تابناک / نماینده عالی دولت در گیلان گفت: سه سالن ورزشی، دو استخر دانش آموزی و چند مدرسه نیمه تمام در استان تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۰۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 05 December 2019

 

بهره‌برداری از سه سالن ورزشی و چند مدرسه نیمه تمام در گیلان تا سال آینده

تابناک / نماینده عالی دولت در گیلان گفت: سه سالن ورزشی، دو استخر دانش آموزی و چند مدرسه نیمه تمام در استان تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسلان زارع در دیدار رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تحصیل حدود 400 هزار دانش آموز در گیلان اظهار داشت: مردم این استان به سبب آگاهی و فرهنگ بالا، از زمان‌های گذشته همواره توجه ویژه‌ای به تحصیل علم و ارتقاء سطح سواد دانش آموزان داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس در بسیاری از جشنواره‌ها، المپیادها، مسابقات علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی دانش آموزان استان گیلان حائز رتبه‌های برتر در سطح ملی شده اند.
زارع با بیان اینکه در کنکور امسال از بین 31 استان کشور، گیلان به مقام ششم دست یافت گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که با اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان، این استان در کنکور سال آینده به مقام پنجم کشوری برسد.
استاندار گیلان با بیان اینکه در برخی از نواحی استان نقاط پرتراکم جمعیتی داریم افزود: باتوجه به اینکه از لحاظ مساحت سرانه آموزشی در حد میانگین ملی هستیم، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی باید شتاب گیرد.
وی با اشاره به بارش باران در بیشتر ایام سال تحصیلی در گیلان، تاکید کرد: نیاز است مدارس مجهز به سال‌های ورزشی سرپوشیده باشند.
زارع با اشاره به اینکه با حمایت دولت تدبیر و امید تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام به بهره‌برداری رسید ، خاطر نشان کرد: دانش آموزان، آینده سازان کشور هستند و با کمک خیرین مدرسه ساز می‌توانیم تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام را به بهره‌برداری برسانیم.
وی تصریح کرد: با تعامل و همکاری خوب سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز، امسال پروژه‌های خوبی به بهره‌برداری رسید که جای تقدیر و تشکر از این خیرین دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود چند پروژه نیمه تمام در استان اظهار داشت: در سال آینده دو استخر دانش آموزی، سه سالن ورزشی و چندین مدرسه نیمه تمام به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید. 
استاندار گیلان یکی از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید را هوشمندسازی و استاندارد سازی مدارس عنوان و اضافه کرد: در تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی، اقدامات مناسبی صورت گرفته و استان از این منظر کامل شده ولی باتوجه به تراکم جمعیت دانش آموزی در گیلان، نیاز به تجهیزات آموزشی وجود دارد.
 
استانداردسازی یکصد هزار کلاس درس از منابع وزارت نفت
در ادامه این دیدار نیز رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: باتوجه به سرانه آموزشی، 10 استان زیر خطر میانگین هستند که استان گیلان نزدیک به این میانگین است.
مهرالله رخشانی مهر افزود: در هیات دولت مصوب شده تا یکصد هزار کلاس درس از منابع وزارت نفت به طور کامل استاندارد سازی شوند.
وی اظهار داشت:  با جمع آوری بخاری های نفتی و با این کمک دولت ، می‌توان بخشی از این اعتبارات را صرف تجهیز هنرستان‌ها کرد.
رخشانی مهر با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تصریح کرد: براساس سند بنیادین آموزش و پرورش، دیگر مدارس کوچک ساخته نمی شود بلکه مجتمع برای دانش آموزان با تمامی امکانات از قبیل کلاس‌های درس ، آزمایشگاه ، سالن‌های ورزشی ، استخر و ... ساخته خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار