تابناک / رئیس ستاد انتخابات استان گیلان از اعلام نتیجه تائید و یا عدم تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم توسط هیئت‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: ۳۳ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در گیلان رد صلاحیت شدند.
کد خبر: ۸۰۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 18 December 2019

تابناک / رئیس ستاد انتخابات استان گیلان از اعلام نتیجه تائید و یا عدم تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم توسط هیئت‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: ۳۳ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در گیلان رد صلاحیت شدند.

 
رد صلاحیت 33 داوطلب انتخابات مجلس در استان گیلان؛ تمام نمایندگان فعلی استان تائید صلاحیت شدند

 

محمود قاسم‌نژاد در گفت‌وگویی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی سراسر استان گیلان بر اساس نظر مراجع استعلامی چهارگانه سوابق داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم را بررسی کردند اظهار داشت: 33 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در گیلان بر اساس بررسی‌های هیئت‌های اجرائی رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه 26 آذرماه مهلت هیئت‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت نامزدهای یازدهمین دوره مجلس به پایان رسید عنوان کرد: در حال حاضر و طبق اعلام نظر هیئت‌های اجرایی سراسر استان تمامی نمایندگان فعلی حاضر گیلان در مجلس شورای اسلامی تائید صلاحیت شده‌اند.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه از بین 465 نفری که در یازده حوزه انتخابیه گیلان ثبت‌نام کرده و داوطلب شرکت در انتخابات مجلس یازدهم بودند صلاحیت 406 نفرشان توسط هیئت‌های اجرایی تائید شده است تصریح کرد: علاوه بر عدم تائید صلاحیت 33 نفر از کاندیداها توسط هیئت‌های اجرایی تعداد 26 نفر نیز از شرکت در انتخابات انصراف داده‌اند.

بیشتر بخوانید
  • رد صلاحیت مدیریتی 6 نامزد انتخابات فدراسیون دوومیدانی

  • سخنگوی شورای نگهبان: نمی توانیم دلایل رد صلاحیت‌ها را علنی کنیم

  • گفتگو| رسایی: این ادعا که در مجلس اول هیچ رد صلاحیتی‌ نبود کذب محض است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از اطلاع‌ مراتب رد صلاحیت به کاندیداهای مورد نظر به صورت کتبی توسط فرمانداری‌های حوزه انتخابیه خبر داد و ابراز داشت: این دسته از نامزدها از تاریخ 28 آذرماه تا یکم دی‌ماه می‌توانند به مدت چهار روز مراتب اعتراض خود را به هیئت نظارت استان مستقر در استانداری گیلان اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیئت نظارت استان گیلان در مرحله نخست 20 روز برای بررسی و اعلام نظر صلاحیت تمامی کاندیداها اعم از افراد رد یا تائید صلاحیت شده فرصت دارد افزود: زمان مورد نیاز هیئت‌ نظارت برای انجام این کار از تاریخ 2 دی‌ماه آغاز می‌شود و تا 21 دی‌ماه نیز این فرآیند بر اساس دستورالعمل‌های موجود ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان اعلام نتیجه رد یا تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم توسط هیئت نظارت استان به فرمانداران حوزه‌های انتخابیه را مورد اشاره قرار داد و گفت: هیئت‌ نظارت به صورت کلی وضعیت داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم را مجدداً مورد بررسی قرار داده و سپس نتیجه نهایی را اعلام می‌کند.

به گزارش تسنیم گیلان با 16 شهرستان دارای 11 حوزه انتخابیه و 13 کرسی نمایندگی در خانه ملت است و در حال حاضر 2 هزار و 560 شعبه اخذ رأی در سطح 16 شهرستان استان به‌‌ عنوان مرکز حوزه انتخابیه و 5 شهرستان فرعی پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار