رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خواستار همکاری راه و شهرسازی برای تمدید قرارداد زمین سایت جدید نمایشگاه بین المللی کرمانشاه شد و گفت: اکنون که مشکل معارض مرتفع شده، قرادادی که با راه و شهرسازی در بحث زمین داشتیم به اتمام رسیده و با وجود پیگیری‌هایی که انجام دادیم هنوز قرارداد جدید بسته نشده است.
کد خبر: ۸۱۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ 06 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،کیوان کاشفی، با اشاره به آخرین وضعیت سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه، اظهار کرد: زمین این سایت چند سال قبل جانمایی و به شرکت نمایشگاه‌های کرمانشاه واگذار شد، اما برای زمین این سایت مشکل معارض ایجاد شد.

وی ادامه داد: مشکل معارض باعث شد روند اجرای پروژه با دستور قضایی متوقف شود و پرونده به دادگاه برود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به طی شدن روند قضایی این پرونده که نزدیک به سه سال به طول انجامید، یادآور شد: در نهایت موفق شدیم حکم را بگیریم و رد دعوای معارض انجام شد.

به گفته کاشفی، در شرایطی که این مراحل قضایی در حال پیگیری بود قراردادی که در بحث زمین نمایشگاه بین راه و شهرسازی و شرکت نمایشگاه‌ها بود به اتمام رسید و اکنون نیاز به عقد قرارداد جدید است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مشکل از اساس مربوط به راه و شهرسازی بود که زمین معارض‌دار در اختیار نمایشگاه قرار داد، اکنون درخواست ما این است یک قراداد جدید پنج ساله با نمایشگاه منعقد شود تا بتوانیم کار را آغاز کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از برگزاری چند جلسه و پیگیری‌های متعدد انجام شده در این زمینه هم یاد کرد و افزود: هنوز کار عقد قرارداد جدید انجام نشده و از راه و شهرسازی و مجموعه استانداری تقاضا داریم هرچه زودتر فکری به حال این موضوع بکنند.

کاشفی خاطرنشان کرد: به محض اینکه کار زمین نهایی شود، آمادگی شروع کار در سایت نمایشگاه را داریم و کار تعیین پیمانکار نیز تقریبا نهایی شده است.

وی همچنین از تامین حدود 50 درصد نقدینگی مورد نیاز برای ساخت این نمایشگاه هم خبر داد و اضافه کرد: این پول اکنون در حساب است و با توجه به افزایش قیمتی که در مصالح ساختمانی رخ می‌دهد تقاضا داریم کارها هرچه زودتر پیگیری شود تا بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

کاشفی تاکید کرد: راهکارهای لازم برای تامین مابقی این پول از محل افزایش سهم سهامداران یا روش‌های مشارکتی نیز اندیشیده شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای احداث فاز اول این نمایشگاه را 70 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: فاز اول شامل محوطه‌سازی، سردرب، چارچوب‌های اصلی و سالن نمایشگاهی شش هزار متری است.

وی معتقد است، اگر مشکلات حل شود می‌توان فاز اول نمایشگاه را دو ساله به نتیجه رساند.

کاشفی با اشاره به سه فازی که برای سایت جدید نمایشگاه بین المللی کرمانشاه پیش‌بینی شده، عنوان کرد: فازهای بعدی را بر اساس کشش نمایشگاه اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: با اجرای فاز دوم فضای نمایشگاهی به 12 هزار مترمربع افزایش می‌یابد که نیاز 10 سال آینده کرمانشاه را پوشش می‌دهد.

کلنگ احداث سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه سال 1388 به زمین زده شد، اما به دلیل وجود معارض برای زمین این سایت، تاکنون روند اجرای کار متوقف مانده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار