رعایت نکردن نکات بهداشتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آنفولانزا را افزایش دهد.
کد خبر: ۸۱۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 18 January 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از یک هفته پیش موارد ابتلا به آنفولانزا در استان رو به افزایش است و البته این بار ویروس نوع B مشاهده شده که شدت کمتری نسبت به نوع موج اول که باعث مرگ تعداد‌ی در فارس شد، دارد.
حمید بختیاری افزود: شدت نوع B، به اند ازه H۱N۱، هم از نظر اپیدمی زایی و هم علایم بالینی و هم عوارضی که ممکن است بجا گذارد نیست.
وی تصریح کرد: ویروس نوع B آنفولانزا به صورت محله‌ای، در مدرسه و یا تجمعات کوچک ممکن است گسترش یابد.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: از مردم درخواست می شود موارد مربوط به پیشگیری از آنفولانزا را رعایت کنند و علاوه بر شست و شوی منظم دست ها، فاصله را با افراد مبتلا حفظ کنند.
بختیاری یاد آور شد: گروه‌های پر خطر باید دقت بیشتری داشته باشند چرا که عوارض ویروس نوع B برای افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند مانند نوع H۱N۱ باشد.
کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌ گفت: این ویروس در افراد پرخطر از جمله کودکان، سالمندان و زنان باردار می‌تواند باعث مشکلات تنفسی، بستری و حتی مرگ شود.
بختیاری ادامه داد: از اول مهر ماه تاکنون ۲ هزار و ۵۴۱ مورد مشکوک به آنفولانزا در استان بستری شده است، که نمونه گیری از ۵۱۸ نفر انجام گرفته و براساس بررسی‌ها ۲۳۳ نفر قطعا آنفلوآنزا داشتند.
وی اضافه کرد: ابتلای موارد‌ی از آنفولانزا نوع B از اواسط د‌ی ماه در استان مشاهده شده، به طوری که در ۲ هفته گذشته میزان ابتلا به این نوع، ۴۰ درصد افزایش داشته است.
بختیاری افزود: بدن درد، تب بالا، گلو درد و سرفه خشک علایم آنفولانزا از راه رسیده به فارس است و آنفلوآنزای نوع B که جدیدا در استان مشاهده شده تاکنون مرگ به دنبال نداشته است.
وی گفت: با توجه به شدت کمتر آن نسبت به نوع شایع در موج اول، به افراد پر خطر نسبت به رعایت موارد پیشگیرانه و مراجعه به موقع در صورت مشاهده علایم تاکید می‌ شود.
کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: رعایت فاصله با فرد مبتلا و استفاده از ماسک در صورت بروز آنفولانزا ضروری است و از مردم درخواست می شود با رعایت اصول بهداشتی زمینه کاهش این بیماری را در موج دوم که بهمن ماه به اوج خود می‌رسد، فراهم کنند.
بختیاری افزود: موج بعد‌ی این آنفولانزا هم فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده به ابتلای تعداد‌ی به این بیماری منجر می‌شود و که البته شدت آن کمتر از دو موج قبلی و از نوع H۳N۲ و یا B خواهد بود.

برچسب ها: آنفولانزا ، هشدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار