رئیس دادگستری در نشست با نخبگان بسیجی
نگین تاجی در دیدار با نخبگان بسیجی : نقد و مطالبه گری باید قانونی و با واقعیت منطبق باشد.
کد خبر: ۸۱۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 06 January 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نشست هم اندیشی نخبگان بسیجی و انقلابی با رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.
دکتر نگین تاجی در ابتدای این نشست شهادت امیر سپهبد قاسم سلیمانی وهمرزمان شهیدش را تبریک و تسلیت گفت.
وی افزود: یکی از وظایف ومسائل دستگاه قضایی تحول اساسی درون قوه ی قضائیه است واین تحول در واقع همان فرمان 8 ماده ای رهبر معظم انقلاب ومورد توصیه ی  معظم له می باشد .

نگین تاجی اظهار کرد: عمل کردن به این اصل هشت ماده ای باعث پیشرفت واجرای قوانین در جامعه می باشد .
مقام ارشد قضایی استان با اظهار این که اگر متولیان امر به این قوانین عمل نکنند موجب تضییع حقوق عامه میباشد بیان داشت: دستگاه قضایی در مورد همه ی عواملی که مربوط به حقوق عامه می باشد به شدت برخورد خواهد کرد.
وی افزود: هر برنامه ای که دستگاه قضایی داشته باشد برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق عامه است و به شدت پیگیر و طبق قانون عمل خواهد کرد .
رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع  آزاد سازی 53 هکتار از اراضی حریم رودخانه بشار اشاره نمود و تصریح کرد: برای بعضی از مدیران سهل انگار که وظایف خود را به درستی انجام نداده اند کیفر خواست صادر شده است .
دکتر نگین تاجی سپس به مهم و کاربردی بودن آموزش در دستگاه قضایی پرداخت و گفت: آموزش در قوه قضائیه یکی از موارد مهم می باشد که مرتبط با کار مردم است.
این مقام قضایی افزود: کاربردی شدن آموزش در دادگستری ها سبب می شود که از اطاله ی دادرسی جلوگیری و آراء متقن تری صادر شوند .
وی گفت : ما بر روی مسائل آموزشی کار می کنیم که مشکلی نداشته باشم و در همین رابطه نشست های قضایی به صورت نظام مند برگزار  وسوال وجواب ها در مورد ابهامات حقوقی وکار بردی به درستی انجام و رفع نقص می شوند وماهانه به صورت کتابچه در می آید .
نگین تاجی افزود: در این زمینه کار گروهی تشکیل شده و در مورد بهتر شدن روند رسیدگی وصدور آراء با کیفیت نقش مهمی خواهند داشت و کار گروه هایی مشخص شده که در مورد پرونده های کیفری وحقوقی اعلام نظر می کنند .
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این نکته که تأکید ریاست معزز قوه قضائیه برکار جهادی است گفت: در سه ماهه ی اخیر پرونده های مسن دستگاه قضایی استان، 40درصد کاهش داشته است.
دکتر نگین تاجی افزود: در این راستا در دادگستری استان قضاتی داریم که تا نیمه های شب در دادگاه ها  ودادسراهای  مشغول کار هستند .

وی گفت : در تولید پرونده ها دستگاه قضایی هیچ نقشی ندارد، اظهار داشت: بازدید های سرزده ای از تمام حوزه های قضایی در استان داریم و با همه ی موارد آشنا هستیم و سعی می کنیم کارها و ساختارها ی دستگاه قضایی را به درستی پیش ببریم .
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت : آرامش دادن به مجموعه ونظارت درون سازمانی و بحث حقوق عامه و دیگر عوامل دفاع مشروع از حقوق مردم جزء سند تحول دستگاه قضایی و در اولویت کارهایمان است .
وی در پایان اظهار داشت: نقد و مطالبه گری باید قانونی و با واقعیت منطبق باشد.
مطالبه گری باید قانونی و واقعی باشد
 
لازم به توضیح است خبرگزاری تسنیم با انتشار خبری از این دیدار با عنوان نشست حسن نگین تاجی با اعضای بسیج رسانه با موضوع بررسی راهکارهای مطالبه‌گری صحیح ، از صدور کیفرخواست برای یکی از مدیران خبرداد.
این خبرگزاری از قول حسن نگین‌تاجی نوشت : نخستین کیفر خواست برای یکی از مدیران متهم به استخدام بدون ضابطه در استان صادر شده و بعد از رفتن پرونده در دادگاه و بررسی، تصمیم قانونی اتخاذ می‌شود.
وی با اشاره به به‌کارکیری‌های فله‌ای و بدون ضابطه در بیمارستان شهید جلیل یاسوج ادامه داد: از بیش از 100 نفر افراد به‌کار گرفته شده 20 تا 30 نفر وضعیت مالی خوبی نداشتند که البته تنها این افراد فقیر کهگیلویه و بویراحمد نبوده‌اند.
نگین‌تاجی با تاکید بر اینکه در نشست شورای تامین موافق برگزاری آزمون به صورت عمومی برای هرگونه به‌کارگیری بوده‌ایم، ابراز کرد: با مدیران متخلف در زمینه بکارگیری نیروها در بدنه ادارات برخورد می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
شما قانونیشو درست عمل نمیکنید تا چه رسد به غیر قانونی ونقد دیگه زیپ را باید ببندیم تا هرکی هر غلطی میکنه بکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار