مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها برای تحقق چشم اندازهای تعریف شده در جهت رونق گردشگری، گفت: ایجاد خط هوایی مسافربری اهواز - عمان می‌تواند به عملی شدن اهداف خوزستان در این زمینه کمک کند.
کد خبر: ۸۰۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 16 December 2019

سید حکمت الله موسوی  در نشست هماهنگی برقراری این خط هوایی که در محل اداره کل فرودگاه های خوزستان در اهواز برگزار شد، بیان کرد:حمل و نقل یکی از الزامات توسعه پایدار حوزه گردشگری است و خوزستان از جاذبه های لازم برای رسیدن به دستاوردهای موفق در این صنعت برخوردار است.

 وی با بیان اینکه این خط هوایی از ابتدای بهمن امسال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، ادامه داد: خوزستان تنها استانی است که دارای سه اثر ثبت جهانی ارزشمند است و یک هزار اثر ثبت شده ملی نیز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به تعداد زیادی اثر دیگر که در انتظار ثبت ملی هستند گفت: خوزستان دارای بیشترین آثار ثبت ملی کشور است و به لحاظ جمعیتی و همجواری با کشور عراق و تنوع اقوام، گویش‌ها، پوشش، خوراک و ... از ظرفیت بالایی برای رونق گردشگری برخوردار است.

 وی برقراری پرواز اهواز به منطقه آزاد صحار در کشور عمان را ابزاری در راستا توسعه این حوزه بیان کرد و ادامه داد: امیدواریم همه تلاش‎‌هایی که برای ایجاد این پرواز به کار گرفته شده در نهایت منجر به تداوم آن شود.

امکان جابهجایی باربری هوایی از اهواز به عمان فراهم شود

نایب رییس اول اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان نیز در این نشست، گفت:استان خوزستان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه اقتصادی برخوردار است و به همین دلیل باید تعداد پروازهای خارجی آن افزایش یابد تا با کشورهای همجوار مراوده تجاری بیشتری صورت گیرد.

شهلا عموری خواستار به کارگیری تلاش مجموعه مدیریتی خوزستان برای تداوم انجام پرواز اهواز - عمان شد و افزود:  انتظار می‌رود که زمینه جابه جایی کالاهای تولیدی فعالان اقتصادی به کشور عمان از طریق این پرواز فراهم شود.

وی گفت:از رسالت های اتاق بازرگانی در سراسر کشور، یافتن بازارهای جدید برای فعالان اقتصادی است و در این راستا از سال ۱۳۹۲ اتاق مشترک ایران و عمان تشکیل شد، که روند صادرات محصولات به این کشور افزایش داشته و به پنج برابر دوره‌های گذشته رسیده است.

عموری با تاکید بر افزایش هرچه بیشتر صادرات محصولات تولیدی ایران به کشور عمان، ادامه داد: در این راستا بخش قابل توجهی از فعالان اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی ها و اقدامات خود را بر روی عمان متمرکز، و اقدام به ثبت شرکت‌های مختلفی در این کشور کرده‌اند.

اتصال استانی به یک کشور، رونق اقتصادی منطقه‌ای را درپی دارد

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی قشم نیز با اشاره به اینکه برای برقراری این خط هوایی در هفته یک پرواز از فرودگاه بین‌المللی اهواز به منطقه آزاد صحار در کشور عمان اختصاص یافته، گفت:مراحل پیش فروش بلیت از سه روز پیش آغاز شده و قیمت درنظر گرفته برای هر صندلی ۲۰ میلیون ریال است.

نادر افشار با اشاره به اینکه اتصال یک استان به یک کشور رونق اقتصادی هر منطقه‌ را درپی دارد، افزود: با این وجود باید از ظرفیت‌های موجود برای تداوم این پرواز استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان عمانی برای ورود به ایران نیاز به روادید(ویزا) ندارند، ادامه داد: با پیگیری‌ صورت گرفته، مشکل روادید شهروندان ایرانی برای سفر به عمان نیز برطرف شده است.

بندر صحار در کشور عمان واقع شده و در کمتر از ۱۰ سال توانسته است حدود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کند.این بندر و منطقه آزاد در راستای سلسله سرمایه‌گذاری‌های مشترکی است که بندر رُتردام هلند با سایر کشورها برای ایجاد شبکه جهانی بنادر (world port network)در برزیل، عمان، هند، و اندونزی ایجاد شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار