تابناک / پویش #هرهفته_الف_ب_ايران که از نیمه دوم امسال با هدف ایجاد فرصت برای تبیین خدمات گسترده و زیرساختی صنعت آب و برق و استمرار و آبادانی کشور آغاز شده و همچنان تداوم دارد، در حالي به پايان ايستگاه دهم خود رسيد كه دستاورد آن در اين مدت، بهره‌برداري از ۸۵ طرح بزرگ و مهم با سرمايه‌گذاري افزون بر ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۸۱۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ 13 January 2020
 
 
 
 
تابناک / پویش #هرهفته_الف_ب_ايران که از نیمه دوم امسال با هدف ایجاد فرصت برای تبیین خدمات گسترده و زیرساختی صنعت آب و برق و استمرار و آبادانی کشور آغاز شده و همچنان تداوم دارد، در حالي به پايان ايستگاه دهم خود رسيد كه دستاورد آن در اين مدت، بهره‌برداري از ۸۵ طرح بزرگ و مهم با سرمايه‌گذاري افزون بر ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.
 

بهر‌ه‌برداري از 85 پروژه بزرگ صنعت آب و برق در 18 استان كشور

پویش #هرهفته_الف_ب_ايران که از نیمه دوم امسال با هدف ایجاد فرصت برای تبیین خدمات گسترده و زیرساختی صنعت آب و برق و استمرار و آبادانی کشور آغاز شده و همچنان تداوم دارد، در حالي به پايان ايستگاه دهم خود رسيد كه دستاورد آن در اين مدت، بهره‌برداري از ۸۵ طرح بزرگ و مهم با سرمايه‌گذاري افزون بر ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

 

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در برنامه رونمایی از این پویش که در روزهای 5 و 26 شهريور و 13 و 15 مهر به ترتيب به استان‌هاي خراسان جنوبي و کهگیلویه و بویراحمد و در ادامه به زنجان و چهارمحال و بختیاری انجام شد، در مجموع 19پروژه به بهره‌برداري رسيد كه يك پروژه از اين تعداد با سرمايه‌گذاري 50 ميليارد تومان با حضور معاون اول رئيس جمهوري و مابقي شامل هشت پروژه با سرمايه‌گذاري 166ميليارد تومان در استان كهگيلويه و بوير احمد، سه پروژه با سرمايه‌گذاري 154ميليارد و 200 ميليون تومان در زنجان و هفت پروژه ديگر با 102 ميليارد تومان در استان چهارمحال و بختياري با حضور وزير نيرو انجام شد.


در هفته‌های نخست تا سوم این پویش که در روزهای ۱۶، ۲۳ و ۳۰ مهر به استان‌های تهران، ایلام و قم اختصاص داشت به ترتیب دو پروژه با سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد تومان، یک پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و چهار پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حضور وزیر نیرو در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.


همچنین در هفته چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ايران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در روز ۱۴ آبان، چهار پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۹۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداري رسید.


در هفته پنجم این پویش نیز كه در روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان صورت گرفت، با حضور رئيس جمهوري و در استان‌های یزد و کرمان به ترتيب 22 پروژه با سرمايه‌گذاري 217 ميليارد و 200 ميليون تومان و پنج پروژه با سرمايه‌گذاري 1801 ميليارد تومان در مدار بهره‌برداري قرار گرفت.


دستاورد هفته ششم این پویش که ۲۷ آبان امسال با حضور وزیر نیرو به استان سمنان انجام شد بهره‌برداري دو پروژه با هزينه ۸۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود.


همچنین در چارچوب هفته هفتم پویش #هرهفته_الف_ب_ايران در ۶ آذر امسال و در جریان سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی یک پروژه با سرمایه‌گذاری ۹۶۰ میلیارد تومان و یک پروژه دیگر در هفتم آذر با حضور وزیر نیرو در استان فارس با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.


هفته‌های هشتم و نهم پویش نیز در روزهای ۱۹ و ۲۶ آذر به استان‌های کرمانشاه و کردستان اختصاص داشت که به ترتیب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو، چهار پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۳۵۸ میلیارد و ۲00 میلیون تومان و چهار پروژه با اعتبار ۵۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عملیاتی شد.


روزهاي دوم، سوم و پنجم دی نیز شاهد عملیاتی شدن این پویش به ترتیب در استان های بوشهر، خراسان رضوی و گیلان بود که به ترتیب یک پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد تومان با حضور معاون اول رئیس جمهوری، ۱۲ پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و سه پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری ۱۴۵ میلیارد تومان هر دو با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.


در پایان ايستگاه دهم پویش #هرهفته_الف_ب_ايران، در بخش سد و شبکه‌های آبیاری و زهکشی، علاوه بر چهار سد بزرگ، در سطح ۴۰۴ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضي كشاورزي نيز شبكه‌هاي آبياري و زهكشي در چهار استان كشور با مجموع سرمايه‌گذاري ۷۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداري رسيد.


همچنین در این مدت پنج نیروگاه حرارتی با ظرفیت 544 مگاوات در سه استان کشور با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۴۳ میلیارد تومان و ۶ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت ۲۳۱ مگاوات در پنج استان ديگر با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 562 میلیارد تومان در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.


بهره‌برداري ۲۸ پروژه در بخش پست‌ها و خطوط انتقال برق در ۱۰ استان کشور با سرمایه‌گذاری ۹۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم از دستاوردهاي پويش در پايان ايستگاه دهم بوده است.


در اين مدت همچنين ۱۶ مجتمع آبرسانی برای تامین آب شرب ۳۸۲ روستا با جمعيت ۱۷۰ هزار نفر در ۱۰ استان کشور مورد بهره‌برداري قرار گرفت كه براي اين بخش نيز در مجموع ۱۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزينه شده است.


بهره‌برداري هشت تصفیه‌خانه فاضلاب با پوشش ۳۲۰ هزار نفر در پنج استان کشور با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان و پنج تصفیه‌خانه آب با پوشش ۵۱۳ هزار نفر در چهار استان کشور با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان، ديگر دستاوردهاي پويش در پايان هفته دهم به‌شمار مي‌رود.


در این 10هفته همچنين ۱۳ پروژه در بخش خطوط آبرسانی شهری، سیستم بازچرخانی و سامانه گندزدایی در پنج استان کشور با سرمایه‌گذاری ۲۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.


اين پويش كه تاكنون در ۱۸ استان کشور با هدف بهره‌برداری از ۲۲۷ پروژه تا پایان سال جاری برنامه‌ريزي و عملیاتی شده، با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان ادامه خواهد یافت.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار