نماینده مرکز درمان اعتیاد خراسان شمالی گفت: پزشکان درمان اعتیاد در این استان دیگر انگیزه‌ای برای کار کردن در مراکز درمان اعتیاد ندارند.
کد خبر: ۸۰۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 09 December 2019
ترک اعتیاد

دکتر رامتین جهانگیری با اشاره به این‌که هزینه‌های درمان اعتیاد در مراکز درمان اعتیاد بسیار بالا رفته است، افزود: همین امر موجب شده تا فعالیت در این مراکز برای پزشکان درآمد چندانی به همراه نداشته باشند.

وی ادامه داد: اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، مراکز درمان اعتیاد یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند و پزشکان درمان اعتیاد به سوی انجام فعالیت‌های دیگری همچون حوزه تغذیه، پوست و ... بروند.

جهانگیری با بیان اینکه تاکنون تعدادی از مراکز نیز به علت بالا بودن هزینه‌ها و استرس کاری تعطیل شده اند، اظهارکرد: هزینه هایی همچون خرید دارو، پرداخت حقوق و بیمه، و ... در مراکز درمان اعتیاد بالا رفته اما تعرفه ای که مراکز درمان از بیماران اخذ می‌کنند هیچ تغییری پیدا نکرده است.

  • هیچ دارویی از مراکز درمان اعتیاد استان خراسان شمالی خارج نمی‌شود

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که مراکز درمان اعتیاد با آن مواجه هستند، هجمه‌هایی که برخی از رسانه‌ها و دستگاه‌ها به این مراکز بابت خروج دارو وارد می‌کنند، است.

نماینده مرکز درمان اعتیاد خراسان شمالی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی مراکز درمان اعتیاد تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی مربوطه است و هیچ دارویی از این مراکز خارج نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در حال حاضر ظرفیت مراکز اعتیاد از بیمار تکمیل است و بیمار صوری در این مرکز وجود ندارد که دارو خارج شود.

جهانگیری درخواست کرد مراکز درمان اعتیاد را به علت اینکه خود بیمار، داروی خود را می‌فروشد و یا اینکه دارو از خارج کشور وارد و به صورت آزاد به فروش می‌رسد، زیر سوال برده نشوند.

وی افزود: از سوی دیگر درمان بیماران معتاد در این استان با استفاده از دارو انجام می‌شود و مصرف تزریقی به صفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار