همانگونه که اعلام شده بود ، امروز پنج شنبه ۲۶ در ماه ۹۸ با حضور مسئولان کشوری و استانی مراسم تودیع و معرفی نماینده ولی فقیه در استان در سالن حکیم جرجانی شهر یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ 16 January 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، همانگونه که اعلام شده بود ، امروز پنج شنبه ۲۶ در ماه ۹۸ با حضور حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، نماینده سابق و جدید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه یاسوج، استاندار، ائمه جمعه استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل مراسم تودیع و معرفی نماینده ولی فقیه در استان در سالن حکیم جرجانی شهر یاسوج برگزار شد.
معارفه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد/ توصیه رهبری به آیت الله ملک حسینی چه بود؟ / ورود یک میهمان ویژه به استان
 نظر استاندار در خصوص نمایندگان جدید و قدیم ولی فقیه در استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از خدمات آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: وی آگاهانه در خط ولایت بود.
حسین کلانتری عنوان کرد: از روزی که به عنوان  استاندار این استان توفیق خدمت پیدا کردم دیدم نماینده ولی‌فقیه در دل مردم جای دارد مردم دوستش دارند و چقدر به او اعتماد دارند و او هم چقدر با آغوش باز مردم را می‌پذیرد که البته ریشه این به سال‌ها پیش و در زمان پدر بزرگوار ایشان باز می‌گردد.
وی بیان کرد: شهادت می‌دهم در طول این مدت هیچ کار شخصی از ما نخواستند و آگاهانه امور را پیگیری می‌کردند و آگاهانه در خط ولایت بود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی در همان روزهای آغازین محرمانه گفت برنامه‌ریزی می‌کنم شرایط به گونه‌ای باشد که حجت‌الاسلام نصیر حسینی به عنوان نماینده ولی‌فقیه منصوب شود و خود وی هم فضائل و سجایع حجت‌الاسلام حسینی را بیان کرد که مناسبت‌ترین و موجه‌ت شخصیت به عنوان نماینده ولی‌فقیه منصوب شد.
کلانتری با اشاره به فضائل حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه یاسوج گفت: زمانی که این بزرگوار خطبه می‌خواند با یک حس ۱۰۰ درصدی مامون می‌شدیم که خدا رو شاکریم که این دو سرمایه را داریم و سرمایه جدیدی هم به آن اضافه شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی خودش برای مراسم معارفه حجت‌الاسلام نصیر حسینی سنگ تمام گذاشت و خود وی در نماز جمعه حاضر شد و سخنرانی کرد که از او قدردانی می‌کنم.
معارفه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد/ توصیه رهبری به آیت الله ملک حسینی چه بود؟ / ورود یک میهمان ویژه به استان

آخرین توصیه ها در آخرین سخنرانی به عنوان امام جمعه
حجت الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در آیین تکریم خود به عنوان امام جمعه سابق شهر یاسوج به الطاف خداوند به ملت ایران به خصوص رهبری امام راحل اشاره کرد و گفت : یک رهبر و یک ملت معجزه قرن را به وجود آوردند.
امام جمعه سابق یاسوج به ویژگی‌های مردم استان و مواضع آن‌ها در برابر ستمگران اشاره کرد و گفت: این مردم در همه صحنه‌ها حضور داشته و درخشش آن‌ها در کشور بی‌نظیر است و در جنگ ۲۲ و نیم درصد در جنگ حضور داشتند در حالی که استان بعدی ۱۰ درصد رزمنده داشت.
حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به خدمات بیت ملک‌حسینی اشاره کرد و گفت: ایت‌الله سید شرف‌الدین حسینی نعم الخلف بود و خدمات شایسته‌ای برای استان داشت‌.
وی همچنین با آرزوی موفقیت برای نماینده جدید ولی‌فقیه در استان از همه مردم و مسولان خواست تا در کنار حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی برای توسعه استان کمک کنند.
امام جمعه سابق یاسوج با اشاره به انتخابات آینده استان از مردم خواست تا خدا را در انتخابات در نظر بگیرند و قوم و طایفه‌ و رفیق و دوست بازی را کنار بگذارند.
معارفه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد/ توصیه رهبری به آیت الله ملک حسینی چه بود؟ / ورود یک میهمان ویژه به استان
تمجید از نقش استان در دفاع مقدس
حجت‌الاسلام «علی ‌اکبری» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور هم در این آیین اظهار داشت: مردم این استان همواره پرمحبت، گرم و صمیمی در برابر دوستان و در برابر دشمن مثل کوه دنا استوار و با صلابت بوده‌اند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این استان بیش از یک هزار و 800 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده که این موضوع نشانگر نقش بی‌بدیل این استان در دوران دفاع مقدس است.
اکبری عنوان کرد: مردم این استان همواره در همه عرصه‌های نظام و انقلاب اسلامی مجاهدانه حضور داشته‌اند و توطئه‌های دشمن هیچ تاثیری در ارده پولادین آنها نداشته است.
معارفه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد/ توصیه رهبری به آیت الله ملک حسینی چه بود؟ / ورود یک میهمان ویژه به استان
مسئولیتی سخت و ساده!
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی هم در مراسم تودیع خود از سمت نمایندگی ولی‌فقیه خطاب به نماینده جدید ولی‌فقیه این سمت را سخت و ساده دانست و گفت: نمایندگی انسانی بزرگ با آرمان‌های بلند سخت است اما همین مسیر ساده هم هست چرا که این فرد تمامی اهداف را مشخص و مسیر را نشان داده که طی کردن مسیری که خط‌کشی شده و راه‌های انحراف آن با چراغ قرمز و مسیر منتهی به هدف با چراغ سبز ایجاد شده ساده است.(متن کامل سخنان آیت الله ملک حسینی )
 
معارفه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد/ توصیه رهبری به آیت الله ملک حسینی چه بود؟ / ورود یک میهمان ویژه به استان
توصیه رهبری به آیت الله ملک حسینی چه بود؟
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در این آئین، گفت: اصلی ترین علت این تغییر بیماری آقای حسینی بود و جز این موضوع هیچ نکته دیگری مطرح نبود.
حجت الاسلام «محمد محمدیان» با بیان اینکه آیت الله ملک حسینی نظرشان این بود مثل همه استان ها مسئولیت نمایندگی ولی فقیه و امام ‌جمعه با یک نفر باشد، اظهار داشت: اولویت ما بدون هیچ تردیدی خود وی بود، اولویت این بود آیت الله ملک حسینی امامت جمعه را بر عهده بگیرند که به دلیل مشغله هایی که در شیراز داشتند این مسئولیت را نپذیرفتند.
وی یادآور شد: با پیشنهاد آیت الله ملک حسینی این مسئولیت بر عهده سید نصیر حسینی گذاشته شد، بنابراین موضوع جا به جایی و آن تغییر و تحول با مدیریت شخص ایت الله ملک حسینی اتفاق افتاد.
 
بیشتر بخوانید
 
 

محمدیان خاطرنشان کرد: نکته مهم این است سرمایه بزرگی که خاندان ملک حسینی دارند تکیه گاه مهم ما در استان بوده و سید نصیر به این سرمایه افزوده می شود.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب به آیت الله ملک حسینی توصیه کردند حضورشان در استان همچنان پررنگ باشد. 
وی عنوان کرد: از زحمات دلسوزانه آیت الله ملک حسینی و آیت الله سیدعلی اصغر حسینی امام جمعه نورانی و دوست داشتی که از افراد تراز اول کشور بودند، تقدیر و تشکر می کنم و برای سید نصیر حسینی که از امروز نماینده ولی فقیه هستند ارزوی موفقیت داریم. 
محمدیان خطاب به نماینده جدید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آقای حسینی این بار سنگینی است، افتخار روحانیت به این است که در همه صحنه های اجتماعی پیشرو و همیشه همراه مردم و دلسوز آنها هستند. 
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه افتخار روحانیت این است که در القای درک درست اتفاقات به مردم به خوبی آنها را همراهی و سختی ها را تحمل می کنند، گفت: افتخار روحانیت این است مدال خدمت گذاری مردم بر سینه اش بدرخشد، شما نیز سنگ صبور مردم باشید و همراهی کنید.
ورود یک میهمان ویژه به استان
از آنجایی که پس از معارفه نماینده ولی فقیه در استان طی چند مرحله برگزار می شود و طی دو روز پنج شنبه (امروز) و جمعه(فردا) حجت الاسلام حسینی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه معارفه می شود ،مهمان ویژه مراسم استقبال از نماینده جدید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه جدید شهر یاسوج هم مشخص شد.

آنگونه که باشگاه خبرناگاران جوان نوشته است :حجت الاسلام سید نصیر حسینی طی روز‌های پنج شنبه و جمعه به عنوان نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین امام جمعه شهر یاسوج معرفی خواهد شد.
مراسم معارفه امروز و در سالن حکیم جرجانی یاسوج با حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.
در ادامه این خبر آمده است : همچنین قرار است صبح روز جمعه معارفه عمومی در استان برگزار شود و در ادامه نماز جمعه توسط حجت الاسلام سید نصیر حسینی اقامه خواهد شد.
گفته می‌شود مراسم استقبال از نماینده جدید، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمدئ و همچنین امام جمعه جدید شهر یاسوج روز جمعه با حضور حجت الاسلام محمدمهدی گلپیاگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه جلوی مسجد صاحب الزمان این شهر  برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار