استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی، اقدامات انجام یافته برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری را در مقایسه با وضعیت مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان، ناکافی دانست و گفت: عملکرد دستگاه‌ها نباید منوط به تخصیص اعتبارات و سهم دولت باشد و دستگاه‌ها باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.
کد خبر: ۸۱۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 15 January 2020
به گزارش تابناک تبریز،دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان، با بیان اینکه سهم دولت در اجرای طرح‌های بازآفرینی، تنها برای تحرک بخشیدن به این طرح‌هاست، افزود: عمل نکردن دستگاه‌ها به تعهدات خود به بهانه عدم تخصیص سهم دولت قابل قبول نیست؛ هرچند برای تخصیص اعتبار دولتی نیز باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی، اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و سامان‌دهی مناطق حاشیه‌نشین را در راستای پیشگیری از خسارات بلایای طبیعی ضروری دانست و گفت: اگر امروز برای این طرح هزینه نکنیم بعد از بروز حوادثی مانند زلزله، مجبوریم ده‌ها برابر هزینه کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه با انجام کارهای روزمره و عادی دستگاه‌ها، بازآفرینی اتفاق نمی‌افتد، گفت: البته شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی به‌رغم محدودیت‌ها، کارهای خوبی انجام داده‌اند، اما عمده این کارها، اقدامات روبنایی بوده و در مجموع توفیق چندانی حاصل نشده است.

وی، اجرای این طرح را یکی از رسالت‌های اصلی دستگاه‌های مسئول دانست و گفت: ساکنان مناطق حاشیه‌نشین، متأثر از سیاست‌های غلط توسعه در شرایط نامطلوبی زندگی می‌کنند و باید برای بهبود وضعیت آنان و اصلاح چهره نامناسب شهرها چاره‌اندیشی کنیم.

پورمحمدی در عین حال بر شناسایی عوامل حاشیه‌نشینی تأکید کرد و گفت: ریشه‌یابی این پدیده از اهمیت زیادی برخوردار است و باید برای حل ریشه‌ای آن، توسعه و رفع تنگناهای زندگی در مناطق مختلف مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا در صورت نیاز، زمین‌های در اختیار خود را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری و ساخت واحدهای مسکونی جایگزین اختصاص دهند.

وی در پایان ضمن ابراز همدردی با مردم سیل‌زده جنوب شرق کشور، از اعزام موکب‌های خدمت‌رسانی استان به این مناطق خبر داد.

در این جلسه که با حضور نماینده وزارت کشور در اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری برگزار شد، گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این طرح و همچنین عملکرد شهرداری بناب در این زمینه ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار