رئیس اتاق کرمان مطرح کرد؛
رئیس اتاق کرمان گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد، شانس یافتن شغل برای کسی که حداقل یک مهارت دارد ۲۲ درصد بیشتر از افراد معمولی است».
کد خبر: ۸۰۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 16 December 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست هم‌اندیشی با موضوع تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع استان، با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های جامعه مهارت‌آموزی و اشتغال است، بیان کرد: «زمینه‌ی آموزش فنی و حرفه‌ای بحث گسترده‌ای است که در ضرورت آن شکی نیست».
وی افزود: «تحقیقات نشان می‌دهد، شانس یافتن شغل برای کسی که حداقل یک مهارت دارد ۲۲ درصد بیشتر از افراد معمولی است».
رئیس اتاق کرمان خاطرنشان کرد: «تلاش و برنامه‌ریزی زیادی برای مهارت‌آموزی انجام می شود، اما سوال اینجاست که چرا فقدان مهارت در جامعه بیداد می‌کند؟».
وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از آموزش نوین و نوآورانه اضافه کرد: «هنوز مشاهده می‌شود که در آموزش‌ها از روش‌ها، مربیان و تجهیزات قدیمی استفاده می‌شود که همین موارد موانع این راه هستند».
طبیب‌زاده با تاکید بر این‌که نیازهای جامعه باید در بحث اشتغال شناسایی و بر اساس آن آموزش‌های مهارتی ارائه شود، گفت: «مهارت‌، برای بانوان خانه‌دار تا افراد شاغل در صنعت و کشاورزی نیاز است».
وی با اشاره به لزوم آموزش مهارت صرفه‌جویی در مصرف آب و دیگر انرژی‌های خدادادی افزود: «اتلاف انرژی در استان زیاد است و همچنین با وجود کم‌آبی شدید در کرمان، دومین استان پر مصرف آب هستیم».
طبیب‌زاده همچنین با بیان این‌که در زندان انجمنی مبنی بر حمایت از زندانیان پس از آزادی تشکیل شده است، بیان کرد: «اگر در این انجمن مهارت‌آموزی را آغاز کنیم، در حقیقت کمک بزرگی به آن‌ها، خانواده‌هایشان و جامعه کرده‌ایم زیرا فردی که از جامعه طرد شده و دلسرد است را به جامعه و بازار کار برمی‌گردانیم».
وی ادامه داد: «به نظر می‌رسد که سند مهارت‌آموزی جامعی نداریم و باید سند مهارت‌آموزی را برای مشخص شدن وظیفه‌ی هر سازمان و مجموعه تدوین کرد».
رئیس اتاق کرمان افزود: «اقداماتی در خصوص پیوند دانشگاه و صنعت صورت گرفته که در این زمینه باید به ایجاد مهارت برای ایجاد اشتغال بیشتر کمک کرد و در این صورت است که هم دانشگاه و هم صنعت پیشرفت خواهند کرد». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار