تابناک / نابغه گیلانی کاراته آسیا در سال ۲۰۱۹ یکی از پنج رده المپیکی وزن منفی ۵۵ کیلوگرم را تصاحب کرد و برای حفظ سهمیه المپیکی، ۹۰ روز سرنوشت‌ساز پیش روی خود می‌بیند.
کد خبر: ۸۰۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 09 December 2019
تابناک / نابغه گیلانی کاراته آسیا در سال ۲۰۱۹ یکی از پنج رده المپیکی وزن منفی ۵۵ کیلوگرم را تصاحب کرد و برای حفظ سهمیه المپیکی، ۹۰ روز سرنوشت‌ساز پیش روی خود می‌بیند.

 

۹۰ روز سرنوشت‌ساز تا توکیو؛ بهمنیار المپیکی می‌شود؟!

 

آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۱۹ به میزبانی «مادرید» اسپانیا با حضور برترین کاراته‌کاران دنیا برگزار شد.

سارا بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم در جدول چهارم مسابقات به روی تاتامی رفت، وی در نخستین گام مقابل ربکا چیچرووا از اسلوونی به برتری ۹ بر یک دست‌یافت، ملی‌پوش کشورمان در دومین دیدار به مصاف شوآنگ شیائو از چین تایپه رفته و برتری چهار بر صفر با به نام خود ثبت کرد.

بهمنیار در سومین گام به مصاف خیما ازونا از اسپانیا رفته و تن به شکست خفیف سه بر دو داد، با توجه به حذف کاراته‌کار اسپانیایی، بهمنیار از گردونه رقابت‌ها حذف‌شده و ۱۵۰ امتیاز از آخرین مرحله کاراته وان ۲۰۱۹ کسب کرد.

باخرینیسو بابایوا از ازبکستان و سراپ ازچلیک از ترکیه به ترتیب به نشان‌های طلا و نقره دست‌یافته و راوا سید از مصر و رینکا تاهاتا از ژاپن بر سکوی سوم مشترک ایستادند؛ حذف رقبایی نظیر بتینا پلانک از لهستان و سارا هوبریخ از آلمان باعث شد بهمنیار سال ۲۰۱۹ را در مکان پنجمی وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم به پایان رسانده و مدعی اصلی حضور در المپیک باشد.

مربی شخصی ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به شانس خوب بهمنیار در راه صعود به المپیک توکیو اظهار کرد: بهمنیار در سال ۲۰۱۹ در ۱۰ آوردگاه بزرگ شرکت کرده و امتیازات خوبی کسب کرد؛ تا پیش از آغاز سال ۲۰۱۹ کمتر کارشناسی، شانس المپیکی شدن را برای بهمنیار قائل بود.

فاطمه قاسمی با تأکید بر کسب امتیازات لازم در دو سال اخیر توسط بهمنیار افزود: حضور در ۹ کاراته وان و شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان بخشی از نبردهای بهمنیار در سال ۲۰۱۹ است، دو نشان طلا در کاراته وان‌های مسکو ۲۰۱ و توکیو ۲۰۱۹ به همراه نشان نقره کاراته وان سالزبورگ ۲۰۱۹ نقش بسزایی در کسب امتیازات لازم برای المپیکی شدن بهمنیار ایفا کرد.

وی با اشاره به تمرینات مستمر بهمنیار در راه صعود به المپیک توکیو خاطرنشان کرد: بهمنیار برای حفظ سهمیه المپیک توکیو باید در پنج کاراته وان سال ۲۰۲۰ شرکت کند و شانس بالایی برای صعود وی به المپیک متصور هستیم.

ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به سطح بالای کاراته وان مادرید ۲۰۱۹ اظهار کرد: هر چه به رقابت‌های المپیک توکیو نزدیک می‌شویم، کاراته‌کاران با توان بیشتری در رقابت‌ها حضور پیداکرده و شاهد رقابت فشرده و سنگینی هستیم.

سارا بهمنیار با بیان اینکه حذف کاراته‌کاران بزرگ اوزان مختلف در دو بخش مردان و بانوان در کاراته وان مادرید نشان از سنگینی این مسابقات دارد، تصریح کرد: در کاراته وان مادرید موفق به کسب ۱۵۰ امتیاز شده و مجموع امتیازات المپیکی خود را به ۴۴۰۲٫۵ امتیاز افزایش دادم.

وی با اشاره به رقبایش در کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: در سال ۲۰۲۰ در پنج کاراته وان سانتیاگو، پاریس، دوبی، سالزبورگ و رباط حضور پیدا می‌کنم و با کسب امتیازات لازم از طریق رنکینگ وزن منفی ۵۵ کیلوگرم برای المپیکی شدن می‌جنگم.

ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان با اشاره به اختلاف ۴۰۰ امتیازی نسبت به رقیب مستقیمش در رنکینگ المپیکی خاطرنشان کرد: وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم تلفیقی از اوزان منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم است، دو ورزشکار برتر هر وزن به‌صورت مستقیم راهی المپیک می‌شوند.

بهمنیار با تأکید بر صعود پنج کاراته‌کار در وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم به رقابت‌های المپیک توکیو افزود: سراپ اوزچلیک در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم با کسب ۸۴۰۷٫۵ امتیاز از شانس بالایی برای حضور در المپیک توکیو برخوردار است، آنژلیکا تیرلیوجا از اوکراین و یون وین از چین تایپه به ترتیب با کسب ۷۲۳۷٫۵ و ۵۴۹۰ امتیاز دو ورزشکار برتر وزن منفی ۵۵ کیلوگرم هستند.

وی با بیان اینکه میهو میاهارا از کشور ژاپن با کسب ۴۵۷۵ امتیاز در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم عنوان چهارمی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم را تصاحب کرده است، گفت: به دلیل اینکه کشور میزبان از سهمیه مستقیم در المپیک توکیو برخوردار است، نفر پنجم این وزن (درصورتی‌که یکی از چهار ورزشکار برتر وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم از کشور میزبان باشد) به المپیک راه پیدا می‌کند، در پایان سال ۲۰۱۹ با کسب ۴۴۰۲٫۵ امتیاز در مکان پنجم جدول ایستاده‌ام و یکی از مدعیان اصلی صعود به المپیک هستم.

دارنده نشان برنز رقابت‌های جام جهانی اسپانیا ۲۰۱۸ با اشاره به جدی‌ترین رقبایش در کسب سهمیه المپیک توکیو تصریح کرد: بتینا پلانک از اتریش با کسب ۴۰۱۲٫۵ امتیاز و سارا هوبریخ از آلمان با کسب ۳۷۷۲٫۵ امتیاز جدی‌ترین رقبایم در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم برای کسب یکی از دو سهمیه این وزن در راه صعود به المپیک هستند.

بهمنیار با اشاره به اینکه در وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم یک ورزشکار از هر کشور به المپیک راه پیدا می‌کند، گفت: طراوت خاکسار با کسب ۴۰۱۲٫۵ امتیاز در مکان سوم وزن منفی ۵۵ کیلوگرم ایستاده است و درصورتی‌که هر دو ورزشکار سهمیه المپیک را کسب کنیم، ورزشکاری که بهترین رنکینگ را دارد، المپیکی می‌شود.

به گزارش فارس، سارا بهمنیار در پایان سال ۲۰۱۹ با کسب ۴۴۰۲٫۵ امتیاز در مکان پنجم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم ایستاده و یکی از مدعیان اصلی صعود به المپیک است، وی برای حفظ جایگاهش در پنج کاراته وان سانتیاگو، پاریس، دوبی، سالزبورگ و رباط در سال ۲۰۲۰ رقابت می‌کند.

بیستم دی‌ماه ۹۸ نخستین مرحله کاراته وان در سال ۲۰۲۰ بوده و ۲۲ اسفندماه آخرین مرحله کاراته وان ویژه سهمیه المپیک توکیو به میزبانی رباط برگزار می‌شود؛ ۹۰ روز سرنوشت‌ساز که تکلیف المپیکی شدن نابغه گیلانی کاراته آسیا را مشخص می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار