تابه حال به این فکر کرده اید که چرا نوشیدن آب در طول روز اینقدرمهم است؟و اصلا چرا باید آب بنوشیم؟
کد خبر: ۸۰۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 16 December 2019

چرا باید آب بنوشیم؟

از دست دادن آب بدن حتی به مقدار کم موجب خستگی شده و روی کارکرد عمومی بدن تاثیر منفی دارد.مقدارنوشیدن آب در روز اهمیت و فواید زیادی برای بدن دارد در واقع هر سیستمی در بدن تا حدودی بسته به آب است .

مثلا: آب سموم را از بدن خارج می کند یا اینکه مواد غذایی را به سلول ها می رساند، محیط مرطوبی برای گلو و گوش و بینی فراهم می کند، به تنظیم دمای بدن می پردازد، مفاصل بدن را روان و لغزنده نگه میدارد.

بدن شما به چه مقدار آب نیاز دارد؟

به گفته استلا ولپ، متخصص تغذیه از دانشگاه پنسیلوانیا، رنگ زرد تیره ادرار نشانه این است که شما به مشکل از دست دادن آب بدن دچار هستید.

چرا باید آب بنوشیم؟

حتماً شما هم بارها شنیده‌اید که باید روزانه حداقل 8 لیوان آب نوشید.

برای همین خیلی از مردم به زور خودشان را به آب می‌بندند. این مسئله غلط نیست اما باید بدانید که لازم نیست همه‌ی ما الزاماً روزانه 8 لیوان یا بیشتر آب بخوریم. درست است که آب برای هیدراته کردن یعنی تأمین آب بدن یکی از دسترس‌ترین و ارزان‌ترین نوشیدنی‌های دنیاست.اما توجه داشته باشید که انستیتوی پزشکی ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرده: خانم‌ها باید روزانه حدود 8 لیوان و آقایان حدود 12 لیوان آب دریافت کنند اما نه الزاماً آب بلکه هر نوع مایعاتی مثل سبزیجات یا میوه ها که نه تنها همان کار یک لیوان را انجام می دهند بلکه دارای ویتامین های دیگری هم هستد

علائم کم نوشیدن آب:

دهان شما خشک است
رنگ ادرارتان تیره است
احساس سرگیجه و یا سردرد دارید
به طور کلی احساس خستگی و بی حالی می کنید
در آخر اگر شما معده حساسی دارید و علائم کمبود آب را در خود احساس می کنید،بهتر است به طور منظم آب بنوشید.

گردآوری مطالب:سحر آقاجانی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار