تابناک / مراسم کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از ۱۲ طرح ملی و زیربنایی برق‌رسانی با حضور وزیر نیرو در استان گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 27 December 2019

تابناک / مراسم کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از ۱۲ طرح ملی و زیربنایی برق‌رسانی با حضور وزیر نیرو در استان گیلان برگزار شد.

 
12 طرح ملی با حضور وزیر نیرو در گیلان افتتاح شد

 

در ادامه دهمین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران رضا اردکانیان وزیر نیرو برای سفر یک روزه وارد گیلان شد که با مشایعت هیئت همراه، استاندار گیلان و سایر مسئولان دستگاه‌های ذیربط مراسم آغاز عملیات اجرایی و افتتاح 12 طرح و پروژه ملی و زیربنایی این استان با صرف هزینه‌ای بالغ بر 4 هزار و 185 میلیارد ریال به انجام رسید.

نخستین برنامه‌ای که پس از حضور وزیر نیرو و با همراهی استاندار گیلان در شهرستان صومعه‌سرا تدارک دیده شد مراسم بهره‌برداری و افتتاح همزمان تعداد 8 پروژه پست و دو پروژه خط افتتاح برق منطقه‌ای استان بود که برای تمامی این طرح‌ها هزینه‌ای بالغ بر هزار و 195 میلیارد ریال صرف شده است.

علاوه بر طرح‌های یاد شده امروز با حضور اردکانیان وزیر نیرو عملیات احداث پست 230.63 کیلو ولت غرب رشت و اتصالات 230 و 63 کیلو ولت آن با صرف اعتباری بالغ بر هزار و 890 میلیارد ریال و عملیات اجرایی مربوط به ایجاد نیروگاه کوچک مقیاس 24 مگاواتی شهرک صنعتی حسن‌رود نیز آغاز شد.

بیشتر بخوانید
  • طرح ملی ارزیابی تحول دیجیتال با سه محور انجام می‌شود

  • نیمی از متقاضیان طرح ملی مسکن در استان کرمانشاه واجد شرایط نبودند

  • رویداد‌ «طرح ملی شتاب» در رشت برگزار شد

لازم به ذکر است که در راستای استفاده بیشتر از توان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و برای تسریع در روند ساخت و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های بخش برق منطقه‌ای، عملیات اجرایی نیروگاه شهرک صنعتی حسن‌رود با جذب مشارکت بخش خصوصی و با صرف اعتباری بالغ بر هزار و 100 میلیارد ریال انجام می‌شود.

طبق اطلاعات شرکت برق منطقه‌ای گیلان، در کنار برگزاری برنامه افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف این شرکت به صورت همزمان در پست 63.20 کیلوولت GIS شهید مومن زاده صومعه‌سرا، چندین طرح و پروژه مختلف دیگر نیز در سایر نقاط استان گیلان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اجرای مراسم بهره‌برداری از ترانسفورماتور 63.20 کیلو ولت شهدای نفوت صومعه‌سرا، افزایش 100 درصدی ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست چابکسر، افزایش 100 درصدی ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست شفت و افزایش 100 درصدی ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست کیاشهر با حضور وزیر نیرو نیز از دیگر برنامه‌های امروز محسوب می‌شود.

علاوه بر این افزایش 50 درصدی ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست شهید انصاری لنگرود، افزایش 33 درصدی ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست آیت الله طالقانی، افزایش 33 درصدی ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست شهید قلی پور رشت، خط 63 کیلوولت تغذیه کننده پست 63/20 کیلوولت صومعه سرا از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح امروز هستند.

در کنار افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های برق منطقه‌ای گیلان، بازدید از پروژه سد لاستیکی گالشکلام لنگرود نیز از جمله برنامه‌های سفر وزیر نیرو به استان گیلان محسوب می‌شود که سازه مذکور قرار است به عنوان چهارمین سد لاستیکی این استان امروز به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

از دیگر پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان که امروز به بهره‌برداری می‌رسند نیز می‌توان به افتتاح طرح آبرسانی به 15 روستا و شروع عملیات اجرایی آبرسانی به 29 روستای استان اشاره کرد که قرار است وزیر نیرو پس از افتتاح این طرح‌ها در نشست شورای هماهنگی توسعه صادرات ایران که با محوریت اوراسیا در استانداری برگزار می‌شود نیز شرکت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار