تابناک گیلان گزارش می دهد ؛
این خبر وزیر کار در حالی است که نجفی استاندار گیلان در هفته های اخیر مکرر آمار کاهش نرخ بیکاری در استان را اشاره کرده و آن را از موفقیت های دوران تصدی مسئولیت خود می داند.با توجه با خبر ربیعی وزیر کار باید از استاندار گیلان پرسید که این گزارش آقای وزیر که هر 5 دقیقه یک نفر بیکار می شود،چگونه و با توجه به کدام شاخص و معیار گیلانی ها را تحت تاثیر مثبت قرار داده است که نه تنها بیکار نشدیم بلکه رشد هم داشته ایم!؟
کد خبر: ۸۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 22 August 2015
به گزارش تابناک گیلان، ایران دومین کشور دارنده ذخایر نفت و گاز در جهان است و طبق گزارش بانک جهانی با سرانه درآمد ناخالص ملی ۳۵۴۰ دلا ر بیست و چهارمین قدرت اقتصادی جهان (در سال ۲۰۱۰) است. ایران از نظر جاذبه های توریستی رتبه ۲۲ و از نظر تنوع زیستی و اقلیمی رتبه ۵ را در دنیا دارد و در تولید ۱۴ محصول کشاورزی نیز رتبه اول را دارد و اگر درست سیاستگذاری شود و مدیریت آن علمی باشد می تواند به یک کشور توسعه یافته و تاثیرگذار در جهان تبدیل شود.


وزیر کار نگران از بیکاری در هر 5 دقیقه؛استاندار راضی از کاهش نرخ بیکاری

ایران از نظر نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده نیز قابل قیاس با کشورهای پیشرفته دنیاست. علی رغم این که ایران یک کشور بالقوه توانمندی است ولی به دلیل برخی سیاستگذاری های ناکارآمد و مدیریت ضعیف از شرایط اقتصادی و اجتماعی ضعیفی برخوردار است. فقر، بیکاری، اعتیاد، نابرابری، تصادفات رانندگی، کم سوادی، طلا ق و جرایم قضایی، زندگی مردم را بی کیفیت کرده است و مردم از ناراحتی های روحی و روانی رنج می برند به طوری که طبق گزارش انجمن رواشناسی حدود ۲۱ درصد مردم ایران به بیماری های روانی مبتلا هستند. فقر و بیکاری به عنوان مادر مشکلات مردم بوده و سایر آسیب های اجتماعی نیز اغلب از عوارض فقر اقتصادی به شمار می آیند.

به گزارش تابناک گیلان،در یکی دو روز گذشته که وزیر کار مهمان گیلانی ها بود،به مسئله مهم اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت:

هر 5 دقیقه یک نفر بیکار به کشور افزوده می شود و باید هر سال برای 800 هزار نفر شغل ایجاد کرد و این آمار یعنی از همه ظرفیت ها و توان باید به نحو احسن استفاده کرد.


وزیر کار نگران از بیکاری در هر 5 دقیقه؛استاندار راضی از کاهش نرخ بیکاری

این خبر وزیر کار در حالی است که نجفی استاندار گیلان در هفته های اخیر مکرر آمار کاهش نرخ بیکاری در استان را اشاره کرده و آن را از موفقیت های دوران تصدی مسئولیت خود می داند.

با توجه با خبر ربیعی وزیر کار باید از استاندار گیلان پرسید که این گزارش آقای وزیر که هر 5 دقیقه یک نفر بیکار می شود،چگونه و با توجه به کدام شاخص و معیار گیلانی ها را تحت تاثیر مثبت قرار داده است که نه تنها بیکار نشدیم بلکه رشد هم داشته ایم!؟

استاندار گیلان : نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشور کمتر است

 استاندار گیلان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذارای گفت : نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش تابناک گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در اين نشست از کاهش نرخ بیکاری گیلان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و اظهار داشت : نرخ بیکاری استان طی سالهای 91 ، 92، 93 به ترتیب15.5 درصد، 13.6 درصد و13.1 درصد بود که این رقم در بهار سال 94 به 10 درصد کاهش یافته است در حالی که در بهار 93 این رقم 13.6 درصد بود.


وزیر کار نگران از بیکاری در هر 5 دقیقه؛استاندار راضی از کاهش نرخ بیکاری

وی همچنین با اشاره به کاهش رتبه بیکاری استان اظهار داشت : باتمامی تلاش های صورت گرفته بر طبق گزارش مرکز آمار ایران ، بیکاری استان از جایگاه دوم کشوری در سال 92 به رتبه 18 در بهار سال 94 بهبود یافت.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور در فصل بهار 10.8درصد بود گفت :این نرخ در گیلان 10 درصد است که پس از سالها نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشوری کمتر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار