ قانون مدت زمان تبلیغات مجاز هشت روز قبل از انتخابات است که هر گونه تبلیغات قبل از این زمان تخلف و جرم است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان همدان درباره علت رد صلاحیت‌ها، مطرح کرد: در نامه محرمانه‌ای که فرمانداری به افراد رد صلاحیت شده داده توضیح داده شده که به چه علت صلاحیت آن‌ها رد شده است.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان فعلی، ادوار و افرادی که جدیداً وارد عرصه انتخابات شده‌اند، در برابر قانون یکسان و مساوی هستند، یادآور شد: اگر مواردی در افراد مغایر با صلاحیت وجود داشته باشد فرقی بین نماینده فعلی، ادوار و سایر افراد ندارد.

مرادی درباره رد صلاحیت برخی از نمایندگان فعلی نیز اظهار کرد: نماینده فعلی که در گذشته تأیید صلاحیت شده در حال حاضر شرایط تأیید صلاحیت را نداشته چرا که وضعیت فعلی این نماینده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه باید نهادی برای نظارت بر رفتار نمایندگان وجود داشته باشد، یادآور شد: هیچ بعید نیست کسی که تأیید شده دو ماه دیگر مرتکب اعمالی که با تأیید صلاحیت‌ها منافات داشته، انجام ندهد.

به گزارش ایسنا، از ۴۳۹ داوطلب شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۵۲ نفر طی دو مرحله انصراف داده بودند و ۱۲۹ داوطلب توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. عدم احراز صلاحیت ۱۱۷ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس اعلام شد و سه نفر از نمایندگان فعلی نیز رد صلاحیت شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار