رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: فرهاد؛ جوانترین کولبری که جان خود را از دست داد / دفاع روزنامه اصولگرا از ردصلاحیت نامزد‌های اصلاح‌طلب / تذکر یک نماینده به روحانی: مردم قدرت نفس کشیدن ندارند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۰۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 23 December 2019
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
فرهاد؛ جوانترین کولبری که جان خود را از دست داد

رییس هلال احمر شهرستان سروآباد گفت: فرهاد خسروی جوانترین کولبر جان باخته چند سال اخیر است. فرهاد در روز حادثه در حالی که لباس مناسبی به تن نداشته، تمام تلاش خود را برای رسیدن به پایین کوه کرده و حتی خود را به خانه باغی رسانده بود و با شکستن شیشه آنجا، گویا در پی یافتن پتو و یا وسیله گرمایشی بوده، اما راه به جایی نبرده است. جسد بی‌جان فرهاد بعد از چهار روز تلاش و جستجوی صد‌ها نفر از اقشار مختلف مردم منطقه و حتی شهرستان‌های اطراف توسط نیرو‌های مردمی پیدا شد. رده سنی کولبرانی که در ارتفاعات کردستان دچار حادثه می‌شوند تا ۶۵ سال هم می‌رسد. /ایسنا

اصولگرایی محدود به یک گروه تندرو شده است

آرین منش، فعال سیاسی اصولگرا گفت: فقدان یک تعریف مشخص از اصولگرایی، نبود احزاب بزرگ و فراگیر و تمامیت‌خواهی برخی جریانات تندرو و تمامیت‌خواه باعث شده که دایره اصولگرایی هر روز در مقایسه با گذشته محدودتر و تنگ‌تر شود و برخی طیف‌های تندروی اصولگرا دایره اصولگرایی را به خودشان محدود کنند. شخصیت‌هایی، چون آقای لاریجانی، ناطق نوری و بزرگانی از این دست که تعدادشان هم بسیار فراوان است، به دلیل تنگ‌نظری‌ها و برخورد‌های پردافعه ترجیح دادند که در زمین اصولگرایی بازی نکنند. اکنون تکلیف لیست ۵ نفره مشهد مشخص است، یک نفر از لیست خارج شده و یک نفر هم که سهم آقای قالیباف بوده، مشخص شده، بنابراین سوال این است که جایگاه شورای ائتلاف کجاست؟ /ایسنا

مجلس: انتقال ایدز در لردگان بر اساس روش‌های شایع بوده است

امینی‌فردعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش مقدماتی به کمیسیون اعلام شد و طبق گزارشی که این تیم آماده کرده‌اند، هیچگونه دخالت سوئی که منجر به شیوع بیماری ایدز در چنار محمودی شود، صورت نگرفته است و انتقال بیماری بر اساس روش‌های شایع در دنیا صورت گرفته است. هرگز سرنگ آلوده عامل شیوع ویروس HIV در این روستا نبوده است. وزارت بهداشت متعهد است که به طور رایگان، خدمات مربوط به درمان بیماری ایدز را در اختیار مبتلایان در روستای چنارمحمودی قرار دهد و حمایت روانی لازم را هم از آسیب‌دیدگان انجام دهد.

نسل جدید اصولگرایان یک تهدید جدی هستند؟

صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان به خبرآنلاین گفت: اصولگرایان قربانی غرور تاریخی خودشان شدند. مرحوم آقای عسگراولادی خیلی آدم واقع‌بین و شریفی بود، اما خصلتی داشت و می‌گفت: مردم به ما رو آورده‌اند و به ما اعتماد دارند و هرکه را که ما انتخاب کنیم میاید؛ من سر این موضوع با ایشان تماس گرفتم و گفتم که آقا شما به خانه طرف رفته‌اید و به طرف گفته‌اید که بیاید برای خبرگان رهبری، طرف را از خانه‌اش بیرون کشیدید، اما اهل این کار‌ها نیست، اصل کار مراجع کشور است. گفت: خواهیم دید آقا صادق. مردم به علما احترام می‌گذارند و به ما هم احترام می‌گذارند. ما امنای مردم هستیم، اتفاقا همین هم شد. یعنی طرف در تهران در انتخابات یک‌میلیون و خورده‌ای رای آورد. من می‌خواهم به شما بگویم که این نگاه دیگر جواب نمی‌دهد، در خود اصولگرایان هم جواب نمی‌دهد، نسل جدید اصولگرایان تهدید جدی اصولگرایان هستند.
 
دفاع روزنامه اصولگرا از ردصلاحیت نامزد‌های اصلاح‌طلب

روزنامه جوان نوشت: جواد امام، علی شکوری‌راد و آذر منصوری از جمله فعالان سیاسی اصلاح‌طلب هستند که صلاحیت آن‌ها برای هیات اجرایی احراز نشده است.اهمیت رد صلاحیت این افراد همین نکته است که وضعیت سیاسی آنان به گونه‌ای است که حتی اگر تلاش‌های‌شان برای حذف نظارت استصوابی یا حتی حذف کل شورای نگهبان نتیجه بدهد، باز هم آنان شایستگی ورود به مجلس را نخواهند داشت. آنان با علم به شرایط کاندیداتوری، در انتخابات ثبت‌نام کردند تا با افزودن به آمار ردصلاحیت‌شده‌های یک جناح خاص، وانمود کنند که شورای نگهبان با حضور یک سلیقه سیاسی خاص در انتخابات مخالف است.
 
حمله کیهان به رشیدپور به خاطر آوردن نام عادل فردوسی پور

کیهان نوشت: رضا رشیدپور که خواهان عفو قاتل درویشی داعشی سه پلیس جوان در سال ۹۶ شده بود، در برنامه شامگاه جمعه، بدون اینکه به یاد بیاورد او و امثال او برای رای آوری دولت فعلی، در نقش یک مبلغ تمام‌عیار ظاهر شدند، با چهره‌ای محزون، معضلات کنونی را بر شمرد و تلاش کرد از خود چهره‌ای مردمی و غمخوار نشان دهد!این فرد که خط مشی سیاسی مشخص و ثابتی ندارد، دو بار آرزو کرد که یک گزارشگر برکنار شده ورزشی، بر سر کار بیاید. این آرزو در حالی بیان شد که گزارشگر هدف نظر در شبکه ورزش به تهیه‌کنندگی مشغول بود و به‌دلیل تخلفات متعدد در شبکه سه، هدف واکنش اداری قرار گرفت.باید خطاب به این مجری مدعی همه‌چیزدانی گفت؛ یکی از دلایل وجود معضلات کنونی، شما و امثال شما هستید که در انتخابات بدون مطالعه و صرفا برای زدن نامزد رقیب، به فریب دادن مردم و به حمایت از فرد و طیفی پرداختید که کارنامه‌ای قابل دفاع نداشتند!
 
رونمایی از اصلاح طلبان بدون اسمِ به شدت باسواد!

ابراهیم فیاض درباره معادلات انتخابات مجلس شورای اسلامی به نامه نیوز گفت: همه اصولگرایان اعم از قالیباف و پایداری باورشان این است که دیگر رأی آورده‌اند و انتخابات را برده‎‌اند بنابراین دائم درباره تصمیماتی که می‌خواهند در مجلس آینده برای اداره کشور بگیرند، حرف می‌زنند. وی افزود: البته اصلاح طلبان هم از این طرز فکر اصولگرا‌ها راضی هستند و بر آتش همین باور اصولگرا‌ها می‌دمند و بیشتر بیشتر فضای بازی در این زمین را برای آن‌ها مهیا می‌کنند، چون یادمان نرفته که همه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ باور داشتند که رأی آوری رئیسی قطعی است، اما همین تصور باعث شکست آن‌ها شد. وی ادامه داد: احتمالا نسل جدیدی بدون اسم که من به آن‌ها «اصلاح طلبان بدون اسم» می‌گویم، از شهرستان‌ها برای انتخابات مجلس رأی خواهند آورد. این گروه نه اصولگرا و نه اصلاح طلب است، اما به شدت باسواد هستند و می‌توانند کشور و نظام را نجات دهند. اگر نسل جدید سیاسی در انتخابات مجلس رأی نیاورد نظام دچار مشکل خواهد شد، چون چرخش نخبگان رخ نخواهد داد. فیاض با بیان اینکه سیاسیون فعلی کشور همه فسیل شدند و دیگر نباید در انتخابات مجلس سرکار بیایند، توضیح داد: این افراد وضع مالی شان هم خوب است و دیگر وقت آن رسیده که استراحت کنند و خاطرات شان را بنویسند. ایران در حوزه سیاست خارجی به خاطر قدرت نظامی و نفوذ‌های منطقه‌ای به ثبات رسیده است؛ امروز بزرگترین مشکل کشور فسیل‌های سیاسی هستند برای اقتدار آینده نظام، باید فسیل‌ها کنار بروند و جوان‌ها بیایند.
 
پاسخ قاطع روحانی به پیشنهاد رقص با ترامپ!

ماکرون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به «حسن روحانی» گفته است که «برای رقص تانگو، دو نفر لازم است»، اما با پاسخ محکم او مواجه شده است. به گزارش لوموند، نشریه فرانسوی لوموند نوشت: دولت فرانسه به این نتیجه رسیده که تلاش‌های برای وساطت میان واشنگتن و تهران با شکست روبرو شده است. پاریس از کارت‌های لازم برای اثرگذاری بر دو طرف برخوردار نبود. یک فضای دو تا سه ماهه از تابستان تا نیمه نوامبر (اواخر آبان) وجود داشت. این فضا اکنون بسته شده است. ماکرون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به «حسن روحانی» گفته است که «برای رقص تانگو، دو نفر لازم است» و پاسخ شنیده است که «مذهبی‌ها تانگو نمی‌رقصند».
 
ماجرای عجیب ممنوع کردن چلوکباب برگ در خراسان

عبدالرضا هاشم‌زایی مسن‌ترین نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید می‌گوید: در سال ۶۰ معاون سیاسی-امنیتی استاندار خراسان بودم، به همراه کارشناسان و امور اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که چلوکباب برگ را در استان خراسان ممنوع کنیم. با این استدلال که پولداران چلوکباب برگ و مستضعفان آشغال‌گوشت مصرف می‌کنند.
 
نماینده مریوان: مشکل کولبران با پیام تسلیت حل نمی‌شود

نماینده مردم مریوان در مجلس گفت: آقای جهانگیری با تسلیت و همدردی مشکلات کولبران حل نمی‌شود. آقای روحانی تا کی می‌خواهید شرمنده مردم کردستان باشید؟ کولبران برای کسب روزی حلال و لقمه نانی، جانشان را از دست می‌دهند. منصور مرادی نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه اول دی) پارلمان و در تذکر شفاهی ضمن تسلیت به خانواده دو کولبری که در سرمای زمستان برای لقمه نانی، جانشان را از دست دادند و با تشکر از مردم مریوان و سروآباد گفت: آقای روحانی وقتی از مظلومیت کردستان و کولبران سخن می‌گوییم قصد سیاه نمایی نداریم. وی افزود: در سراسر استان کردستان به ویژه مریوان و سروآباد که مستعد سرمایه گذاری هستند، کارخانه‌های صنایع تبدیلی وجود ندارد و با ایجاد محدودیت‌های سرمایه گذاری، مانع از ایجاد کارخانه‌ها شده اید. آقای رئیس جمهور چگونه انتظار دارید این شهرستان با جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفر بدون ایجاد اشتغال پایدار به کولبری روی نیاورند.نماینده مریوان در مجلس تصریح کرد: آیا اگر مسئولان فرزندانشان در فقر و گرسنگی به سر ببرند، برای سیر کردن فرزندانشان به شغل کاذب روی نمی‌آورند؟ ما نمایندگان با چه زبانی با دولت مواجه شویم که بالاخره به فکر معابر کولبری باشید. به تذکرات ما هیچ توجهی نمی‌شود. مرادی در پایان مطرح کرد: آقای جهانگیری با تسلیت و همدردی مشکلات کولبران حل نمی‌شود. آقای روحانی تا کی می‌خواهید شرمنده مردم کردستان باشید؟ کولبران برای کسب روزی حلال و لقمه نانی، جانشان را از دست می‌دهند.
 
تذکر یک نماینده به روحانی: مردم قدرت نفس کشیدن ندارند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای قانون نحوه‌ی جلوگیری از آلودگی هوا گفت: مردم در شهر‌های بزرگ توان نفس کشیدن ندارند. علی‌محمد شاعری در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به رییس جمهور گفت: مردم قدرت نفس کشیدن ندارند، تورم و گرانی کمر مردم را شکسته و سفره مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود از سوی دیگر دولت هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و گوش اجتماعی‌اش کر شده است. وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین، کاهش قدرت خرید مردم و کاهش ارزش پول ملی مردم را مایوس کرده است فکری به حال آن‌ها کنید. نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: پنج میلیون تن مرکبات در داخل تولید شده که دو میلیون تن از آن‌ها مازاد است و چرا در صادرات آن اقدامی نمی‌شود. این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور گفت: چرا قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا اجرا نمی‌شود و امروز شاهد این هستیم که مردم شهر‌های بزرگ توان تنفس ندارند. از سویی دیگر اعتبار لازم به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص ندادید جلوی تردد خودرو‌های فرسوده را نگرفتید و صنایع آلوده را از شهر‌های بزرگ خارج نکردید.
 
«سردار فضلی» از بیمارستان مرخص شد

سردار جانباز «علی فضلی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین (ع) که به دلیل عوارض ناشی از مجروحیت و جانبازی در بیمارستان بستری شده بود پس از طی کردن مراحل درمان از بیمارستان مرخص شد.
 
خواسته نماینده مجلس درباره پشت‌پرده مذاکرات روحانی و آبه

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، خواستار افشای پشت پرده مذاکرات «روحانی» و «شینزو آبه» شد. در پایان جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در تذکری شفاهی، گفت: رئیس‌جمهور مذاکرات پشت پرده‌ای با شینزو آبه داشته که باید این مذاکرات شفاف شود تا ببینیم علاوه بر آب، نان هم دارد. چطور آبه به ترامپ در مورد مذاکرات گزارش می‌دهد، اما نمایندگان نباید از این مذاکرات اطلاع داشته باشند؟ وی تصریح کرد: چرا دولت در برجام به نحوی عمل کرد که اروپایی‌ها امروز شمشیر مکانیزم ماشه را بلند کردند و ما را تهدید می‌کنند؟ متأسفانه واکنش دولت هم انفعالی است. عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به ماجرای سیل خوزستان در فروردین ماه سال جاری، اظهار داشت: دولت از فروردین ماه تا امروز برای جلوگیری از تکرار فاجعه سیل چه اقداماتی انجام داده است؟ چرا امروز باز هم اهواز با مشکل فاضلاب مواجه است؟ سلیمی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مردم یارانه کمک معیشتی را دریافت نکرده‌اند؛ مجلس بررسی کند که آیا دولت واقعاً به ۶۰ میلیون نفر یارانه کمک معیشتی داده است؟
 
پیشنهاد جالب کدخدایی به دانشجویان برای انتخابات

کانال تلگرامی ناظر امین نوشت: کدخدایی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره مکانیزم رای گیری در شورای نگهبان به نکته جالبی اشاره میکند. وی میگوید در شورای نگهبان آرا کاملا شورایی و با نظر همه اعضاست؛ تصمیم گیر ۱۲ نفر هستند مثلا در یکی از دوره‌های انتخابات ریاست جمهوری فردی را داشتیم که از ۷ رای برای تائید صلاحیت، ۶ رای آورد و اگر یک رای می‌آورد می‌توانست تائید صلاحیت شود، اما این اتفاق نیافتاد. قائم مقام دبیر شورای نگهبان در این جلسه یک پیشنهاد جالب برای دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی داشت که با استقبال آن‌ها رو به رو شد؛ کدخدایی پیشنهاد کرد که آن‌ها میتوانند نمایندگانی معرفی کنند تا در روز انتخابات مجلس یازدهم به صورت افتخاری ناظر شورای نگهبان باشند و در صورت تخلف احتمالی آن را به این شورا گزارش کنند. "دخترم فرمودند: آیا از زنان هم در بحث‌های پژوهشی و کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان استفاده میکنید یا خیر؟ بله درباره مصوباتی که مربوط به زنان و خانواده است همواره از خانم‌های کارشناس این حوزه استفاده کردیم از جمله خانم‌ها دکتر آیت اللهی، خزعلی و دیگران. البته از نظرات کارشناسی خانم‌ها در پژوهشکده شورای نگهبان نیز استفاده کرده و میکنیم. این پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به پرسش دبیر خواهران دفتر تحکیم وحدت بود.دغدغه یکی از خانم‌ها این بود که بداند آیا پژوهشکده شورای نگهبان از زنان پژوهشگر نیز در مورد مسائل مربوط به زنان هم استفاده می‌کند یا نه که کدخدایی از خانم‌ها آیت اللهی و خزعلی به عنوان کسانی که دائم به شورای نگهبان مشاوره می‌دهند، نام برد؛ دانشجویان از این موضوع مطلع نبودند، اما کدخدایی گفت: فقط این دو بزرگوار از خانم‌ها نیستند که به شورای نگهبان مشاوره می‌دهند. عزیزان! حتما درست درس بخوانید و مدارج علمی را خوب طی کنید؛ درس را برای درس بخوانید نه مدرک تا انشاالله روزی که مدیر جمهوری اسلامی شدید همین روحیه انقلابی گری را حفظ کنید و سعی کنید از جمله مسئولان پاسخگو باشید؛ این جملات پایانی عباسعلی کدخدایی با نماینده‌های تشکل‌های دانشجویی بود که به مدت ۲ سال به طول انجامید.
 
واکنش دادستانی به درخواست آزادی مشروط نازنین زاغری

محمود بهزادی راد وکیل مدافع گفت: دادستانی تهران با آزادی مشروط نازنین زاغری تبعه ایرانی- انگلیسی و نرگس محمدی فعال سیاسی، مخالفت کرد. محمود بهزادی‌راد وکیل مدافع نازنین زاغری و نرگس محمدی با اعلام این خبر گفت: دادستانی همچنین با درخواست اعطای مرخصی موکلانم مخالفت کرده است. این وکیل دادگستری درباره پرونده نرگس محمدی افزود: قرار بود به موکلم مرخصی داده شود و حتی وزارت اطلاعات به عنوان ضابط پرونده موافقت کرده بود، اما متاسفانه دادستانی با آن مخالفت کرد. بهزادی‌راد درباره روند درمانی موکلش نیز گفت: خوشبختانه چند وقت قبل دادسرا موافقت کرد و موکلم برای انجام مسائل درمانی و معاینه توسط پزشکان متخصص از زندان خارج شد، اما پزشکان گفته بودند باید به صورت مداوم و حداقل هر ۶ ماه یکبار معاینه شود، اما اکنون چندین ماه است که معاینه نشده است. وی درباره نازنین زاغری نیز گفت: نازنین زاغری چند مرتبه برای معاینه پیش روانپزشک اعزام شده و او نیز وضعیتی مشابه نرگس محمدی دارد. این وکیل دادگستری اضافه کرد: هم برای نازنین زاغری و هم نرگس محمدی درخواست آزادی مشروط و مرخصی داده بودیم که دادستانی با هر دو مخالفت کرده است در حالی که موکلانم طبق قانون مشمول بهره‌مندی از آزادی مشروط می‌شوند. نرگس محمدی روزنامه نگار و فعال مدنی است که به اتهام تاسیس کمپین لگام (لغو گام به گام اعدام) و چند اتهام دیگر به ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شده است. او چهارم مهر ماه سال گذشته به دلیل اطلاع از وضع نامساعد پدرش به مدت سه روز به مرخصی آمد و هشتم مهر به زندان بازگشت. به گفته بهزادی راد، نرگس محمدی ۶ سال و هشت ماه از ۱۰ سال محکومیت خود را گذرانده و مشمول آزادی مشروط است.

دورهمی میلیاردی آقای مدیری
روزنامه اصولگرای فرهیختگان، نزدیک‌ به دانشگاه آزاد، نوشته است که سازندگان شوی تلویزیونی «دورهمی»، به مجری‌گری مهران مدیری، برای هر قسمت از این برنامه تقریبا یک‌میلیاردو۲۰۰میلیون‌تومان به جیب می‌زنند. به نوشته این روزنامه، گویا مصطفی احمدی، تهیه‌کننده دورهمی، برای ساخت هر قسمت از دور تازه این برنامه، «یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون‌تومان»، پیش‌نهاد داده و مرتضی میرباقری، معاون سیما، آن را پذیرفته. فرهیختگان نوشته اما مسوولان رده‌بالاتر سازمان صداوسیما نگران آن بوده‌اند که با علنی‌شدن چنین قراردادی، نرخ برنامه‌سازی در این سازمان بالا برود و قرار شده پول پیش‌نهادی دورهمی‌ها یا حتی بالاتر از آن به‌شیوه‌ای دیگر به آن‌ها داده‌‌شود. حالا قرارداد ساخت دورهمی به‌شیوه‌ای بسته‌شده که برای هر قسمت ۳۵۰میلیون‌تومان پرداخت شود و افزودن‌بر آن، ۳۰درصد از درآمد تبلیغات بازرگانی پیش و پس و نیز در زمان پخش برنامه هم به تهیه‌کننده دورهمی داده می‌شود.

پاسخ تند مسیح مهاجری به اظهارات امام جمعه قزوین علیه «ریشه‌داران انقلابی»
حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دو روز بعد از آنکه رهبر انقلاب اسلامی در جمع خصوصی ائمه جمعه مراکز استانها و اعضاء شورای سیاستگزاری ائمه جمعه، توصیه اکید کردند که خطبه‌های جمعه را به پرخاشگری علیه افراد تبدیل نکنید و اگر انتقادی دارید حتماً پدرانه و با زبان ملایم و دلسوزانه مطرح نمائید، امام جمعه قزوین در خطبه نمازجمعه 29 آذرماه خود برخلاف این نصیحت رهبری به جان افرادی افتاد که از نظر او برای ورود به مجلس شورای اسلامی صلاحیت ندارند . ایشان درباره افرادی که به دلایلی صلاح دانستند برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کنند تعبیراتی از قبیل «عمله» و «بی‌ریشه» بکار برده و آنها را برای مردم نامطلوب تلقی کرده است. متاسفانه این روش که دقیقاً خلاف توصیه‌های رهبری و خلاف اقتضائات جایگاه نمازجمعه است، در دستور کار امام جمعه فعلی قزوین قرار دارد بطوری که بسیاری از اقشار جامعه از ایشان گلایه دارند و حتی عده‌ای از قضات و مسئولین نیز با نگارش مطالب اعتراضی خود، خواستار تغییر این روش شده‌اند. مردم از امام جمعه انتظار دارند نقطه‌نظرهای خود را در قالب انتقادهای خیرخواهانه و منطبق بر دستور قرآنی «وجادلهم بالتی هی احسن» به زبان بیاورد تا اولاً موثر واقع شود و ثانیاً مشکلی از جامعه حل کند و ضمناً موجب جذب افراد شود نه دفع آنها.ائمه جمعه باید قدرت جذب داشته باشند و هر هفته که خطبه می‌خوانند عده‌ای را به اردوگاه انقلاب و نظام جذب کنند. این، هنر است نه روشی که هر روز و هر هفته عده‌ای را از این اردوگاه دور کند، دل‌ها را نسبت به همدیگر پرکینه نماید و به جای وحدت، تفرقه ایجاد کند.

تلاش مطهری برای اعلام وصول استیضاح وزیر کشور
در ادامه جلسه علنی نوبت عصر روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، علی مطهری که عهده‌دار جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر کشور است، به جایگاه هیئت رئیسه رفته و در حال رایزنی با اعضای هیئت رئیسه است. علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در این خصوص گفت: هیئت رئیسه و آقای مطهری در مورد عدد امضاهای استیضاح وزیر کشوراختلاف نظر دارد. وی افزود: هیئت رئیسه معتقد است که امضاهای طرح اسیتضاح وزیر کشور، عدد قانونی برای اعلام وصول را ندارد اما آقای مطهری معتقد است که امضاهای استیضاح وزیر کشور دارای نصاب قانونی می‌باشد.

دادستان کل کشور: اغتشاشات آبان ماه در ۸ استان کشور «محدود» بود
محمدجعفر منتظری،دادستان کل کشور: دشمن در تلاش است با ایجاد ناامنی بین امت اسلامی مانع هر گونه پیشرفتی شود، حوادث منطقه را که می‌بینیم نه فقط حوادث کشور ما نه فقط حوادث آبان ماه کرج و اطراف کرج که یکی از نقاطی بود که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده بود، هشت استانی که در آبان ماه گرفتار اغتشاشات محدود بود را نمی‌گوییم؛ منطقه را ببینید در شرق کشور ما دشمن چه ناامنی هایی به وجود آورده است، جنوب کشور را ببینید در یمن و بحرین در قسمت‌های دیگر غرب کشور در عراق، سوریه و لبنان در شمال آفریقا، اینها همه حساب شده است، چطور دشمن روی این منطقه انقدر سرمایه گذاری می کند؟ چرا در نقاط دیگر عالم انقدر جنگ و خونریزی و جنایت نیست آیا اینها علتی ندارد که ما را به اندیشه وا دارد؟

تایید تکذیب ورود مهاجرانی به ایران

از چند ساعت پیش اخباری در خصوص ورود عطاءالله مهاجرانی به کشور در برخی رسانه‌ها منتشر شد. ایلنا نوشت: کانال اعتماد آنلاین در خبری آورده است: گفته می‌شود عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات که سال‌های زیادی در لندن زندگی می کرد به ایران بازگشته است. گفتنی است،‌ هنوز این خبر از به‌طور رسمی تایید نشده و دلایلی برای بازگشت وزیر پیشین ارشاد در دوران اصلاحات عنوان نشده است.

ساعتی پیش اما جمیله کدیور در اینستاگرامش خبر ورود همسرش به ایران را تکذیب کرد و نوشت: از یکی دو ساعت قبل دوستان و آشنایان درباره خبر بازگشت عطاالله مهاجرانی به ایران سوال می‌کنند. خبر صحت ندارد. همین

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار