با تکیه بر توان داخلی صنعتگران، دانش ساخت آجرهای نسوز کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان در کشور بومی سازی و وارد چرخه صنعتی شد.
کد خبر: ۸۰۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 28 December 2019

مشاور عالی مدیرعامل در امور اجرایی و عضو هیات مدیره شرکت نسوز ایران در نشستی با مسوولان شرکت ذوب آهن اصفهان برای توسعه همکاری های مشترک ، ذوب آهن را قطب اصلی تولید فولاد کشور و شرکت نسوز ایران را یکی از بزرگترین تولید کننده نسوز کشور با سابقه همکاری مشترک 45 ساله معرفی کرد و گفت: با به اشتراک گذاشتن توانمندی  متخصصان دو شرکت مواد اولیه آجرهای نسوز که پیشتر با خروج ارز از خارج  تهیه می شد هم اکنون فناوری تولید آجرهای نسوز در داخل بومی سازی و وارد چرخه تولید صنعتی شده است.

ایرج رخصتی، دستیابی به دانش ساخت آجرهای نسوز به همت شرکت نسوز ایران و ذوب آهن را افتخاری بزرگ برای کشور در حوزه صنعت دانست و افزود: با هدایت درست دانش متخصصان داخلی می توان صنعت فولاد را با سرعت بیشتری بومی سازی کرد و شرکت نسوز ایران این قابلیت را دارد که نیازهای تخصصی ذوب آهن را در بخش نسوز پاسخگو باشد .

مهرداد توالائیان معاون حوزه بهره برداری شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان هم گفت : طرح کنورتور و گرفتن بیشترین ذوب یکی از دغدغه های ذوب آهن اصفهان است و شرکت نسوز ایران در این زمینه اعلام آمادگی کرده و امید است این همکاری موجب پیشرفت مشترک در صنعت فولاد و هر دو مجموعه شود.

محمد جعفرصالحی معاون خرید شرکت ذوب آهن هم، یکی از پر مصرف ترین اقلام مورد نیاز این شرکت را مواد نسوز بیان کردو گفت: شرکت فرآورده های نسوز ایران از شرکت های قدیمی تولید کننده این محصول در کشور است که می تواند پاسخگوی نیاز ذوب آهن باشد .

مدیرعامل شرکت نسوز ایران هم گفت : ذوب آهن اصفهان قطب صنعت فولاد کشور است و یکی از حمایت کنندگان اصلی شرکت های نسوز در ایران از ابتدا بوده است .

سعید لقمانی، نسوز را یکی از اقلام مهم در صنعت فولاد و تامین آن را نجات بخش کارخانه های فولاد دانست و افزود : این دو مجموعه با داشتن طرح مشترک تحقیقاتی و توسعه ای می توانند کیفیت و عمر نسوز ها را ارتقا دهند .

وی گفت: شرکت نسوز ایران با تنوع 300 محصول درکشور منحصر به فرد و این شرکت آماده هر نوع همکاری با ذوب آهن و ارائه طرح های تحقیقاتی است.

ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترين توليد كننده محصولات طويل در خاورميانه است که با ظرفیت 3 میلیون و 600 هزارتن فولاد ، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار