رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور؛
معاون وزیر کشور با اشاره به پرداخت تسهیلات بلاعوض کم‌بهره به شهرداری‌های شهرستان عنوان کرد: پروژه‌های درآمدزا و کم‌هزینه و زودبازده‌ای تعریف کنید تا شامل تسهیلات کم‌بهره شوند؛ هر سه شهرداری‌های اردستان و زواره و مهاباد پروژه تعریف کنند و تسهیلات بگیرند و در پروژه‌های عمرانی باز یا نیمه‌کاره تسهیلات بلاعوض کمک می‌کنیم تا سریع جمع‌بندی بشود.
کد خبر: ۸۰۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 09 December 2019

تابناک / معاون وزیر کشور گفت: تا کنون امسال 20 هزار میلیارد ریالی به شهرداری‌ها کمک شده است و در سال ۹۹ امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

 

وزارت کشور به شهرداری‌ها کمک 20 هزار میلیاردی کرده است / آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در مورد تبدیل وضعیت پرسنل غیر رسمی نیز در حال پیگیری است / دهیاران از امنیت شغلی خوبی برخوردار خواهند شد / بعد از ۳۷ سال کلیات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تصویب شد / بالغ‌بر ۱۳۰۰ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری داریم / در سال ۹۷ قیر رایگان دادیم و امسال پول می‌دهیم
 

 مهدی جمالی‌نژاد اظهار داشت: کشور در سخت‌ترین شرایط اقتصادی است که شرایط کشور را متفاوت کرده است.

معاون وزیر کشور افزود: لوایحی در مجلس در حال تصویب است که بعد از گذشت 37 سال این لوایح بسیار مهم و تأثیرگذار بر روی آینده شهرداری‌ها است.

وی تصریح کرد: لایحه درآمد پایدار و استخدام شهرداری‌های در حال تصویب است که مشکلات شهرداری‌ها حل خواهد شد و در طول یکسال اکثر موضوعات مهم در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است.

جمالی نژاد افزود: در بودجه سال 1397 خیلی ضربه خوردیم؛ ولی امسال از ابتدای سال این پول در حال پرداخت شدن است؛ در بودجه سال 1398 تنها سازمانی که همه احکام آن‌ها مصوب شد سازمان شهرداری‌ها است.

معاون وزیر کشور  با اشاره به پرداخت تسهیلات بلاعوض کم‌بهره به شهرداری‌های شهرستان عنوان کرد: پروژه‌های درآمدزا و کم‌هزینه و زودبازده‌ای تعریف کنید تا شامل تسهیلات کم‌بهره شوند؛ هر سه شهرداری‌های اردستان و زواره و مهاباد پروژه تعریف کنند و تسهیلات بگیرند و در پروژه‌های عمرانی باز یا نیمه‌کاره تسهیلات بلاعوض کمک می‌کنیم تا سریع جمع‌بندی بشود.

وی گفت: در کشور بالغ‌بر ۱۳۰۰ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری داریم؛ در سال ۹۷ قیر رایگان دادیم و امسال پول می‌دهیم و تا کنون ۱۸۰ میلیارد تومان  در شهرداری‌های کشور تقسیم کرده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک ۱۸۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص می‌دهیم..

 جمالی‌نژاد با اشاره به لایحه درآمد پایدار تصریح کرد: لایحه درآمد پایدار در هفته آینده نهایی می‌شود؛ همچنین لایحه ارزش افزود و بحث افزایش حقوق کارکنان شهرداری  و تمام تلاش این هست که آرامش و امنیت شغلی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برقرار باشد.

معاون وزیر کشور گفت: تا کنون امسال 20 هزار میلیارد ریالی به شهرداری‌ها کمک شده است و در سال ۹۹ امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

 


تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی شهرداری‌ها

 

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در مورد تبدیل وضعیت پرسنل غیر رسمی نیز در حال پیگیری است.

مهدی جمالی‌نژاد مدتی قبل در نشستی با شهرداران‌، بخشداران و رییسان شوراهای اسلامی شهرهای اردستان، زواره و مهاباد اظهار کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با اجرای طرح‌های عمرانی و درآمدزا از فرصت موجود برای دریافت تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و دوره استراحت مناسب بهره‌مند شوند.

وی افزود: هر یک از شهرداران می‌توانند با معرفی یک طرح عمرانی درآمدزا و زودبازده قابل بهره‌برداری تا پایان این دوره از شوراها به وزارت کشور، از این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیارد ریال استفاده کنند.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عنوان کرد: لوایح خوبی که درآمد پایدار برای شهرداری‌ها داشته و آنها را پشتیبانی و هدایت کند، پس از ۳۷ سال در مجلس شورای اسلامی در حال نهایی شدن و لایحه ارزش افزوده اصلاح شده است.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: روی افزایش حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری‌ها نیز کار شده تا امنیت شغلی و شادابی کارکنان هم فراهم باشد و خدمات‌رسانی بهتری صورت گیرد و برای دهیاری‌ها نیز به نحوی عمل شود که ارتقای خدمات و امکانات را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در مورد تبدیل وضعیت پرسنل غیر رسمی نیز در حال پیگیری است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور یادآور شد: با توجه به اینکه امسال از نظر تنگناهای اقتصادی در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، اما تا کنون ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل تبصره ۲ ماده ۳۹ به صورت ماهانه به شهرداری‌ها پرداخت شده که مشکلات زیادی را برطرف کرده و امیدواریم در سال ۱۳۹۹ هم ادامه داشته باشد.

جمالی‌نژاد گفت: شهرداران اردستان، زواره و مهاباد هم برای برخورداری از این تسهیلات هر کدام یک طرح عمرانی درآمدزا را معرفی و همچنین طرح‌های نیمه تمام عمرانی را اعلام کنند تا در چند مرحله به آنها کمک شود.

وی افزود: افزون بر ۱۳۸۰ شهرداری و بیش از دو هزار دهیاری در کشور داریم و نمی‌توانیم به همه ماشین‌آلات اختصاص دهیم، اما می‌توان به تعدادی از آنها ماشین‌آلات سنگین و درآمدزا تحویل داد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عنوان کرد: به طرح بازآفرینی اردستان و زواره و همچنین در بحث بازیافت اگر سازمان تاسیس شود، کمک خواهد شد و برای آسفالت شهرها معادل قیر پول به شهرداری‌ها می‌دهیم.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: ارتقای درجه شهرداری اردستان هم حمایت خواهد شد و اگر روستایی هم طرحی معرفی کند، در پرداخت تسهیلات مانند شهرداری‌ها عمل می‌شود.

 

 

شهرداری ها می توانند تسهیلات بلاعوض دریافت کنند

 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهرداری ها با معرفی پروژه های کوچک و نیمه کاره می توانند تا مبلع ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلا بلاعوض دریافت کنند.

مهدی جمالی‌نژاد اظهار داشت: شرایط کشور با توجه به تحریم ها و مسائل اقتصادی در سخت ترین مرحله قرار دارد که در طول این چهل سال بی سابقه بوده است.

وی افزود: تحریم ها و شرایط بد اقتصادی پروژه ها را با کندی پیش می برد اما برای شهرداری ها وضعیت خوب است زیرا لوایحی در مجلس قرار است تصویب بشود و درآمدهای پایداری را برای شهرداری ها در نظر گرفته است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: لوایحی که در مجلس تصویب شده و در مراحل نهایی کار قرار دارد موضوعاتی همچون استخدام در شهرداریها را برطرف خواهد کرد که این کار در طول انقلاب بی نظیر است.

دهیاران از امنیت شغلی خوبی برخوردار خواهند شد

وی ابراز داشت: در کل کشور ۳۷ هزار دهیار وجود دارند که قطعا نمی توان همه آنها را به بدنه دولت وصل کرد اما با توجه به تصویب لوایح جدید در مجلس شورای اسلامی شاهد خواهیم بود که آنها از امنیت شغلی خوبی برخوردار می شوند.

جمالی نژاد بیان داشت: در سال گذشته وضعیت مناسبی را در مسائل مالی نداشتیم اما امسال از اول سال پرداختی ها اگر هم کم  بوده است اما از اول هر ماه پرداختی  داشته ایم که اول هر ماه  پرداخت می شود و تنها سازمانی که تمام احکامش تصویب شده سازمان شهرداریها بوده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: امسال بیش از دو هزار میلیارد تومان به شهرداریها کمک شده اما اگر شهرداریها با نقشه راهی که توسط سازمان شهرداریها تصویب شده اقدام کنند می توانند از تسهیلات فوق العاده ای بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: شهرداری ها می توانند یک پروژه زود بازده را طراحی و آن را ارائه کنند تا از تسهیلات چهار درصدی استفاده کنند که هر سه شهرداری شهرستان اردستان می توانند از آن بهره ببرند.

جمالی نژاد همچنین با بیان اینکه سازمان شهرداری ها به پروژه های کوچک یا پروژه هایی که نیمه کاره باشد تسهیلات پرداخت می کند، گفت: این سازمانها با معرفی پروژه خود تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلا بلاعوض دریافت کنند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قول مساعد در خصوص ماشین آلات برای شهرداریها و دهیاری ها را داد اما افزود: تعداد این ماشین آلات محدود و در راستای در آمد زایی خواهد بود.

 

سازمان شهرداری ها به موضوع بازآفرینی کمک خواهد کرد

وی گفت: موضوع باز آفرینی شهری توسط اداره راه و شهرسازی به خوبی پیگیری می شود، بر این اساس شهرداری ها می توانند با یکدیگر کارهای مشترکی را انجام دهند و اگر طرحهای مصوب توسط مدیریت استان اصفهان تایید شود سازمان شهرداری ها هم به این امر کمک خواهد کرد.

جمالی نژاد تاکید داشت: از امسال بودجه مصوب برای قیر نداریم و فقط هزینه آن پرداخت می شود که تا کنون بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان در کل کشور پرداخت شده و به همین میزان هم تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار