کد خبر: ۸۱۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶ 07 January 2020
۱۹ واحد راکد و نیمه فعال تولیدی در استان کهگیلویه وبویراحمد امروز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و تعیین تکلیف شدند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا  معاون، اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس مصوبه امروز کارگروه تسهیل برای ۹ واحد تولیدی راکد و یا نیمه فعال در استان به مبلغ بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شد و ۱۰ واحد دیگر نیمه فعال نیز کمک های بلاعوض و سرمایه در گردش دریافت خواهند کرد.
سید حشمت الله صمیمی دوست یادآور شد: با توجه به دستور رئیس جمهوری و ابلاغ آن از سوی معاونت اقتصادی وزیر کشور تمامی واحدهای راکد و یا نیمه فعال در تملک بانک ها باید در اسرع وقت تعیین تکلیف و شرایط بازگرداندن آنها به چرخه تولید فراهم شود.
وی تصریح کرد که دولت به شدت بر روی این مهم تاکید دارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، بهمراه برخی دستگاه ها از جمله اقتصاد و دارایی، اتاق بازرگانی و حوزه اقتصادی استانداری و با هماهنگی بانک های عامل تمامی واحدهای در تملک بانک ها و مشکل دار را شناسایی و به دبیرخانه کارگروه تسهیل مطرح تا برای رفع مشکلات آنها چاره اندیشی شود.
بر اساس ارزیابی ها و آمار بانک مرکزی تا سال ۱۳۹۶ افزون بر ۲ هزار و ۲۶ طرح تولیدی در حوزه های مختلف در سراسر کشور در تملک بانک ها بود.
بر اساس آخرین آمار و بررسی های انجام شده تعداد واحدهای در تملک بانک ها تا یک ماه گذشته به کمتر از ۸۰۰ مورد رسیده است.
صمیمی دوست تاکید کرد: فرمانداران که تا پیش از این مصوبه چندان در روند اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین وضعیت طرح های مشکل دار دخیل نبودند با دستور رئیس جمهوری و حوزه اقتصادی وزارت کشور نیز موظف هستند در تمامی مسائل، مشکلات و چالش های موجود این طرح ها را از صفر تا ۱۰۰ آنها را به دقت مورد رصد دقیق قرار دهند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: آخرین وضعیت طرح های مشکل دار در بخش های مختلف از سوی دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان در دست بررسی و احصا برای تعیین تکلیف نهایی است.
سالار حسین پور اظهار داشت: همچنان برغم تاکید ویژه رئیس جمهوری، معاون اول و حتی وزارتخانه های مربوطه برای عدم سخت گیری های بی مورد از سوی بانک های عامل برای تسهیل در روند پرداخت تسهیلات بانکی و رونق تولید اما به نظر برخی بانک ها به این مهم کم توجه هستند و به راه سخت و ایجاد موانع به جای تسهیل گری در زمینه طرح های مشکل دار تولیدی ادامه می دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار