معاون عمرانی استاندار و سایر اعضای این شورا در این نشست با توجه به اینکه ۴۸ درصد جامعه آماری دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهد با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به عنوان عضو مدعو در این شورا موافقت کرد.
کد خبر: ۸۰۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 30 December 2019
نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و اعضای این شورا برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس عزیز فیلی در این نشست با تاکید بر اینکه دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند، اظهار داشت: کمبود سرانه دانش‌آموزی یک چالش است که هدف از برگزاری این شورا بهره‌مندی از اندیشه‌ها و ایده‌های نو جهت رفع این مشکل است.
معاون عمرانی استاندار افزود: برای رفع بخشی از این مشکل شورای آموزش و پرورش استان به شورای برنامه‌ریزی پیشنهاد می‌دهد که در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال جاری از یک محل مشخص مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکل این شورا و دانش آموزان استان تخصیص یابد.
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزو معدود استان‌هایی است که برای رفع مشکلات این شورا به خصوص در جهت سرانه مدارس از محل اعتبارات عمرانی و جاری مبلغی پیش‌بینی نشده است، گفت: شورای آموزش و پرورش دارای جایگاه خاصی است و باید همه دستگاه‌های اجرایی جهت تقویت زیرساخت‌های آموزشی استان از هیچ تلاشی دریغ نکنند و این شورا را حمایت کنند.
این مسوول با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از دانش آموزان استان در مناطق روستایی تحصیل می کنند، بیان کرد: مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان در راستای عدالت آموزشی موظف شدند هزینه آموزش پیش دبستانی ۵۰ درصد از جامعه آماری زیرپوشش خود را پرداخت کنند.
وی خواستار زیرپوشش قرار دادن بخش دیگری از این جامعه هدف توسط بهزیستی شد و گفت: مسوولان بنیاد علوی نیز هزینه آموزش پیش دبستانی‌ها در شهرستان لنده را بر عهده خواهند گرفت.
فیلی با اشاره به اینکه این استان دارای یک هزار و ۶۲۰ روستا است، اظهار داشت: آموزش و پرورش مناطق فاقد پیش دبستانی را احصا کرده و براساس شاخص جمعیت نسبت به پوشش این مناطق اقدام کند.
فیلی خواستار تخصیص مبلغی از سوی حوزه اجتماعی استانداری به مدارس مناطق حاشیه نشین استان شد و افزود: نباید از آسیب های اجتماعی که در کمین دانش آموزان است غافل شویم و اکنون کودکان ما در این عصر ارتباطات دارای دایره اطلاعاتی گسترده ای هستند که باید با تدبیر، برنامه ریزی و تغذیه فکری آنها را از تهاجم فکری و فرهنگی دشمن در امان نگه داریم.
معاون استاندار گفت: باید به فکر خوراک فکری فرزندان این مرز وبوم به ویژه این استان باشیم و با تفکر غربالگری اطلاعات درست و لازم را در اختیار نسل نوجوان و جوان خود قرار دهیم.
این مسوول بیان کرد: انتظار می‌رود آموزش و پرورش با ارائه آموزش اصولی به مربی ها و معلمان این رده سنی به ویژه پیش دبستانی ها، نوجوانان ما را با آمادگی بیشتری در مقابل تهاجم های فکری و فرهنگی واکسینه کنند و این مسئله ساماندهی شود.
فیلی در خصوص رفع مشکل کمبود منابع مالی شورای آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: یک کمیته منتخب و متشکل از نماینده سازمان برنامه وبودجه، نماینده انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان، نماینده دفتر امور اجتماعی استانداری، نماینده اتاق بازرگانی ، نماینده شهرداری ، نماینده راه و شهرسازی ، نماینده آموزش و پرورش و نماینده انجمن خیرین مدرسه ساز تشکیل و پس از برگزاری نشست راهکارهای لازم را به شورای آموزش و پرورش جهت رفع مشکلات این حوزه ارائه دهند تا ما نیز از ظرفیت و منابع متمرکز براساس مصوبات این شورا برای تسهیل امور آموزشی دانش آموزان هزینه کنیم.
معاون عمرانی استاندار و سایر اعضای این شورا در این نشست با توجه به اینکه ۴۸ درصد جامعه آماری دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهد با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به عنوان عضو مدعو در این شورا موافقت کرد.
آذر صفایی‌نیا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تاکید بر اینکه توسعه پایدار بدون توجه به آموزش و پرورش محقق نمی شود، اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از مهم ترین نهادهای اجتماعی است که می طلبد با ارتقای کیفیت آموزشی به رسالت خطیر خود عمل کند.
وی عنوان کرد: در راستای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و ارتقای سطح خدمات دهی به فرزندان خود می طلبد سایر دستگاه های اجرایی از محل های مشخص شده برای رفع مشکلات مالی این شورا اقدامات لازم را انجام دهند.
صفایی نیا افزود: آموزش وپرورش در کنار جذب مشارکت های خیرین برای مشارکت های دولتی نیز تلاش کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار