وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به دیدار روز گذشته وزیر امور خارجه این کشور با همتای ایرانی خود در تهران، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های اسلام‌ آباد برای صلح منطقه ای استقبال می کند.
کد خبر: ۸۱۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 13 January 2020
 
بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره  سفر قریشی به تهران

 

وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به دیدار روز گذشته وزیر امور خارجه این کشور با همتای ایرانی خود در تهران، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های اسلام‌ آباد برای صلح منطقه ای استقبال می کند.

وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه با صدور بیانیه ای گفت: «شاه محمود قریشی» در تهران با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود دیدار و طرفین درخصوص روابط دوجانبه، تحولات اخیر منطقه و تنش ها میان تهران و واشنگتن گفت وگو کردند.

در این بیانیه به نقل از اظهارات وزیر امور خارجه پاکستان آمده است: خویشتنداری طرف ها و رویکرد خردمندانه برای گفت وگو تعامل جهت غلبه بر تنش های اخیر در خاورمیانه اجتناب ناپذیر است.

قریشی تاکید کرد: برای نجات منطقه از بی ثباتی و تنش زدایی لازم است تا تمامی طرف ها تلاش های جدی انجام دهند.

 
 
 

وی همتای ایرانی خود را در جریان رایزنی های اخیر با وزیران امور خارجه کشورهای مختلف جهت کمک به حل تنش های منطقه ای قرار داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان به نقل از سخنان محمد جواد ظریف آمده است: وزیر امور خارجه ایران با قدردانی از تمایل عمران خان نخست وزیر پاکستان برای کمک به صلح در منطقه گفت که جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز از تلاش های صلح حمایت کرده بود و اکنون هم از این تلاش های پاکستان استقبال می کند.

به نقل از این بیانیه: شاه محمود قریش در دیدارهای جداگانه با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه این کشور، بر اهمیت روابط پاکستان با ایران تاکید کرد و گفت: پاکستان متعهد به تحکیم بیش از پیش روابط تاریخ و برادرانه خود با ایران است.

قریشی ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسائل شبه قاره و حل آن مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل افزود: پاکستان، رویکرد ایران برای تنش زدایی را تمجید می کند با این حال به رغم پیچیدگی ماهیت حوادث اخیر در منطقه، ما به تلاش های خود برای استقرار صلح ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه پاکستان بار دیگر اطمینان داد که این کشور اجازه نمی دهد از قلمروی خود علیه کشورهای دیگر استفاده شود و هرگز به هیچ درگیری در منطقه نیز ملحق نخواهد شد.

وزارت امور خارجه پاکستان گفت: شاه محمود قریشی در دومین مرحله از دیپلماسی منطقه ای، امروز راهی عربستان سعودی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار