تابناک اردبیل بررسی می کند
به گفته سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، شهر اردبیل از نظر شاخص های کیفی هوا جزو سه شهر پاک در سطح کشور مطرح است.
کد خبر: ۸۱۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 15 January 2020

تابناک اردبیل- سهم صنایع بزرگ، معادن، خودروها و ...در آلودگی شهرهای مختلف متفاوت است؛ برای مثال در شهر تهران عامل اساسی آلودگی، خودروها و در برخی کلانشهرها منجمله اصفهان، اراک و مشهد این تراکم و فراوانی صنایع هستند که به عنوان عامل اصلی در بروز آلودگی هوا شناخته می شوند.

ایرج حشمتی، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان که از این کلانشهر به عنوان آلوده ترین شهر کشور نام برده است می گوید: در اصفهان بیش از 10 هزار واحد صنعتی  و 605 معدن و دو هزار واحد سنگ‌بری فعالیت دارد که موجب آلودگی هستند.

۶۸ درصد از تولید فولاد و بیش از ۲۶ درصد از فراورده‌های نفتی کشور در استان اصفهان تولید می شود.این استان 76 شهرک صنعتی دارد و تمرکز کارخانه های اصلی کشورنظیر ذوب آهن، مجتمع فولاد مبارکه، پالایشگاه، پلی اکریل و همچنین کارخانه جات متعدد سرامیک و کاشی سازی و معادن سنگ و سنگبری، ظروف چینی، سرامیک، تولید لوازم خانگی، کارخانه تولید سیمان، ورق موجدار، صنایع خودرو سازی، صنایع نظامی، صنایع هواپیماسازی، ساخت لوازم و تاسیسات گازی، صنایع مواد غذایی، فرآورده‌های لبنی، ریسندگی، نساجی و …بشمار می رود.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/10/25/561298_675.jpg

این در حالی است که به گفته سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، شهر اردبیل از نظر شاخص های کیفی هوا جزو سه شهر پاک در سطح کشور مطرح است.

بر اساس بررسی های آماری سهم صنعت در استان اصفهان 41.4 درصد، البرز 44 درصد، تهران 37.3 درصد، قم 43.4 درصد، مرکزی 40.3 درصد و یزد 47.8 درصد است.

این در حالی است که سهم صنعت استان اردبیل در صنعت کشور تنها نیم درصد است!

طبق آمارها، استان اردبیل با رشد 33صدم درصد (33/0 ) كمترین رشد جمعیت) بین استان‌ها را داشته و رکورد مهاجرفرست ترین استان کشور را به نام خود ثبت کرده است.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/10/25/561300_199.gif

بنا به اعلام مسئولان، استان اردبیل از نظر شاخص های  امنیت، جزو سه استان کشور و به معنایی امن ترین استان کشور است.

اکنون این پرسش مطرح است که چرا استان اردبیل با وجود شاخص بالای امنیت، کمترین بهره را هم از زیرساخت های صنعتی و تولیدی کشور نداشته است!؟

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بیرنفر
|
-
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اردبیل تاقبل ازسال 72یکدونه هم کارخانه نداشت ارتاویل وسیمان اوایل دهه هفتادساخته شدند.اردبیل بنوعی دارای عقب ماندگی های صنعتی ست.
درحالی که پیشینه کارخانجات بزرگ ماشین سازی تراکتورسازی تبریزروبگیری قبل ازانقلاب هم هست.
انزمانی که دولت مستقیماواردبخش صنعت میشدبه اردبیل توجه نشداکنون هم بدلیل ضعف مدیریت دارایی مالیات، ضعف زیرساخت ها،شرایط تحریمی ورکود،بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری دراستانهای همچون اردبیل ندارند.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اصلا هم به مسائل قومی و مرکز گرایی ربطی ندارد!!
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
استانهای همچون اصفهان کرمان تبریزهمیشه یه وزیردردولت داشتندمشوقهای دولتی راروانه استانشان کرده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
پاکی هوای اردبیل به عملکرد دستگاههای دولتی و یا مدیریتی ربطی ندارد .
وضعیت جعرافیایی اردبیل و قرار داشتن در میان سبلان و دریا و جنگل در نتیجه بروز جریانات هوایی از دریا و جنگل به کوه در طول روز و شب عامل اصلی است .به عبارتی در اردبیل همیشه باد وجود دارد از سبلان به دریا و از دریا به سبلان و شهر اردبیل در میان این جریانات و تبادلات قرار گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار