مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه سرقت لوله‌های نفت به وسیله برش گرم به تهدیدی جدی برای اهالی بخش غیزانیه اهواز تبدیل شده است گفت: با وجود نظارت صورت گرفته این روند همچنان در این منطقه ادامه دارد و نیاز است تا راهکار جدی در این رابطه اتخاذ شود.
کد خبر: ۸۱۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 08 January 2020

احمد محمدی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: به جز اینکه بریدن لوله‌های انتقال نفت خسارت های زیادی را به کشور وارد می‌کند باید تاکید کرد که این عمل به شدت خطرناک است.

وی تصریح کرد: روزانه گزارش‌های متعددی با موضوع بریدن لوله‌های نفت از سوی شرکت‌های تابعه به مناطق نفت‌خیز جنوب ارسال می‌شود که نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده، تاجایی که جان سکونتگاه‌های مجاور این خطوط در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: اگر افرادی که به این کار دست می‌زنند، بدانند نفتی که در خطوط  وجود دارد، با چه فشاری در حال انتقال است؛ شاید این عمل خطرناک را انجام ندهند.

محمدی با بیان اینکه دستبرد به لوله‌های خارج از سرویس مجموعه نفت را به اندازه خطوط فعال نگران نمی‌کند، یادآور شد: در بین این افراد، برخی با برش گرم دست به سرقت لوله‌ها می‌زنند که احتمال خطر اشتعال بسیار بالا را به وجود می‌آورد.

اجرای خط لوله انتقال آب شرب به غیزانیه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیر همچنین در بخش دیگری از نشست با تاکید بر اینکه مجموعه نفت در حد توان مسئولیت‌های اجتماعی خود در مناطق همجوار تاسیسات را مورد توجه قرار می‌دهند، گفت: مشارکت در تامین آب شرب بخش غیزانیه از چند سال پیش شروع شد، اما به دلایلی عملیات اجرایی آن به اتمام نرسید.

وی تصریح کرد: در راستای احیاء اقدامات گذشته، کار کوتاه مدتی را با همکاری شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون شروع کردیم؛ به شکلی که طی این مدت آب مورد نیاز ساکنان از طریق تانکر تامین می‌شد.

محمدی به وجود برخی کمبودهای خدماتی در منطقه اشاره کرد و افزود: در تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، مبلغ بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برای تامین آب شرب این بخش درنظر گرفته شد که تا کنون ۵۰ درصد از این میزان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب یادآور شد: مابقی این مبلغ با ارائه صورت وضعیت اجرای پروژه از سوی شرکت آبفار استان پرداخت خواهد.

وی با بیان اینکه نباید اجرای این پروژه همچون گذشته با مشکل رو به رو شود، خواستار تلاش شرکت آبفار استان و مسئولان محلی غیزانیه جهت تکمیل شبکه آب شرب این منطقه شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست برخی از مسئولان استانی آغاز عملیات اجرایی این پروژه را همزمان با حضور وزیر نیرو در روز پجشنبهه هفته جاری در خوزستان خواستار شدند اما استاندار خوزستان با ایجاد معطلی بیشتر در فعالیت پروژه به بهانه برگزاری آیین کلنگ‌زنی مخالفت کرد.

بخش غیزانیه در شرق اهواز و در محدوده بزرگترین تاسیسات نفتی منطقه با بیش از ۴۰۰ حلقه چاه نفت قرار دارد؛ با این حال از کمترین امکانات رفاهی همچون آب و جاده بی‌بهره است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار