تابناک / استاندار گیلان گفت: امروز در جریان سفر وزیر نیرو به گیلان ۳۱ طرح برق رسانی و آبرسانی روستایی و کشاورزی با مجموع اعتبار ۴۶۱ میلیارد تومان در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۰۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 27 December 2019

 

زارع

 

تابناک / استاندار گیلان گفت: امروز در جریان سفر وزیر نیرو به گیلان ۳۱ طرح برق رسانی و آبرسانی روستایی و کشاورزی با مجموع اعتبار ۴۶۱ میلیارد تومان در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

ارسلان زارع روز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۱۲ پروژه ملی و زیربنایی برق منطقه‌ای گیلان با حضور وزیر نیرو در شهرستان صومعه‌سرا ضمن قدردانی از استمرار ارزشمند پویش هر هفته الف - ب – ایران اظهار کرد: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۱ طرح در سفر وزیر نیرو به گیلان، نشاندهنده تلاش‌های نتیجه بخش و امیدوارکننده خادمان مردم در دولت تدبیر و امید در شرایط سخت تحریم‌هاست.

وی افزود: شاخص برخورداری شبکه‌های توزیع برق استان گیلان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۵. ۹۸ درصد بود که اکنون به ۹۹.۲ درصد رسیده است.

وی به ارتقاء شاخص آب آشامیدنی روستایی از ۶۴ به ۷۶ درصد از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت شاخص‌های آب آشامیدنی بهداشتی از ۹۹.۷۵ درصد به ۹۹.۹۴ درصد، فاضلاب شهری از ۶۵.۴ درصد به ۷۰.۷۷ درصد ارتقاء پیدا کرده است.

زارع خاطرنشان کرد: به منظور تامین منابع پایدار آب برای بخش‌های کشاورزی، شبکه‌های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی سفیدرود با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، شبکه آبیاری شفارود با حدود ۴۰ درصد و شبکه پلرود با ۳۵ درصد در دست اجراست که برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در راستای تامین منابع آب آشامیدنی بهداشتی پایدار، طرح آبرسانی به شهرهای لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و سیاهکل با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اجراست، گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای رودسر، چابکسر، واجارگاه، رحیم آباد و املش با پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصد، با قوت ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های زیربنایی آب و فاضلاب و تصفیه خانه‌های مسکن مهر رشت نیز با جدیت در دست اجراست که البته برای تکمیل این پروژه‌ها و به بهره‌برداری رسیدن آنها، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم که بخشی در دیدار دو هفته گذشته با وزیر نیرو دستور آن داده شده و بخشی نیز در بودجه ۹۹ لحاظ شده است.

زارع اظهار کرد: برای تامین منابع پایدار آب برای بخش صنعت، تعیین و تکلیف فاضلاب بهداشتی شهرهای استان به ویژه رشت، بندرانزلی، صومعه‌سرا و ساماندهی رودخانه‌ها و تالاب‌های استان، اقداماتی در حال انجام است که نیاز به حمایت بیشتر منابع متمرکز ملی و سازمان برنامه و بودجه است.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: پروژه‌های سدهای پلرود با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی، شفارود با ۴۰ درصد، دیورش با ۲۰ درصد و در ادامه سد لاسک با نظر وزیر نیرو کارهای اولیه به نقطه خوبی رسیده که هرکدام با اولویت‌های مصرف خاص ساخته می‌شود و نقش پدافند غیرعامل برای مناطق خود و توانایی تامین آب آشامیدنی ساکنان پیرامونی را دارند.

وی به موقعیت و شرایط جغرافیایی و اقلیمی گیلان و نیاز به احداث سدهای کوچک و متوسط در مناطق مختلف علاوه بر ۱۱ سد لاستیکی مصوب دولت اشاره و خاطرنشان کرد: در این خصوص بررسی‌های اولیه صورت گرفته و امیدوارم به طور کامل مطالعه و سپس در دستور کار قرار گیرد.

زارع افزود: برای تامین آب زراعی علی الخصوص برای اراضی شالیزاری استان، علاوه بر سدهای لاستیکی، بهره‌برداری از آب بندان ها نیز در دستور کار مدیران است.

وی به عمر بالای ۳۰ سال حدود ۳۳ درصد شبکه‌های توزیع برق استان اشاره کرد و گفت: ارتقاء و ترمیم شبکه‌های انتقال و توزیع برق در حال اجرایی شدن است که نیازمند تزریق اعتبارات ملی است.

بهره‌برداری از سدلاستیکی گالشکلام شهرستان لنگرود، افتتاح طرح آبرسانی به ۱۵ روستا و شروع عملیات اجرایی آبرسانی به ۲۹ روستای استان گیلان در روستای کینچاه شهرستان آستانه‌اشرفیه و حضور در نشست شورای هماهنگی توسعه صادرات ایران با محوریت اوراسیا در سالن غدیر استانداری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار