تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: اجرای طرح کشوری پائیزه کتاب موجب شد تا گیلان بر اساس میزان فروش ،رتبه ششم و بر اساس تعداد فروش کتاب، رتبه هفتم کشور را از آن خود کند.
کد خبر: ۸۰۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 04 December 2019
 
گیلان ، رتبه ششم فروش کتاب کشور

 

تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: اجرای طرح کشوری پائیزه کتاب موجب شد تا گیلان بر اساس میزان فروش ،رتبه ششم و بر اساس تعداد فروش کتاب، رتبه هفتم کشور را از آن خود کند.

فیروز فاضلی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۰ کتاب فروشی در استان مجری طرح پائیزه کتاب بودند که با فروش پنج میلیارد و ۸۱۹ میلیون و ۹۶۱ هزار ریالی رتبه یادشده را در کشور کسب کرد؛همچنین، کتاب فروشی فرازمند رتبه پنجم پرفروش ترین کتابخانه کشور را بدست آورده است.

وی،با بیان اینکه تعداد ۲۰ هزار و ۱۱۶ کتاب در طرح یادشده در کتاب فروشی های مجری طرح پائیزه بفروش رفته است ،افزود:  فصلانه کتاب طرحیست در راستای حمایت از کتاب‌فروشان به عنوان پاتوق فرهنگی و اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌ها ،که با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب به اجرا درآمد.
فاضلی ، طرح های حمایتی از جمله طرح پائیزه  کتاب را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی دانست و گفت: جامعه ای پیشرفت می کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.
فاضلی با بیان اینکه در تاریخ، تفکر همواره راهگشا بوده افزود: در گذشته در مکان های مختلف به طور مثال در کفاشی ها در بخشی از آن کتاب قرار می دادند  یا مردمان قدیم در آستین لباس های خود کتاب قرار می دادند؛ اما متأسفانه در جامعه امروز، انسان در غربت کتاب است که آسیب پذیر می شود.
وی بیان کرد: برگزاری طرح های حمایتی از کتابفروشان به این دلیل که کتاب یا به عبارت دیگر، تفکر در زندگی انسان ها حضور همیشگی پیدا می کند؛ از اهمیت و ضرورت برخوردار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر ادامه طرح های حمایتی کتاب گفت: جامعه و نسل جوان به اجرای اینگونه طرح ها نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه گذاری و اجرای آن ها بسیار ارزشمند است.
وی ادامه داد: گیلان با داشتن سه درصد از کتاب فروشی های کشور هفت درصد فروش پائیزه کشور را به خود اختصاص داد.
۱۳۷ کتاب فروشی در گیلان فعال است؛طرح پائیزه کتاب از بیست و سوم آبان ماه در گیلان آغاز شد و بدلیل اختلال در اینترنت تا پنجم آذرماه ادامه یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار