مدیرکل گمرک جلفا:
مدیر کل گمرک جلفا گفت: در حال حاضر روند کاهشی در صادرات نداشتیم اما در حوزه واردات در راستای حمایت از تولید داخل محدودیت هایی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۰۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 08 December 2019

حسنلویی در گفتگو با خبرنگار تابناک از اصفهان اظهار داشت: شرایط تحریم هیچ گاه مانع برای واردات و صادرات نبوده اما یکسری تاثیراتی را گذاشته است مانند مشکلات روابط مالی و سختی های حمل و نقل و بالا بردن هزینه به ویژه قیمت مواد اولیه برای کارخانجات و تولیدی ها از جمله تجهیزات و لوازم و نخ و پارچه و منسوجات.

وی ادامه داد: در حوزه  البسه به علت حمایت از تولید داخل و کنترل ارز واردات آن ممنوعیت دارد

 مدیر کل گمرک جلفا ادامه داد: در گذشته به راحتی شاهد واردات کالاهای غیر ضروری مثل صنایع دستی و دسته بیل و قیچی چوب بستنی و خلال دندان و قاب عکس و گل مصنوعی وغیره که مجوز داشتند و گمرک مجبور به ترخیص بود بودیم اما بایستی جلو آن گرفته شود و ممانعت از واردات آن ضربه ای به اقتصاد نمیزند و حتی برای کنترل خروج ارز ضروری است.

وی اضافه کرد: اما در حوزه واردات مواد اولیه مشکلی نداریم و در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد و همچنین در واردات ماشین آلات و تجهیزات و کالاهای اساسی منع قانونی نداریم.

صادرات در کمترین زمان ممکن و زیر یک ساعت انجام میشود

حسنلویی با اعلام اینکه از این گمرک در حال حاضر به کشورهای هلند وفرانسه و روسیه و خاورمیانه صادرات صورت می گیرد مثل صادرات تجهیزات بسته بندی و کیسه های پلاستیکی ومحصولات کشاورزی و مشتقات نفتی و...گفت: بیشترین چالش و مشکلی که پس از نوسان نرخ ارز وتحریم ها بر وارد کنندگان و صادرکنندگان وارد شد عدم ثبات قیمت ها بود.

وی گفت: زمان صادرات کالاها گمرک جلفا یکساعته انجام می شود که کاملا مطابق با استانداردهای روز دنیا است، ادامه داد: همچنین تشریفات گمرکی برای شرکت های تولیدی به سرعت و با اعمال تسهیلات صورت می گیرد.

مدیر کل گمرک جلفا تصریح کرد: تمامی ماشین آلاتی که طبق ماده 119 مجوز صمت گرفته باشند هزینه گمرکی پرداخت نمی کنند و دارای معافیت هستند .

وی بیان داشت: در راستای برگزاری نمایشگاه های بین المللی از جمله نساجی که در دی ماه اصفهان برگزار می شود واردات دستگاه ها و تجهیزات صنعتی نساجی برای مدت نمایشگاه با اخذ مجوز های گمرک ایران بصورت ورود موقت امکان پذیر می باشد.

حسنلویی افزود: واردات با توجه به  سیاست های حمایت از تولید داخل کنترل میشود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار