سرانجام شایعات به تحقق پیوست و گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی پرسپولیس قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد. کالدرون که برای گذراندن تعطیلات بین دو نیم‌فصل راهی کشورش شد، دیگر بازنخواهد گشت. دستیاران او هم بعد از حضوری کوتاه‌مدت در تهران، وسایل‌شان را جمع کردند و رفتند.
کد خبر: ۸۱۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹ 15 January 2020

در حال حاضر داستان کالدرون با جدایی آندرا استراماچونی از استقلال مقایسه می‌شود که او هم هنگام حضور تیمش در صدر جدول از ایران رفت. با این همه، صدرنشینی استقلال بعد از پیروزی برابر شهرخودرو، به لطف عقب افتادن چند مسابقه لیگ رقم خورد، این در حالی است که صدرنشینی پرسپولیس با گابریل کالدرون، در شرایط برابر و پس از آن به دست آمد که همه تیم‌ها 16 بازی کامل انجام داده بودند. استراماچونی موقع ترک ایران با کسب 25 امتیاز از 13 بازی حد نصاب «1.92» را به ثبت رساند، در حالی که کالدرون با کسب 34 امتیاز از 16 بازی، به معدل امتیازی «2.12» رسید.

با وجود توفیق بیشتر مربی آرژانتینی، واقعیت آن است که اراده داخلی برای بازگرداندن استراماچونی بسیار پررنگ‌تر بود. باشگاه استقلال اگرچه ابتدا در پرداخت دستمزد استرا اهمال کرد اما پس از آن، هم پول کافی به حسابش ریخت و هم از مسوولان مختلف برای به انجام رساندن این پروژه کمک خواست. این در حالی است که مدیران پرسپولیس رسما دست روی دست گذاشتند و اجازه دادند کالدرون به راحت‌ترین شکل ممکن جدا شود. حتی برخورد هواداران هم با این دو مربی متفاوت بود و در حالی که کالدرون معدل امتیازی بهتری به جا گذاشته بود، قرمزها حتی یک‌دهم اشتیاق موجود در اردوگاه حریف را برای بازگرداندن مربی‌شان نشان ندادند. به نظر می‌رسد این بخش از ماجرا مربوط به همان قصه خوابیدن پرسپولیسی‌ها در باد عصر برانکو باشد.

استراماچونی و کالدرون در سبک کار و نوع رفتارشان هم تفاوت‌های بنیادین با هم داشتند. سرمربی ایتالیایی استقلال کلا «بجوش» نبود و اگرچه بین هواداران این تیم محبوبیت زیادی به دست آورد، اما انبوه تمناها برای بازگشتش به ایران را بی‌پاسخ باقی گذاشت. او یک بار به خاطر از بین رفتن خط‌کشی زمین تمرین در اثر بارندگی به خانه برگشت و این اقدامش موقعیت جواد زرینچه را به شدت به خطر انداخت. استراماچونی یک بار هم به خاطر حاضر نشدن کفش‌هایش توسط تدارکات تیم قهر کرد و رفت. این در حالی است که کالدرون هر روز خودش زمین تمرین را آماده می‌کرد، توپ‌ها و موانع را می‌چید و حتی پیش آمده بود که موقع بارندگی، چمن را تی بکشد. مربی آرژانتینی در توضیح این قبیل رفتارهایش گفته بود: «پدر من کارگر بود و از پنج سالگی به من یاد داد باید کار کنم.»فرتاک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار