جمالی نوبندگانی با بیان اینکه با این تصمیم، در واقع فوتبال آسیا خود را از پر تماشاگرترین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا محروم کرده است، گفت: با اجرای این تصمیم بیشترین نهادی که تحت فشار قرار خواهد گرفت، خود AFC است.
کد خبر: ۸۱۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 18 January 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در واکنش به مطلب منتشر شده در رسانه‌های داخلی و خارجی درباره سلب حق میزبانی نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و انتخاب یک کشور بی طرف برای انجام مسابقه، اظهار کرد: متأسفانه ما هیچ‌گاه سیاست مدونی در خصوص استفاده از کرسی‌ها در مجامع ورزشی نداشته‌‎ایم و در این زمینه همواره متضرر شده‌ایم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کشورهایی کرسی‌های مجامع بین المللی را در اختیار دارند که چندان هم در عرصه ورزش سرآمد نیستند، اضافه کرد: دیپلماسی ضعیف ورزشی موجب شده که لابی کشورهای عربی مخالف ایران سیاست‌های خود را پیش ببرد و تصمیم اخیر AFC درباره سلب حق میزبانی از نمایندگان ایران نیز در همین راستا است.

جمالی‌نوبندگانی اضافه کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال از همان روز نخست باید در برابر عدم حضور سعودی‌ها و برگزاری مسابقات در کشور ثالث ایستادگی می‌کردند، هرچند این مقاومت به قیمت محرومیت چند ساله تمام می‎‌شد.

فوتبال آسیا خود را از پر تماشاگرترین رقابت‌ها محروم خواهد کرد

وی با بیان اینکه با این تصمیم، در واقع فوتبال آسیا خود را از پر تماشاگرترین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا محروم کرده است، گفت: با اجرای این تصمیم بیشترین نهادی که تحت فشار قرار خواهد گرفت، خود AFC است.

جمالی نوبندگانی با تأکید بر اینکه در این شرایط علاوه بر رایزنی با AFC باید با FIFA و شخص اینفانتینو که چندین مرتبه به ایران نیز سفر کرده و شرایط را از نزدیک دیده است، رایزنی و دیپلماسی داشت؛ افزود: در صورت قطعی شدن این حکم، نمایندگان ایران به هر قیمتی هرگز نباید در این مسابقات شرکت کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پذیرفتن این رأی به معنای پذیرش عدم وجود امنیت در ایران است و حتی در صورت جریمه و محرومیت نباید زیر بار این تصمیمی که با لابی کشورهای عربی اتخاذ شده، برویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار