امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه : در حوزه پژوهش گام های بسیار خوبی در قزوین برداشته شده و این پژوهش ها ره‌‌آوردهای آن چشم‌گیر و گره گشای مشکلات مردم بوده است.
کد خبر: ۸۰۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 14 December 2019

نمایندگانی انتخاب شوند که درد ملت را بفهمند

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز در گرگان، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز این بود که آرامش را می باید در نماز جستجو کرد و اگر جامعه ای می خواهد در امنیت و آرامش قرار بگیرد، با نماز می تواند به آن دست پیدا کند.

آرامش فردی و امنیت اجتماعی با نماز تحقق می‌یابد

وی با بیان اینکه در متون دینی تأکید شده است که نماز برای نام و یاد خداست، افزود: نماز برای آرامش و خدایی شدن و اعتماد به خدای متعال است و در نماز با جاری کردن اسماء الله بر زبان و خضوع و خشوع در پیشگاه خدا، بنده خداوند می شویم و خلق و خوی خداوند در ما به وجود می آید و چنین انسانی می تواند جامعه را با معیارهای الهی به آبادانی برساند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به کلامی از امیرالمؤمنین(ع) در باب آبادانی قلب، یادآور شد: امام علی(ع) می فرمایند قلب خود را با ذکر و یاد خدا آباد کنید چرا که اگر قلب به آبادانی نرسد، ظلم، شرک، الحاد، دروغ و نفاق در دل انسان جای می گیرد و به جای تمایل به خدای متعال به اجانب و مستکبران تکیه می کند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: وقتی آحاد جامعه با ذکر و یاد خدا به آرامش رسیدند، جامعه به آرامش می رسد و به همین خاطر اهل مسجد هیچ گاه اهل نابودی و آسیب رساندن به جامعه نیستند و در اتفاقات اخیر کسانی که آرامش را به جامعه بازگرداندند، اهل مسجد، اهل ایمان و اهل ذکر بودند.

وی تأکید کرد: آرامش فردی و امنیت اجتماعی با نماز تحقق می یابد و هر چه معرفت و جدیت بیشتری نسبت به نماز پیدا کنیم، آرامش بیشتری در نماز پیدا می کنیم و هر کجا نماز جلوه بیشتری دارد، دروغ، غیبت، قتل، غارت و ظلم کمتر دیده می شود و این مهم در ماه مبارک رمضان کاملاً قابل مشاهده و لمس است.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: به هر نسبتی که حضور مردم در مساجد و نمازها بیشتر شود، به همان نسبت دادگاه های ما خلوت تر شده و طلاق و آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش می یابد و در نهایت شاهد کاهش ناامنی و اعتیاد خواهیم بود.

ره‌آوردهای پژوهشی کشور چشم‌گیر و گره گشاست

خطیب جمعه قزوین به هفته پژوهش اشاره کرد و با بیان اینکه حوزه ها و دانشگاه ها از دیرباز در امر تحقیق و پژوهش فعال بوده اند، خاطرنشان کرد: این هفته جشنواره علامه حلی از سوی حوزه علمیه و گرامیداشت هفته پژوهش از سوی دانشگاه در استان برگزار شد و از پژوهشگران برتر استان تجلیل شد.

وی افزود: الحمدالله حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد ارزشمند نسبت به گذشته در امر پژوهش فعال تر شده اند و گام های بسیار خوبی در استان قزوین برداشته شده و این پژوهش ها ره‌‌آوردهای بسیار خوبی به همراه داشته است که به درد زندگی مردم می خورد و گره از مشکلات زندگی آنها بر می دارد و خداوند را بخاطر این نعمت الهی شاکر هستیم.

حمایت سران امریکایی و اروپایی از اسراییل شبیه حمایت از داعش است

وی یادآور شد: حمایت سران امریکایی و اروپایی از اسراییل شبیه همین حمایت از داعش است و هدفشان حفظ صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی است زیرا می دانند اگر این جرثومه های آلوده در هرکجا حضور پیدا کنند دنیا را هم به ویروس ذلت و بدبختی می کشانند. اما غربی ها هر فکری که داشته باشند بدانند که هر بلایی که سر داعش آمد گریبانگیر اسراییل هم خواهد شد. هم داعش و هم اسراییل به جز ترک منطقه و پیوستن به اربابان امریکایی و اروپایی خود راهی ندارند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همان خدایی که به ما وعده داده آینده جهان، آینده صلح و آرامش و ظهور مصلح کل خواهد بود، به ما فرموده است ما مستکبران را به خاطره‌ی تلخ تاریخی تبدیل می کنیم و طبق وعده الهی خیلی طول نمی کشد که آمریکا، صهیونیست ها، اروپا و هم‌پیمانانشان که مسکتبران امروز جهان هستند به خاطره تلخ تاریخ تبدیل شوند و چیزی از آنها باقی نماند.

وی ابراز کرد: وقتی خدای متعال درباره قرآن می فرماید فقط پاکان می توانند آن را درک کنند و امام زمان (عج) نیز که قرآن ناطق است، برای جامعه پاک ظهور می کند و جامعه باید آمادگی ظهور را در خود ایجاد کنند؛ همان گونه که جامعه ما شاه را که نماد ظلم و ناپاکی ها بود بیرون کرد تا امام خمینی(ره) که مظهر پاکی و ایمان بود به مملکت بازگردد.

آیت‌الله عابدینی افزود: جهان نیز آلوده به کفر، شرکت و نفاق است و اگر بخواهیم امام زمان(عج) ظهور کنند مؤمنان باید برای مبارزه با آلودگی، کفر، شرک و نفاق به میدان بیایند و با یکدیگر هم‌نوا شوند و در نهایت اگر این امر محقق شود، جامعه لیاقت ظهور امام زمان(عج) را پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: دشمن همیشه در حال دشمنی علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی است، باید برای توطئه های بعدی دشمن آماده بوده و مراقب تبلیغات دروغین و شیطنت های دشمن باشیم. همچنین برای مقابله با نیرنگ دشمن باید مجلسی قدرتمند و بابصیرت داشته باشیم.

نمایندگانی انتخاب شوند که درد ملت را بفهمند
امام جمعه قزوین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال جاری عنوان کرد: همه باید دقت کرده و نمایندگانی را به مجلس آینده بفرستیم که با مردم زندگی می کنند و درد ملت را می فهمند. به قول شهید آیت الله بهشتی، کسانی که قصه گرسنگی مردم را در کتاب ها نمی خوانند و این گرسنگی را از نزدیک درک می کنند. نمایندگانی را باید انتخاب کنیم که زمستان را پشت پنجره کاخ های خود تماشا نمی کنند و سرما و گرما و گرفتاری مردم را از نزدیک درک کرده اند.

وی ادامه داد: راهپیمایی بازگشت برای فلسطینیان نیز برای ما بسیار قابل اهمیت است زیرا غربی ها می‌خواستند با نقشه شوم معامله قرن فریب و نیرنگ و تحمیلی برای فلسطینی ها داشته باشند و آنها را قانع کنند که ما به دنبال صلح و سازش هستیم، اما بیداری مردم فلسطین و برگزاری راهپیمایی بازگشت سیلی محکمی برای کسانی بود که به دنبال اجرای معامله قرن بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار