تابناک / رشت- استاندار گیلان با اشاره به وجود مرزهای آبی، خاکی و همچنین حمل و نقل ریلی در این استان، گفت: سالانه ۲۰ میلیون تن کالا از طریق مرزهای گیلان با کشورهای همسایه تبادل می شود.
کد خبر: ۸۰۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 27 December 2019
 
تبادل سالانه ۲۰ میلیون تن کالا از طریق مرزهای استان گیلان

 

تابناک / رشت- استاندار گیلان با اشاره به وجود مرزهای آبی، خاکی و همچنین حمل و نقل ریلی در این استان، گفت: سالانه ۲۰ میلیون تن کالا از طریق مرزهای گیلان با کشورهای همسایه تبادل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر پنجشنبه در نشست مشترک شورای هماهنگی و توسعه صادرات ایران با محوریت اوراسیا و کارگروه صادرات غیرنفتی در سالن غدیر استانداری با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان اظهار کرد: استان گیلان با دارا بودن مرزهای دریایی و زمینی و سه بندر مهم انزلی، کاسپین و آستارا و با حجم تبادلات ۲۰ میلیون تن در سال نقش مهمی در توسعه صادرات و واردات کالاهای اساسی به کشور را دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دوازدهمین گمرک صادراتی و سومین گمرک وارداتی کشور متعلق به این استان است، افزود: منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه شمال کشور با رتبه نخست صادرات در بین مناطق آزاد کشور است که برای امسال صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری برای آن هدف گذاری شده که تاکنون ۶۵ درصد این مقدار محقق شده است.

زارع با اشاره با تشکیل میز اوراسیا در استان گیلان؛ گفت: کارگروه فنی اوراسیا در استان برای نخستین بار تشکیل شد و نسبت به انجام به روز رسانی ارزش کالاها، تهیه فرم A توسط اتاق استان، شناسایی کالاهای اولویت دار و… اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات ایران به روسیه و از طریق گیلان است، تأکید کرد: ما آمادگی حضور به عنوان استان معین روابط در روسیه (داغستان و آستاراخان) و شناسایی و انعکاس مشکلات را دارد.

استاندار گیلان با اشاره با مرزهای ریلی و دریایی این استان، ادامه داد: قطعاً در استمرار یکی از پروژه‌ای فرا ملی ایستگاه ریلی از رشت به بندرانزلی و کاسپین می‌تواند توسعه شبکه حمل و نقل چند وجهی (ریلی- دریایی- زمینی) بسیار گسترش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار